Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این که تهدیدات آمریکا علیه ایران از نوع اقتصادی و سایبر است گفت: باید درباره دلار تعیین تکلیف کنیم و راه حل های زیادی هم وجود دارد و یکی از آنها اجرای تعاملات بین المللی با ارز مشترک است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار غلامرضا جلالی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: با ادامه مقاومت، جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران بی هدف می شود و آسیب پذیری ها کمتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تهدیدات به دو قسمت طبیعی و بخش انسانی تقسیم می شود،گفت: در تهدیدات طبیعی انگیزه دشمنی وجود ندارد، اما در تهدیدات انسانی، انگیزه دشمنی وجود دارد.

سردار غلامرضا جلالی افزود: در تهدیدات انسانی فعالیت‌ها پویا و نسبت به گذشته متفاوت هستند.

وی گفت: در فناوری‌های نو، ترکیبی از تهدید و فرصت داریم. نوع حفاظت از این تهدیدات هم متفاوت است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: جنس، عرصه، نوع تهدیدات متفاوت است و نسبت به این پاسخ هم متفاوت خواهد بود.

سردار جلالی گفت: مهمترین تهدیدی که ایران با آن مواجه است تهدیدات آمریکاست که ابتدا بیشتر تهدیدات نظامی بود، اما این رویکرد با پاسخ و واکنش سخت ایران همراه می‌شد و بعد از این، تهدیدات آمریکا به حوزه اقتصاد و سایبر راه کج کرد. جنگ سایبری زیر ساختی، مثل حمله به نطنز.

وی افزود: وقتی در حوزه اقتصاد مردم به سمت خرید سکه و ارز هدایت می‌شوند که نشان می‌دهد یک آفند اقتصادی است و اگر مردم به آن متوجه باشند؛ این رویکرد دشمن موفق شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: بیشتر رویکرد آمریکا ترکیبی از سایبر و مسائل اجتماعی با زیر ساخت اقتصادی است و هدف نهایی هم امنیتی کردن فضای سیاسی کشور است.

سردار جلالی افزود: در بخش نظامی تکلیف مشخص است، اما در بخش غیر سیاسی مسائل اقتصادی، خصوصی و ... هست که باید برای این رویکرد‌ها زیرساخت‌ها آماده شود.

وی گفت: قانون برای همه لازم الاجرا هست و ابلاغیه‌های سازمان پدافند هم باید اجرا شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: ما در بخش آموزشی و ترویجی، کنترل، پیشگیری، ساختار سازی و ... فعال هستیم.

جلالی گفت: هر نوع تهدید زیستی برای ما از اهمیت برخوردار است و نوع زیستی تمام استان‌ها تهیه شده و تمام تکالیف دستگاه‌ها برای هر نوع تهدیدی مشخص شده است.

وی افزود: تمام ساختار سازی‌ها در مقابله با کرونا به کمک ما آمده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به انفجار بیروت و درس آموزی از آن افزود: اتفاقات دنیا تکثیر می‌شوند و باید از این آسیب‌ها ایمن باشیم. در بررسی‌هایی که انجام شد نمونه‌هایی شبیه مواردی که در بیروت اتفاق افتاد در کشور وجود داشت که به سرعت تشکیل جلسه دادیم و همه آن موارد را کنترل کردیم.

سردار غلامرضا جلالی گفت: هم دولت و هم مجلس باید کمک کنند تا مراکز پر خطر، ایمن شوند.

وی افزود: در برنامه پنجم و ششم قانون صریح و روشنی داریم تا اقداماتی در این زمینه انجام دهیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در باره جنگ اقتصادی گفت: این جنگ یک هدف دارد و آن ناکارمدسازی دولت است تا به صورت مستقیم بر مردم و نارضایتی انها اثر بگذارد.

جلالی گفت: دلار بزرگترین نقطه قوت آمریکاست و ما باید درباره دلار تعیین تکلیف کنیم و راه حل های زیادی هم وجود دارد و یکی از آنها اجرای تعاملات بین المللی با ارز مشترک کشورهای مختلف است و از طرفی باید سبد ارزی متنوعی داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تهدیدات آمریکا جلالی گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، همزمان با سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان، دادستان کل کشور به عنوان نماینده رئیس دستگاه قضائی در شهرستان میناب حضور پیدا کرد.

دادستان کل کشور در شهرستان میناب ابتدا با ادای احترام به مقام شامخ شهدا به گلزار شهدای میناب رفت و سپس از شعب دادگستری میناب بازدید و نیز از اداره ثبت اسناد، پارکینگ خودروهای توقیفی آنامیس، اداره زندان، مرکز مانیتورینگ شهرداری بازدید کرد و با پرسنل دادگستری میناب به گفت‌وگو نشست.

دادستان کل کشور در حاشیه این بازدیدها گفت: مواردی که در این بازدیدها مورد تاکید و پیگیری قرار گرفته، بحث تعیین تکلیف خودروهای توقیفی است.

وی گفت: هیأتی در دادستانی کل کشور به منظور پیگیری و تعیین تکلیف سریع‌تر خودرو و کالاهای توقیفی و کالاهای اموال تملیکی تشکیل شده است.

همچنین دادستان کل کشور از کشفیات و دستاوردهای نیروی انتظامی هرمزگان بازدید و از اقدامات نیروی انتظامی این استان در مبارزه با کالای قاچاق قدردانی کرد.

دادستان کل کشور با اشاره به سامانه پایش تصویری در نیروی انتظامی، استفاده از این سامانه را برای مشاهده محل دقیق وقوع جرم و کاهش تصادفات مؤثر دانست.

کد خبر 6095247

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است
  • ۱۰۰۰ کانتینر کالای بدون هویت در بندر شهید رجایی شناسایی شد
  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان