Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ماشاالله میرزا حسینی در آیین آغاز به کار طرح کوچ (کاهش وزن و چاقی دانش آموزان) با بیان ضرورت و اهمیت کنترل وزن دانش آموزان افزود: طرح کوچ برای حدود ۶۶۰ هزار دانش آموز کرمانی در تمام مدارس اجرا و آموزش و پرورش استان کرمان به عنوان آغازگر و منشا این طرح در کشور محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به این صورت که چند سال قبل فهیمه محمدی یکی از معلمان تربیت بدنی رفسنجانی در مدرسه دخترانه متوسطه اول شاهد با طرح ابتکاری تشخیص شاخص توده بدنی با عنوان BMI" رقابتی" در این خصوص فعالیت های درخشانی انجام داد و به تدریج این پیشنهاد و ابتکار عمل به صورت طرحی کشوری درآمد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: این طرح امروز ششم آبان ۹۹ به صورت کشوری در ارتباطی مجازی با وزیر آموزش و پرورش و مسئولان تربیت بدنی وزارت افتتاح شد و فهیمه محمدی معلم مبتکر رفسنجانی و یکی از دانش آموزان وی به نمایندگی از معلمان و دانش آموزان در این آیین سخن خواهند گفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که چاقی یکی از معظلات تهدید کننده سلامتی در کشور ما است، اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد مردم ایران اضافه وزن دارند، در حالی که استاندارد جهانی این عدد ۱۳ درصد است و در کشور ما ۹/۵ درصد دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و بیش از ۱۱ درصد دانش آموزان چاق هستند که البته علت چاقی در کودکان با بزرگسالان متفاوت است و در مجموع می توان گفت ۲۱ درصد دانش‌آموزان دچار چاقی هستند، هر چند که تحت تاثیر ایام قرنطینه، طی ماه‌های اخیر این آمار افزایش داشته است.

میرزاحسینی در خصوص شیوه اجرای طرح کوچ گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا نیازی به مراجعه حضوری دانش آموزان به مراکز نیست و اطلاعات لازم توسط عوامل اجرایی مدرسه از خانواده ها دریافت و در سامانه سناد ثبت می شود، پس از رصد و پایش اطلاعات، دانش آموزان دارای افزایش یا کاهش وزن و کوتاهی قد شناسایی شده و خدمات لازم به آن ها، از جمله فعالیت های بدنی و رژیم غذایی مناسب ارائه می شود.

وی گفت: تا ۱۵ اسفند ۹۹ دانش آموزانی که کاهش وزن داشته اند به یمن سلامتی و تناسب اندام درختی هم به یادگار می کارند تا همه از سرسبزی و طراوت آن بهره مند شوند.

طرح کوچ با حضور مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان کرمان و نمایندگانی از استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری کرمان و به صورت ارتباط مجازی با مدیران و روسا، معاونان پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان تربیت بدنی و سلامت  آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان برگزار شد.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی مدارس کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی مدارس کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مدارس کرمان اخبار کنکور آموزش و پرورش استان کرمان تربیت بدنی دانش آموزان طرح کوچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۴۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق سند اوقات فراغت، باید برای ۱۲ ماه سال دانش‌آموزان برنامه داشته باشیم؛ به همه مدیران ابلاغ شده که تابستان امسال از تمام ظرفیت‌های ممکن برای اوقات فراغت دانش‌آموزان استفاده شود.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی در برنامه تلویزیونی ثریا با بیان اینکه در سال ۱۳۸۵ قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، اظهار کرد: بعد از ۱۸ سال که از این قانون می‌گذرد هنوز هم می‌گوئیم معاونت پرورشی آن‌چنان که باید باشد نیست.

وی با بیان اینکه در ۱۸ سالی که بعد از قانون احیا می‌گذرد، تقریباً یک بار جذب مربی پرورشی داشتیم افزود: سایر جذب‌هایی که در حوزه مربی پرورشی و مشاور صورت گرفته، در حد سالی ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر بوده، امروز حدود ۴۵ هزار نیروی پرورشی و مشاور داریم و حدود ۷۰ هزار کمبود نیرو داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیشتر فضاهای پرورشی متروکه شده بودند گفت: حدود ۳۴۶ اردوگاه دانش‌آموزی داریم، در بحث محتوا نیز حوزه پرورشی نه به صورت صد درصد اما در بسیاری مواقع به حوزه‌ای کناردستی و کیفیت‌بخشی تبدیل شده است، مربیان پرورشی در مدارس از ابزار لازم برای تربیت دانش‌آموزان بهره‌مند نیستند، بنابراین در عنصر محتوا، نیروی انسانی و فضا که سه ضلع اصلی کار تربیتی هستند مشکل و کمبود داریم و تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم.

پورثانی با بیان اینکه ۱۱۲ هزار مدرسه و ۶۰۰ هزار کلاس درس و حدود یک میلیون فرهنگی داریم، افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده بودند دستگاه آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها قابل مقایسه نیست، سایر دستگاه‌ها نیرو را استفاده می‌کنند، اما وزارت آموزش و پرورش نیروی انسانی را تربیت می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده بودند مصالح کشور و نکات دیگر را معاونت پرورشی با رویکرد عقلانی برای دانش‌آموزان جا بیاندازد، ادامه داد: ما نه تنها گروه‌های مردمی بلکه از نهادهای انقلابی و گروه‌هایی که دغدغه تربیت دارند، استقبال می‌کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه هفتم توسعه عنوان کرد: طبق دستورالعمل اوقات فراغت، برای اولین بار در سال گذشته فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار گرفت.

پورثانی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ هزار گروه دانش‌آموزی جهاد تبیین در کشور وجود دارد، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌گوید که کل جریان آموزش و پرورش برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه است، کسانی که سند را نوشته بودند پیشنهاد داده بودند که وزارت آموزش و پرورش به وزارت تربیت رسمی جمهوری اسلامی تغییر نام یابد. در تمام صفحات مبانی سند تحول یک کلمه به نام آموزش و پرورش پیدا نمی‌کنید و تنها یک کلمه به نام تربیت وجود دارد.

وی با بیان اینکه در هر استان و هر منطقه‌ای که گروه جهادی و مردمی وجود داشته باشد پیگیری لازم برای فعالیتش انجام می‌شود، تصریح کرد: در ۷۲۰ منطقه کشور، هر منطقه یک معاون پرورشی داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در اعتکاف دانش‌آموزی شرکت کردند، اظهار کرد: سطح شبهات دانش‌آموزان زیاد اما عمق کمی دارد، باید اقتضائات دانش‌آموزان درک و برای آن برنامه‌ریزی شود.

کد خبر 751092

دیگر خبرها

  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان