Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی زاده با اشاره به برگزاری سه دور جشنواره خوشنویسی قلم در تیران و کرون گفت: چهارمین دوره این جشنواره همزمان با میلاد پیامبر اسلام به همت کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(علیه السلام) برگزار می شود.

«اکبر مهدی زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به برگزاری سه دوره از جشنواره خوشنویسی به همت کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(علیه السلام) تیران اشاره کرد و اظهارداشت: این رویداد فرهنگی و هنری به مناسبت میلاد پیامبر اسلام برگزار در سه سال گذشته برگزار شده که امسال نیز به همین مناسبت دوره چهارم آن برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(علیه السلام) تیران افزود: این مسابقه به صورت شهرستانی برگزار می شود و فعالان هنر خوشنویسی عضو کانون های مساجد و سایر هنرمندان آزاد می توانند با ارائه آثار خود شرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه این در برگزاری این برنامه داره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون و موسسه مردم نهاد نسل جوان فردا استان اصفهان مشارکت دارند، ادامه داد: حدیث، روایت و نوشته پیرامون پیامبر اسلام  احادیث و روایات حضرت محمد(صلی الله علیه وآل وسلم) و اشعار و دل نوشته های شاعران و هنرمندان پیرامون شخصیت بزرگ پیامبر اسلام محور فراخوان این جشنواره است.

*بیان ارزش های اخلاقی پیامبر در قالب جشنواره

 

مهدی زاده اشاعه و ترویج فرهنگ  اسلامی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با  سیره پیامبر و اهل البیت، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ اسلامی و کمک به انتشار گسترده تر این عرصه معنوی، شناسایی و معرفی استعدادهای فعال در حوزه های هنری به ویژه خوشنویسی و سرمایه گذاری بر روی جوانان و نوجوانان علاقه مند به این حوزه و محکوم کردن هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اسلام را از اهداف این رویداد بیان کرد.

 

وی به نقش مراکز فرهنگی و هنری برای ترویج معارف اسلامی اشاره کرد و گفت: در برابر حتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام باید رویدادها و اتفاقات فرهنگی و هنری در مناسبت های مختلف انجام و به وسیله ابزارهای هنری شخصیت بزرگ آن حضرت را تشریح و به جامعه جهانی معرفی کرد.

 

مدیرمسئول کانون امام حسن مجتبی اضافه کرد: هنرمندان با ذوق هنری خود ارزش های اخلاقی رسول گرامی اسلام را به نگارش در می آورند و در این قالب امکان ترویج توصیه ها و ارزش های اسلامی فراهم می شود.

 

*حضور هنرمندان حرفه ای و هنرجویان آموزشگاهی

 

وی نگارش آثار در قالب نستعلیق با قلم نی و تحریر با مداد و یا خودکار را محور ارائه آثار بیان کرد و گفت: حاشیه نگاری صفحه در امتیاز کار خوشنویسی اثر ندارد اما در زیبا سازی برای فعالیت نمایشگاهی موثر است ولی در شرایط امتیاز مساوی آثار، این زیباسازی ها و استفاده از نوع کاغذ مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

مهدی زاده یادآورشد: کلیه هنرمندان حرفه ای و هنرجویان آموزشگاه های خوشنویسی قادر به شرکت در ای جشنواره خواهند بود و آثار آن ها در گروه حرفه ای و هنرجویی مورد ارزیابی قرار می گیرد که این موضوع به حضور افراد تازه کار و علاقه مند به حوزه خوشنویسی کمک می کند.

 

*برپایی نمایشگاه و استفاده از آثار در برنامه های فرهنگی

 

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره قلم با بیان اینکه برپایی نمایشگاه از آثار و شناسایی و ساماندهی هنرمندان خوشنویس شهرستان از دیگر جنبه های جشنواره است، افزود: چگونگی برگزاری نمایشگاه آثار بر اساس شرایط حاکم ناشی از بیماری کرونا خواهد بود اما ایجاد نمایشگاه مجازی از آثار مورد توجه است.

 

وی ادامه داد: شناسایی و ساماندهی هنرمندان خوشنویس شهرستان یکی از دغدغه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و یک ضرورت برای شهرستان است که جشنواره به تحقق این هدف کمک می کند.

 

مهدی زاده همچنین به استفاده از آثار منتخب و برتر در برنامه های فرهنگی اشاره کرد و گفت: استفاده از آثار در برنامه های فرهنگی و تبلیغی و نصب آن در مراکز عمومی از دیگر برنامه های جشنواره است که به معرفی رشته خوشنویسی و هنرمندان این حوزه کمک می کند.

 

وی تلاش و همکاری نهادهای اداری و شرکت های خصوصی برای خرید آثار هنرمندان را یک موضوع جدی و لازم بیان کرد و گفت: مسئولان در این حوزه سرمایه گذاری کنند و به شخصیت های فرهنگی و هنری در رشته های مختلف هویت بدهند.

 

*فرصت یک ماهه برای ارائه آثار

 

مدیر مسئول این کانون فرهنگی و هنری با بیان اینکه فراخوان جشنواره اعلام شده، خاطرنشان کرد: علاقه مندان تا پایان آبانماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در دفتر سازمان های مردم نهاد شهرستان تیران و کرون و یا اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان تحویل دهند و نتایج همزمان با شب یلدا اعلام خواهد شد.

 

وی اهدا لوح شرکت در جشنواره و هدیه نقدی را از جوایز پیش بینی شده برای شرکت کنندگان اعلام کرد و یادآورشد: این مسابقه یک فرصت برای رقابت سالم و معرفی هنرمندان خوشنویسی شهرستان است.

 

مهدی زاده گفت: اطلاع رسانی جشنواره خوشنویسی قلم از طریق پرتال کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران به آدرس  www.kanonportal.ir انجام خواهد شد.

 

 

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره خوشنویسی قلم محکومیت اهانت به پیامبر پیامبر اکرم ص اصفهان خوشنویسی کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی جشنواره خوشنویسی پیامبر اسلام مهدی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۲۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبائی برگزار می‌شود.

محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

علاقه‌مندان به شرکت در "ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب" می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.

آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

دیگر خبرها

  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود