Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شیراز روز سه شنبه در نشست بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات منطقه سیاخ دارنگون ضمن اشاره به رشد جمعیت و تغییر سبک زندگی اهالی منطقه، توسعه کشاورزی و وجود انبوه باغ شهری‌ها که منجر به رشد فزآینده ترافیک در محور شیراز به سیاخ دارنگون شده است،گفت: ایمن سازی محور، رفع نقاط حادثه‌خیز بررسی شده در بازدیدهای دوره‌ای، تامین اعتبارات دولتی، چهار بانده کردن و تعریض راه و بهسازی مسیر از مهمترین اولویت هایی بوده است که از سال گذشته در دستور کار فرمانداری شیراز قرار گرفته و تخصیص اعتبارات دولتی شهرستان به مباحث راهداری و آب شرب روستایی با فاصله زیاد نسبت به سایر مباحث شهرستان، خود گواه این مدعاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محمدرضا امیری، مردم محلی و معتمدین منطقه را به صبوری دعوت کرد و افزود: امیدوارم با همراهی و همدلی اهالی منطقه و با همت و پیگیری مسئولین شهر و استان، در آینده نزدیک شاهد بهبود شرایط منطقه و کاهش حوادث ناشی از ناایمنی محور شیراز به سیاخ دارنگون باشیم.

حضور راهور در منطقه سیاخ دارنگون، مطالعه و مسیریابی راه جدید شیراز به سیاخ دارنگون توسط اداره کل راه و شهرسازی و طرح مشارکت نهادهای نظامی مستقر در منطقه، از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

سیاخ‌دارنگون که در گویش مردم محلی، «سی یخ» گفته می شود، یکی از شش دهستان بخش مرکزی شهرستان شیراز است که با بیش از ۲۵روستا و نزدیک به ۲۰هزار نفر جمعیت در فاصله ۳۰کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است و از گذشته‌های دور به منطقه‌ای مستعد برای کشاورزی معروف است.

این نشست برای بررسی  مشکلات راه و رفع نقاط حادثه خیز این منطقه، با حضور معتمدین محلی، شوراها، دهیاران، بخشدار مرکزی و جمعی از مدیران شهری و استانی مرتبط با موضوع، در فرمانداری شهرستان شیراز برگزار شد.

دهستان سیاخ دارنگون،مجاور شیراز در جاده این کلانشهر به شهرستان های غربی فارس دارای حجم بالای ترافیک به ویژه در اواخر هفته است که به گفته مردم روستاهای این دهستان، توجه مسئولان و اهتمام آنها برای ساماندهی جاده دسترسی به روستاهای این منطقه ضرورت دارد.

به گزارش ایرنا، مردم این منطقه شکل گیری حدود ۳۰ هزار باغ شهری و همچنین وجود چند پادگان نظامی را از دلایل شلوغی محور منتهی به روستاهای این دهستان بیان کردند  و خواستار اقدام مسئولان برای ساماندهی این جاده و کمک به کاهش حوادث و تصادفات این محور شدند.

برچسب‌ها توسعه روستایی شیراز محرومیت فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه روستایی شیراز محرومیت فارس توسعه روستایی شیراز محرومیت فارس اخبار کنکور سیاخ دارنگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۰۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی یزد به درستی مدیریت شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، عزیزالله سیفی، در یکصد و نود و یکمین جلسه علنی این شورا افزود: مشکلات آبگرفتگی در شبانه روز گذشته کمتر اتفاق افتاد و اقداماتی که شورای شهر یزد برای دفع آب‌های سطحی انجام داد باعث شد بسیاری از مشکلات حل شود.

وی ادامه داد: بیشترین بارندگی در منطقه ۳ شهرداری یزد بود و حجم روان آب‌های زیادی را شاهد بودیم و البته سیل بند‌های این منطقه نیز نگرانی ایجاد کرده بود که امکان سر ریز وجود داشت و خوشبختانه طی بازدیدی که انجام شد برای افزایش تاج سیل بند‌ها اقدام شد و مشکلی وجود نداشت.

رییس شورای اسلامی شهر یزد افزود: روان آب‌ها در منطقه ۳ و شهر حمیدیا مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد که شهرداری‌ها با مشارکت یکدیگر سریعا ورود کرده و این مشکل رفع شد و انشاالله در بارندگی‌های بعدی این چند نقطه که مشکل دار است نیز رفع شود تا نگرانی مردم این مناطق نیز در بارندگی‌ها حل شود.

سیفی ادامه داد: شهر یزد شیب مناسبی ندارد و در طراحی‌های اولیه نیز این مسئله لحاظ نشده است، در این شورا با اقدامات سال‌های اخبر، مسیر رودخانه مرکزی یزد احیا شد و با تکمیل این رودخانه بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی اظهار داشت:برای لوله گذاری معابر و همچنین اصلاح گذر در جای جای شهر اقدام و بیش از ۸۰۰ چاه جذبی نیز حفر شد و امیدواریم با ادامه این مسیر و اقدامات پیشگیرانه‌ای که انجام خواهد شد، شاهد کمترین مشکل در این زمینه باشیم.

دیگر خبرها

  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • رشد ۱۰ برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز
  • جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 
  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد