Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه 137 ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به ‌گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور کبگانیان، قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه 137 ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور که امروز در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، در جمع خبرنگاران طی سخنانی گفت: به دلیل محدودیت‌های ستاد کرونا، برخی از اعضا به‌صورت مجازی در جلسه شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اولین دستور این جلسه همکاری‌های علمی بین ایران و چین در حوزه آموزش عالی بود که پیرو تدابیر مقام معظم رهبری پیرامون ارتباط ایران و چین با بررسی‌های صورت گرفته، این ارتباط ارتقای جدی پیدا کرده است و هم اکنون این ارتباط به سمت راهبردی شدن پیش می‌رود.

کبگانیان با تاکید بر این نکته که بخش مهمی از این ارتباط می‌تواند در حوزه علم فناوری و اقتصاد دانش بنیان باشد اضافه کرد: پیشنهادی که رئیس جمهور چین در این رابطه به دکتر لاریجانی نماینده مقام معظم رهبری، داده بود بحث شروع همکاری‌ها در زمینه آموزش عالی بود.

وی افزود: در جلسه امروز نمایندگانی از طرف وزارتخانه‌های  بهداشت، علوم، معاونت علمی و فناوری و روسای دانشگاه‌های برتر، دعوت شدند و پیشنهاداتی در این زمینه جمع آوری و بررسی شد و این پیشنهادات در کمیسیون همکاری‌های علمی بین المللی مدون و نهایی خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: یک پیشنهاد این بود که فراتر از موضوع بورس تحصیلی این همکاری‌ها ارتقاء داشته باشد و اگر بورس وجود دارد در دوره‌های تخصصی و مقاطع تحصیلات تکمیلی و دوره‌های کوتاه مدت همانند فرصت مطالعاتی و در دوره‌های تخصصی و صنعتی این همکاری وجود داشته باشد زیرا این امور فرصت خوبی برای ما خواهد بود.

کبگانیان عنوان کرد: معاونت علمی و دستگاه‌های مسئول موظف شده‌اند که در چارچوب سیاست‌های نقشه جامع علمی کشور این همکاری را پیش ببرند.

وی افزود: موضوع دیگر جلسه درخواست وزیر بهداشت برای تخصیص سهمیه به بهیاران در کنکور سراسری بود که برای این موضوع نکات مختلفی را اعضا مطرح کردند و به دلیل اینکه ساماندهی تمام سهمیه‌های کنکور در دستور کار ستاد نقشه جامع علمی کشور است، مقرر شد که این موضوع هم در کنار ساماندهی سهمیه‌ها در نظر گرفته شود، به این دلیل همراه با بررسی سهمیه‌های کنکور سهمیه بهیاران هم بررسی خواهد شد.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: آخرین دستور کار این جلسه بحث پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی PHD در دانشگاه‌ها بود که دانشگاه‌های برتر این ایراد را مطرح می‌کنند و این اشکال را به نحوه پذیرش دانشجویان دکتری وارد می‌کنند که کیفیت لازم را نمی توانند احراز کنند.

کبگانیان با اشاره به اینکه دو راه حل در این جلسه برای حل این مشکل پیشنهاد شد گفت: یک راه حل کوتاه مدت این است که تا زمان انتشار دفترچه‌های کنکور دکتری سازمان سنجش تا یک ماه دیگر برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این راه حل کوتاه مدت به دلیل اصرار و تعجیل مسئولان وزارت علوم است و این راه حل اجازه به دانشگاه‌ها برای تعیین حد نصاب مرحله دوم آموزش در پذیرش دانشجویان دکتری تخصصی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: مطمئن هستیم که این موضوع به میزان زیادی دانشگاه‌ها را راضی خواهد کرد و باعث جذب دانشجویان با کیفیت بالاتری خواهد شد.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور تصریح کرد: این موضوع در جلسه امروز تصویب شد و به زودی به سازمان سنجش، وزارت علوم و وزارت بهداشت ابلاغ می‌شود تا این ارگان‌ها مشکل حقوقی در این رابطه نداشته باشند.

وی اضافه کرد: درخواست ما از وزارت علوم این بود که ظرف مدت کوتاهی حداکثر ظرف مدت یک ماه طرح جامع ساماندهی کنکور تحصیلات تکمیلی مخصوصاً برای دوره دکتری را به ستاد نقشه جامع علمی کشور تحویل دهد تا راه حلی جامع در این زمینه عملیاتی شود.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: راه حل بلند مدت نیز این است که کل مسیر و روش جذب دانشجویان دکتری کاملاً ساماندهی شود که امری واجب و ضروری و مورد انتقاد دانشگاه‌های برتر کشور است.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی نقشه جامع علمی کشور ستاد راهبری نقشه جامع علمی نقشه جامع علمی کشور دانشگاه ها همکاری ها راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۰۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور  درمورد توسعه همکاری‌های مشترک با راه اندازی دفتر همکاری‌های علمی_دانشگاهی، دیدار و گفتگو کردند.
در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.
در ادامه این ملاقات، دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی-دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار داشت: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.
دکتر سید حسن سراج راه اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.
در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به دکتر مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • اولین جلسه شورای راهبری بانوان سازمان تبلیغات برگزار شد
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل