Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:06:46 GMT

گیلان میزبان کنگره شهدای دانشجوی کشور شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۹۰۲۴

گیلان میزبان کنگره شهدای دانشجوی کشور شد

محمدمهدی نیازمند روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج دانشجویی اظهار داشت: این شهدا به‌ عنوان دانشجوی گیلانی در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کردند و از سوی دیگر چهار شهید مدافع حرم گیلانی نیز جزو آمار شهدای دانشجو محسوب می‌شوند.

وی افزود: با وجود ۱۱۴ شهید دانشجو در گیلان، در طول این ایام نیز یادواره شهدای دانشگاهی، جشنواره‌ های هنری و ادبی و همچنین برنامه‌ هایی همچون تولید محتوا و برنامه‌های نرم ‌افزاری برای گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین دانشجویان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آرمان ‌گرایی و مطالبه ‌گری در جنبش دانشجویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و امروز دانشجویان می‌توانند نسبت به مسائل مختلف جامعه عمیق‌ تر فکر کنند و در جهت حفظ ارزش‌ها و آرمان ‌ها تلاش کنند همان طور که بسیاری از دانشجویان پیش از انقلاب با راهنمایی روحانیون و روشنفکران جامعه برای نقش‌آفرینی وارد صحنه می‌شدند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به‌ دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) در سال ۱۳۵۸ اشاره و تصریح کرد: این حرکت انقلابی دانشجویان نشان ‌دهنده بصیرت و آگاهی آنان بود که به ‌خوبی اقدامات آمریکا را مورد رصد قرار دادند و صحنه را تشخیص دادند و همین امر موجب تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شد.

وی اضافه کرد: البته دانشجویان در دوران دفاع مقدس نیز نقش‌ آفرینی‌های بسیاری داشتند و پس از آن دوران نیز، دانشجویان در عرصه‌ های مختلف محرومیت ‌زدایی و جهادی مشغول خدمت شدند حتی در بحران کرونا نیز شاهد بودیم که بسیاری از دانشجویان دهه هفتادی و هشتادی با روحیه ‌ای مجاهدانه وارد صحنه مقابله با کرونا شدند.

نیازمند خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشجویان امروز با توجه به حساسیت‌هایی که نسبت به مسائل مختلف جامعه دارند با وحدت و همدلی برای رفع مشکلات وارد صحنه می‌شوند و سعی می‌کنند در موضوعات مختلف به‌صورت تخصصی ورود کنند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان اظهار کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های روشنگری در فضای مجازی و همچنین برگزاری گردهمایی با حضور دانشجویان در دانشگاه آزاد جزو  برنامه‌های بسیج دانشجویی در این ایام است و همچنین گردهمایی دانشجویی نیز هشتم آبان ماه امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دانشگاه آزاد رشت برگزار می‌شود.

برچسب‌ها رشت گیلان کنگره ملی شهدای دانشجو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان کنگره ملی شهدای دانشجو رشت گیلان کنگره ملی شهدای دانشجو اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۹۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش دانشجویی حمایت از غزه به کشور عربی رسید

دانشگاه‌های سه کشور عربی روز دوشنبه شاهد برگزاری تظاهرات در همبستگی با فلسطینیان بود و آنها خواستار پایان دادن به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه شدند و دانشجویان اردن و لبنان نیز درحال آماده شدن برای برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطین هستند.

به گزارش ایسنا، اتحادیه ملی دانشجویان دانشگاه کویت و انجمن هیئت علمی این دانشگاه روز دوشنبه تجمع اعتراض‌آمیزی در همبستگی با مسأله فلسطین برپا کرده و هدف از برپایی این تجمع حمایت از خیزش‌های دانشجویی در جهان در حمایت از فلسطین و ساکنان غزه بوده است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، در پایتخت موریتانی، صدها دانشجو روز دوشنبه در چندین مؤسسه دولتی آموزش عالی از جمله دانشگاه نواکشوت، مؤسسه عالی حسابداری و مؤسسه عالی مطالعات و تحقیقات اسلامی تظاهراتی برپا کردند.

دانشجویان شرکت‌کننده در این تظاهرات با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین، شعارهایی با محوریت توقف جنگ غزه سردادند.

در یمن نیز دانشگاه دولتی تعز در مرکز این کشور روز دوشنبه شاهد ۲ تجمع اعتراضی بود که در آن صدها دانشجو در همبستگی با غزه مشارکت کردند. 

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات تداوم جنایت‌های اشغالگران در غزه از هفتم اکتبر را محکوم کردند.

آنها خواستار اعمال فشار بین‌المللی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شدند و حمایت خود را با ملت فلسطین در مبارزه خود علیه اشغالگران اعلام کردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمعات همبستگی خود را با دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا که به دلیل مخالفتشان با رخدادهای غزه بازداشت شده‌اند، اعلام کرده و خواستار مجازات کسانی شدند که در سرکوب خیزش‌های دانشجویی دست دارند.

در همین رابطه، دانشجویان دانشگاه‌های تونس نیز در حمایت از حقوق ملت فلسطین تحت شعار «طوفان دانشگاه» روز دوشنبه تظاهراتی برپا کردند.

آنها شعارهایی همچون «سرایا و القسام... نمی‌گذارند صهیونیست‌ها بخوابند»، «فلسطین امانت است و عادی‌سازی خیانت»، «فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها در تجاوزات شریک هستند» و «غزه غزه نماد عزت» سر دادند.

در همین رابطه، دانشجویان دانشگاه‌های اردن و لبنان نیز در حال آماده شدن برای برگزاری تجمعات اعتراضی در همبستگی با غزه در امروز (سه‌شنبه) هستند.

«انجمن دانشجویان برای حمایت از مقاومت» اردن با صدور بیانیه‌ای خواستار برپایی تجمعات در تمامی میادین و مراکز دانشجویی در امروز در حمایت از غزه، ساکنان آن و مقاومت فلسطینیان شد.

این انجمن اعلام کرد تجمع امروز تحت عنوان «دانشجویان اردن از غزه حمایت می‌کنند» و با هماهنگی گروه‌ها و فراکسیون‌های دانشجویی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

در لبنان نیز «انجمن دانشجویان دانشگاه‌های آزاد» خواستار مشارکت دانشجویان تمامی دانشگاه‌ها در تجمعات در همبستگی با غزه در امروز شد.

این انجمن اعلام کرد که تجمع امروز برای حمایت از استقامت و پایداری ساکنان غزه برگزار می‌شود.

دانشگاه‌های شماری از کشورهای عربی اخیرا شاهد برگزاری اعتراضات مشابه بوده است.

دانشجویان آمریکایی ۱۸ آوریل جاری در محوطه دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک برای اعلام مخالفت خود با جنگ علیه نوار غزه تجمع کرده و از مدیران دانشگاه خود خواستند همکاری‌های آکادمیک‌شان با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و سرمایه‌های خود را از شرکت‌هایی که حامی اشغال اراضی فلسطینی هستند، خارج کنند.

پس از مداخله نیروهای پلیس و بازداشت ده‌ها دانشجوی آمریکایی، خشم در دانشگاه‌های این کشور گسترش یافته و تظاهرات به ده‌ها دانشگاه دیگر در ایالت‌های مختلف این کشور رسید.

در ادامه جنبش دانشجویی بی‌سابقه‌ای در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکایی به دانشگاه‌های کشورهایی چون فرانسه، انگلیس و آلمان کشیده شد و همگی آنها اکنون شاهد برگزاری تظاهرات‌هایی در حمایت از ساکنان غزه و درخواست برای توقف جنگ در این منطقه و تحریم شرکت‌هایی هستند که سلاح در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا کسی برای دختران دانشجوی آمریکایی شعر برای خواهرم نمی‌خواند!
  • خیزش دانشجویی حمایت از غزه به کشور عربی رسید
  • تجمع دانشجویان گیلان در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران