Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژنرال جیمز براون از گارد ملی تگزاس به اکسپرس نیوز گفت: این اقدام با هدف حمایت از نیروهای محلی است، همانطور که ما در گذشته برای جلوگیری از وقوع هرگونه آشوب مدنی در شهرهای مختلف درون تگزاس نیرو مستقر کردیم.

براساس اعلام گارد تگزاس، نیروهای پشتیبان به شهرهای هیوستون، دالاس، فورت ورث، آستین و سن آنتونیو در این ایالت اعزام می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، ساختمان‌های تجاری در نزدیکی کاخ سفید از روز دوشنبه برای پوشاندن پنجره‌هایشان با تخته‌های چوبی و جلوگیری از وارد آمدن خسارت‌های ناشی از اعتراضات مردمی اقدام کرده‌اند. در ایالت واشنگتن تا ۳۰۰ سرباز گارد ملی برای کنترل ناآرامی مدنی تحت آموزش قرار دارند.

در نیویورک سیتی هم تدابیر مشابهی در دستورکار است و اداره پلیس نیویورک‌ سیتی هر روز در حال آموزش نیروهاست و در حال استقرار صدها پلیس پشتیبان است.

اف‌بی‌آی و مقام‌های محلی در چندین ایالت هم در حال برگزاری مانور هستند و بدترین سناریوها را مدنظر دارند تا در صورت انتشار گزارش‌هایی از خشونت و ارعاب رای‌دهندگان در آستانه انتخابات، هماهنگی را ارتقا دهند.

آمریکایی‌های بیمناک از درگیری‌های پس از انتخابات ۱۳ آبان به نحو بی‌سابقه‌ای در حال خرید سلاح و تهیه آذوقه و اقلام بهداشتی هستند.

آمریکایی‌ها بیمناک از فردای انتخابات

خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از روزنامه یو اس ای تودی در گزارشی نوشت که بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که با توجه به حوادث مجزایی که امسال در گوشه و کنار آمریکا رخ‌داده، خشونت‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری در بدترین شرایط به شکل خشونت‌های پراکنده رخ دهد.

با این‌وجود برخی از آمریکایی‌ها در حال ذخیره آذوقه اعم از دستمال توالت و مواد غذایی هستند تا پس از انتخابات پناه گرفته و خود را از موج هرج‌ومرج و درگیری‌های احتمالی پس از انتخابات در امان نگه‌ دارند. به نوشته یو اس ای تودی، این افراد به دنبال آن هستند که یا در پناهگاه پناه گیرند یا به‌صورت موقت به نواحی دورافتاده مهاجرت کنند تا آب از آسیاب بیافتد.

در این گزارش آمده که عده‌ای نیز مشغول خرید سلاح و مهماتند و آماده می‌شوند که پس از انتخابات و در صورت پیروزی نامزد رقیب پلاکاردهای انتخاباتی را از حیاط خود برچیده و برچسب‌های حمایت از کاندیداها را از سپر ماشین خود بکنند.

آمار اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) نشان می‌دهد که فروشندگان سلاح تنها در ماه ژوئن بیش از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار بار پیشینه خریداران سلاح را بررسی کردند که این بیشترین رقم ثبت شده در یک ماه است.

یو اس ای تودی با اشاره به ناآرامی‌های اجتماعی آمریکا نوشت: هواداران گروه «جان سیاهان ارزش دارد» ماه‌ها است که به نابرابری‌های اجتماعی اعتراض می‌کنند. گرچه ۹۰ درصد این اعتراض‌ها مسالمت‌آمیز بوده اما برخی از رسانه‌های خبری محافظه‌کار و چهره‌های جمهوری‌خواه از جمله دونالد ترامپ به غارتگری و تخریب اموال عمومی حاشیه این اعتراض‌ها اشاره کرده و استدلال می‌کنند که برای حفاظت در برابر خشونت مأموران انتظامی باید افزایش یابند و مدام این پیام را برای زنان حومه‌نشین تکرار می‌کنند.

از سوی دیگر این نگرانی وجود دارد که تروریست‌های مسلح راست‌گرا در صورت تأخیر در اعلام نتایج انتخابات و یا نارضایتی از آن به خیابان‌ها بریزند.

خبرگزاری فرانسه نیز چندی پیش در گزارشی نوشته بود که شهروندان آمریکایی که با بحران ناشی از سوءمدیریت دولت ترامپ، اعتراض‌های سراسری علیه نژادپرستی و برخوردهای تقابلی شخص رئیس‌جمهوری با این بحران‌ها روبه‌رو هستند، اکنون خود را در یک وضعیت ناامنی بی‌سابقه‌ای می‌بینند که برای محافظت از خود به‌طور جنون‌آمیزی به خرید اسلحه روی آورده‌اند.

خبرگزاری فرانسه افزود: دونالد ترامپ خشونت‌هایی که به دنبال اعتراض‌های سراسری علیه نژادپرستی و عدالت‌خواهی در آمریکا به راه افتاد را متوجه «چپ‌های رادیکال» در آمریکا دانست و مدعی شده که پس از انتخابات ۱۳ آبان (سوم نوامبر) و برنده شدن در آن انتخابات، این تنها او است که قادر به برقراری «نظم و قانون» دراین کشور است.

این گزارش حاکی است: از هر طیفی برای خرید اسلحه در آمریکا روی آورده‌اند، سفید، سیاه، اسپانیایی‌تبار، پیر، جوان حتی دو خواهر دوقلوی ۸۵ ساله نیز در میان دریافت‌کنندگان مجوز حمل سلاح قرار دارند.

310 310

کد خبر 1448183

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا انتخابات ریاست جمهوری امریکا پس از انتخابات اعتراض ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۵۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، اخیراً مصوبه‌ای را امضا و تبدیل به قانون کرد که فعالیت تیک‌تاک در این کشور را در صورت عدم واگذاری آن از سوی شرکت بایت‌دنس، ممنوع می‌کند.

قانون جدید به بایت‌دنس، شرکت مادر تیک‌تاک، ۲۷۰ روز مهلت می‌دهد تا مالکیت و دارایی‌های تیک‌تاک در ایالات متحده را واگذار کند. شو زی چو، مدیرعامل این پلتفرم اجتماعی در واکنش به این قانون گفت: «مطمئن باشید که ما جایی نمی‌رویم. حقایق و قانون اساسی به نفع ما هستند و انتظار داریم که دوباره پیروز شویم.»

قانون امضا شده از سوی بایدن تا روز ۱۹ ژانویه ۲۰۲۵، یک روز پیش از پایان دوره او، به این شرکت فرصت می‌دهد که برای فروش تیک‌تاک اقدام کند؛ اما اگر تشخیص داده شود که بایت‌دنس در حال طی فرایند اجرای این قانون است، مهلت مذکور می‌تواند تا سه ماه تمدید گردد.

این در حالی است که دادگاه ایالات متحده پیش‌تر و در سال ۲۰۲۰، تصمیم ترامپ برای ممنوعیت تیک‌تاک و وی چت را رد و ملغی کرد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در این خصوص گفت: «ما نمی‌خواهیم شاهد ممنوعیت این پلتفرم باشیم. مسئله مالکیت دولت چین است.»

چو با تأکید بر اینکه تیک‌تاک همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و محدودیت‌ها را به چالش می‌کشد، گفت: «اشتباه نکنید این یک ممنوعیت برای تیک‌تاک است.»

اکنون بسیاری از کارشناسان این پرسش را مطرح می‌کنند که در صورت تلاش بایت‌دنس برای واگذاری تیک‌تاک، آیا خریدار بالقوه منابع مالی لازم برای خرید این پلتفرم را دارد و آیا چین و سازمان‌های دولتی ایالات متحده فروش آن را تأیید می‌کنند؟

بر اساس برآورد‌های صورت گرفته، تیک‌تاک قصد دارد، این مصوبه را با استناد به متمم اول قانون اساسی آمریکا به چالش بکشد و انتظار می‌رود که کاربران این برنامه نیز مجدداً اقدامات قانونی را علیه تصمیم دولت به کار گیرند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا اعلام کرد: «ممنوعیت یا الزام واگذاری تیک‌تاک یک سابقه جهانی نگران‌کننده برای کنترل بیش از حد دولت بر پلتفرم‌های اجتماعی ایجاد می‌کند.»

دلیل این اقدام قانون‌گذاران ایالات متحده نگرانی گسترده از دسترسی چین به داده‌های آمریکایی‌ها و نظارت بر آن اعلام شده است. نبرد چهار ساله بر سر تیک‌تاک جبهه مهمی در جنگ بر سر اینترنت و فناوری بین واشنگتن و پکن محسوب می‌شود. از سوی دیگر، هفته گذشته نیز اپل اعلام کرد که چین به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی خواستار حذف واتس‌اپ و پلتفرم‌های متا از اپ استور این شرکت در چین شده است.

منبع: زاویه

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد