Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون استاندار قزوین گفت: فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس قزوین خردادماه سال آینده و همزمان با سی‌ونهمین سالروز آزادسازی خرمشهر افتتاح می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی فرخزاد در آخرین جلسه کارگروه بررسی پیشرفت احداث باغ‌ موزه دفاع مقدس قزوین که عصر امروز در سالن جلسات ساختمان مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار داشت: فاز اول ساخت باغ موزه دفاع مقدس شامل یک طبقه ساختمان اداری با مساحت 800 متر مربع و محوطه‌سازی در سایت 10 هکتاری این باغ موزه تا پایان سال جاری تمام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از ساختمان اداری یادشده به عنوان ستاد مرکزی باغ موزه بهره‌برداری خواهد شد که زمین لازم برای ساخت آن با اعتبار 3 میلیارد تومانی تملک شده است. همچنین برای تکمیل این باغ موزه باید 5.3 هکتار زمین را باید تملک کنیم که از این زمین برای نمایش ادوات نظامی و جنگی دوران دفاع مقدس استفاده خواهد شد.

ارائه خدمات فرهنگی به مسافران آزادراه قزوین-زنجان

معاون استاندار قزوین در مورد زمان اتمام فاز اول این پروژه و آغاز بهره‌برداری از آن عنوان کرد: فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس قزوین خردادماه سال آینده و همزمان با سی‌ونهمین سالروز آزادسازی خرمشهر افتتاح می‌شود. البته به شرطی که بخش تامین مالی این پروژه با همین روال فعلی پیش برود.

فرخزاد اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و خدمات‌دهی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی در سطح شهر و استان قزوین را از جمله اهداف ساخت این باغ موزه دانست و افزود: با توجه به محل قرارگیری این باغ موزه که در کنار آزادراه قزوین-رشت-زنجان قرار دارد، به مسافران عبورکننده از این مسیر هم خدمات فرهنگی در قالب این باغ موزه ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: بعد از تکمیل محوطه‌سازی تا انتهای سال جاری کار نصب تجهیزات و ادوات نظامی باغ موزه را ظرف 2 ماه بعد از آغاز سال 1400 انجام خواهیم داد تا به موقع بتوانیم فاز اول این باغ موزه را افتتاح کنیم.

عملیات اجرایی باغ‌موزه دفاع مقدس قزوین آغاز می‌شودفاز نخست پروژه باغ موزه قزوین به زودی به بهره‌برداری می‌رسداحداث باغ موزه دفاع مقدس قزوین 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

امکان تامین آب شرب برای باغ موزه وجود ندارد

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان قزوین هم در این جلسه در خصوص تامین آب مورد نیاز باغ موزه دفاع مقدس قزوین گفت: با توجه به محل قرارگیری این پروژه امکان تامین آب شرب برای آن وجود ندارد و فقط می‌توانیم از محل صرفه‌جویی در حقابه‌ رودخانه باراجین یا کانال انتقال آب دشت قزوین، آب غیرشرب را برای محوطه‌سازی و نگهداری فضای سبز به این باغ موزه اختصاص داد.

یدالله ملکی اضافه کرد: مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به عنوان راهبر اصلی این پروژه باید ابتدا نیاز آبی خود را احصا کرده و به ما بگویند تا بتوانیم راهکاری را برای تامین آب این باغ موزه طراحی و اجرا کنیم.

وی ادامه داد: تنها راه برای تامین آب شرب این باغ موزه نصب تانکرها و مخازن آب پرتابل و استفاده از آب معدنی است که به نظر راه دوم منطقی‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

انتهای پیام/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین خاطرات دفاع مقدس خاطره نگاری دفاع مقدس استانداری قزوین خاطرات دفاع مقدس باغ موزه دفاع مقدس قزوین باغ موزه خواهد شد تامین آب فاز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۰۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در هجده گفتگو به انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارائه آموزش‌های تخصصی مخابرات در جنگ می‌پردازد.
این کتاب براساس سیر زمانی وقایع تنظیم شده و گفت و گوی هجدهم آن به خاطرات سردار باقری با شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اختصاص دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است