Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «سیمون هایم اسکیرا»، رئیس فدراسیون یهودیان مراکش در فرانسه فاش کرد که بین دیپلمات‌های آمریکایی ، اسرائیلی و مراکشی ‌در نیویورک نشستی برای عادی‌سازی روابط بین رباط و تل آویو برگزار شده است.

وی در صفحه‌ای در فضای مجازی خود نوشت: «دیپلمات‌های آمریکایی، اسرائیلی و مراکشی برای وضع پایه‌های عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و مراکش در نیویورک دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سخنان اسکیرا در بجبوحه جنجال بر سر امکان عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و مراکش و به دنبال اقدام چند کشور عربی برای توافق سازش با رژیم صهیونیستی ‌مطرح شده است

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مراکش نیویورک اسرائیل نشست دیپلماتیک عادی سازی روابط بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۹۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا

کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل گفت: اینکه بعد از پاسخ تنبیه ایران به اسرائیل، رییس‌جمهور و مسئولان برای گسترش روابط دیپلماتیک ایران در آسیا به پاکستان سفر می‌کنند، در حالی که نخست وزیر اسرائیل در باتلاق جنگ غزه زمین‌گیر شده است، نشان دهنده اقتدار کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مرندی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا و پیام این سفر به جهان در پی تحولات منطقه اظهار کرد: بعد از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و دریافت پاسخ از سوی جمهوری اسلامی ایران فضای مثبتی نسبت به کشورمان در جهان عرب و اسلام و حتی در کشورهای غربی و در محافل مختلف ایجاد شد.

وی با اشاره به تبلیغات وسیع علیه ایران در منطقه و جهان در راستای اجرای پروژه انزوای جمهور اسلامی افزود: فصل جدید از مقاومت از ۷ ماه پیش آغاز شد، از همان زمان نگاه‌ها به جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان تغییر کرده است، با آغاز موج جدید مبارزات جبهه مقاومت، مردم منطقه از جمله مردم پاکستان دیدند که کشورهای دیگر کاری برای مردم غزه انجام ندادند و فقط ایران بود که از جبهه مقاومت حمایت می‌کند، همین امر موجب شد بسیاری از هجمه‌ها علیه ایران خنثی شود و نگاه‌ها تغییر پیدا کند.

تأثیر عملیات وعده صادق در ارتقای جایگاه ایران در افکار عمومی پاکستان

این استاد دانشگاه در ادامه عنوان کرد: بعد از اینکه ایران پاسخ سنگینی به رژیم صهیونیستی داد باز هم تغییر دیگری ایجاد شد و نگاه‌ها به کشورمان مثبت شد که در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان مشهود بود، تا جایی که در فرودگاه مسئولان حفاظت پاکستان ابراز احساسات می‌کردند با وجود اینکه کارشان چیز دیگری بود، حتی در بین مردم، نخبگان و رسانه‌ها نگاه مثبت به جمهوری اسلامی در پی عملیات وعده صادق مشهود بود.

مرندی تاکید کرد: گفت‌وگو کردن در چنین فضایی امتیازات خاص خود را دارد، گرچه سفر رئیس‌جمهور به پاکستان سنگین و فشرده بود اما برای آیت‌الله رئیسی مهم بود که مردم پاکستان ببینند چگونه جمهوری اسلامی ایران و ملت ما برای آن‌ها احترام ویژه‌ای قائل هستند.

سفر رئیس‌جمهور به پاکستان بعد از عملیات وعده صادق اثبات اقتدار ایران است / اسرائیل در غزه زمین‌گیر شده است

وی این سفر را در راستای ایجاد همگرایی بین ایران و پاکستان فرصتی مغتنم خواند و گفت: اینکه بعد از پاسخ تنبیه ایران به اسرائیل، رئیس‌جمهور و مسئولان به کار عادی خود می‌پردازند و سفر می‌کنند و کارهای کشور را پیش می‌برند، نشان‌دهنده اقتدار کشور است در حالی که نخست وزیر اسرائیل درگیر جنگ در غزه بوده و به خاطر مشکلات فوق‌العاده زمین گیر است.

کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل درباره تاکید ویژه رئیس جمهور به اشتراکات فرهنگی، مذهبی، ادبی و دانشگاهی بین ایران و پاکستان اظهار کرد: اشتراکات فرهنگی و مذهبی ایران و پاکستان قطعاً در مبادلات اقتصادی و حتی امنیتی دو کشور تأثیر مثبتی دارد سال‌ها تلاش شد تا شکاف بین مردم ایران و پاکستان ایجاد شود اما سفر رئیس‌جمهور به شهرهای مختلف پاکستان و دیدار با علمای شیعه و سنی و دانشجویان و اساتید این کشور بلاشک تأثیر مثبتی در روابط دو جانبه این کشورها دارد.

مرندی تصریح کرد: اتفاق مهمی که رخ داد این بود که مردم پاکستان دیدند چگونه بر خلاف تبلیغاتی که علیه کشورمان می‌شود تنها ایران است که از فلسطین با شدت تمام حمایت کرده و می‌کند و این موضوع تحول مهمی را در جامعه پاکستان به وجود آورد.

کد خبر 748059

دیگر خبرها

  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • دیپلمات سابق آمریکایی: کابینه اسرائیل روانی است
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم