Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، گزارش بازار این هفتهٔ قزوین به بررسی قیمت کالاهای اساسی می‌پردازد و دلایل گران شدن برخی کالاها در روزهای اخیر را بررسی می‌کند.

از جمله کالاهایی که طی روزهای اخیر در قزوین افزایش قیمت داشت، گوشت مرغ و گوشت قرمز بود. مسؤولان اداره‌کل صمت استان دلایل این گرانی‌ها را افزایش قیمت نهاده‌های دامی دانسته و عرضه می‌کنند این یک مسئلهٔ کشوری است و تنها مختص استان قزوین نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازار قزوین هر کیلو گوشت مرغ 24 هزار و 400 الی 24 هزار و 700 تومان به فروش می‌رسد. هم‌چنین هر کیلو ران مرغ 24 الی 26 هزار و 200 تومان و هر کیلو سینهٔ مرغ نیز 39 الی 39 هزار و 400 تومان به مشتریان عرضه می‌شود. این قیمت‌ها در حالی است که قیمت مصوب هر کیلو گوشت مرغ 20 هزار و 400 تومان است. قیمت هر شانه تخم‌مرغ نیز 26 الی 30 هزار تومان است. هر کیلو گوشت بوقلمون هم 46 هزار و 500 تومان است که قیمت آن نسبت به چند هفتهٔ گذشته حدود 2 برابر شده است. گوشت گوساله نیز علی‌رغم داشتن قیمت مصوب کیلویی 90 هزار تومان، با قیمت هر کیلو 120 هزار تومان و گوشت گوسفندی 145 هزار تومان عرضه می‌شود. قیمت هر کیلو گوشت منجمد نیز 87 الی 105 هزار تومان است. طی هفته‌های گذشته هر کیلو گوشت تازهٔ گوساله 80 الی 90 هزار تومان و هر کیلو گوشت تازهٔ گوسفندی 120 الی 125 هزار تومان بود.

افزایش قیمت روغن و خالی شدن قفسه‌ها!

یکی دیگر از کالاهایی که طی روزهای اخیر در استان قزوین کمیاب شده، روغن نباتی است. علی‌رغم اظهارات مسؤولان اداره‌کل صمت استان در رابطه با توزیع روغن نباتی در فروشگاه‌های استان و عدم وجود مشکل در این رابطه، مشاهدات عینی حاکی از آن است که قفسه‌های روغن در اغلب فروشگاه‌ها خالی است و فروشگاه‌هایی که اقدام به عرضهٔ روغن می‌کنند، با محدودیت فروش مواجه‌اند و به هر مشتری تنها یک بطری روغن می‌فروشند. نکتهٔ قابل توجه این‌که بر روی بطری‌های 1350 گرمی روغن قیمت‌ 14 هزار و 100 تومان درج شده است که برخی فروشگاه‌ها این کالا را با قیمت 16 هزار تومان به فروش می‌رسانند. در رابطه با روغن حلب نیز، علاوه بر کمیاب بودن این کالا در بازار قزوین، مردم علی‌رغم ترس از کرونا، مقابل فروشگاه‌ها برای خرید این کالا صف‌های طولانی بسته‌اند و ناچارند برای تهیهٔ مایحتاج خود، قید خطرات بیماری را بزنند، زیرا عنوان می‌کنند که قیمت روغن حلب 5 کیلویی در بازار آزاد 100 الی 120 هزار تومان است که فروشگاه‌ها این کالا را با قیمت 55 هزار تومان عرضه می‌کنند.

گرانی‌ها به بازار تره‌بار نیز سرایت کرده است

از جمله کالاهایی که این روزها در بازار تره‌بار قزوین دچار افزایش قیمت شده‌اند، می‌توان به گوجه‌فرنگی، کدو خورشتی، پیاز و کاهو اشاره کرد. قیمت هر کیلو گوجه‌فرنگی درجهٔ یک که تا روزهای قبل 4 هزار تومان بود، این روزها به 10 هزار تومان رسیده است و گوجه‌فرنگی‌هایی با کیفیت‌ پایین‌تر 5 الی 7 هزار تومان هستند. کدو نیز که تا روزهای قبل 6 الی 7 هزار تومان بود، به 7 الی 10 هزار تومان رسیده، پیاز نیز از 3 الی 4 هزار تومان به 5 الی 9 هزار تومان رسیده و کاهو از 5 هزار تومان به 8 هزار تومان رسیده است. قیمت دیگر صیفی‌جات و میوه‌جات در بازار قزوین به شرح زیر است: سیب‌زمینی 3 الی 5 هزار تومان، هویج 3 هزار و 500 الی 4 هزار و 500 تومان، کرفس 3 الی 4 هزار تومان، گل‌کلم 5 الی 7 هزار تومان، برگ‌کلم 5 الی 6 هزار تومان، لیموترش 15 الی 25 هزار تومان، بادمجان 4 الی 5 هزار تومان، چغندر 4 الی 7 هزار تومان، شلغم 5 الی 7 هزار و 500 تومان، ترب 5 هزار تومان، کدو حلوایی 5 هزار تومان، سیر 20 الی 30 هزار تومان، نارنج 6 هزار تومان، بلال 5 هزار تومان، ذرت‌مکزیکی 11 هزار تومان، خیار 4 الی 6 هزار و 500 تومان، خرمالو 7 الی 10 هزار تومان، سیب 5 الی 8 هزار و 500 تومان، نارنگی 6 الی 12 هزار تومان، پرتقال 5 الی 12 هزار تومان، انار 5 الی 13 هزار تومان، انگور 7 الی 12 هزار تومان، شلیل 8 الی 12 هزار تومان، انجیر 16 هزار تومان، به 8 الی 15 هزار تومان، موز 18 الی 24 هزار تومان، گریپ‌فروت 8 الی 12 هزار تومان، گلابی 10 الی 20 هزار تومان، لیموشیرین 6 الی 10 هزار تومان، هلو 8 الی 12 هزار تومان، کیوی 12 هزار تومان، ازگیل 12 هزار تومان.

حبوبات مجدداً در سیر صعودی قرار دارند

قیمت حبوبات نیز که در چند ماه گذشته چندین بار در سیر صعودی قرار گرفته است، این هفته نیز شیب افزایشی داشت و قیمت هر کیلو از انواع حبوبات به شرح زیر بود: لوبیاقرمز 25 الی 27 هزار تومان، لوبیاچیتی 30 الی 32 هزار تومان، لوبیا چشم‌بلبلی 29 الی 30 هزار تومان، لوبیا سفید 25 هزار تومان، لوبیا کشاورزی 34 الی 35 هزار تومان، انواع عدس 20 الی 32 هزار تومان، ماش 21 الی 23 هزار تومان، انواع لپه 25 الی 37 هزار تومان، نخود 22 الی 25 هزار تومان.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حال این روزهای بازار قزوین مساعد نیست و علاوه بر فشار ناشی از کرونا و بیماری، گرانی کالاهای اساسی و استرس ناشی از کمبود کالاها نیز به مردم فشار وارد کرده است. لازم است مسؤولان تأمل و نظارت بیشتری بر این بازار آشفته داشته باشند تا مردم بیش از این نگران تهیهٔ مایحتاج خود نباشند و به مضیقه نیفتند.

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین مرور قیمت ها در بازار قیمت کالاهای اساسی بازار قزوین هزار تومان رسیده الی 12 هزار تومان الی 7 هزار تومان هزار و 500 تومان کیلو گوشت قیمت هر کیلو افزایش قیمت بازار قزوین فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۳۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد

 امین میرزازاده ملی پوش کشتی فرنگی روز گذشته در مسابقات کشتی فرنگی جام تختی که در اهواز برگزار می‌شود، تماشاگر مسابقات بود.

او درباره کسب عنوان مرد ورزش ایران، عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنم که این توفیق را به من داد. این عنوان به من تنها نیست متعلق به کل جامعه کشتی است که برای اعتلای پرچم کشورمان تلاش می‌کنم.  

دارنده مدال طلای جهان در پاسخ به این سوال که پنج خوزستانی مسافر المپیک هستند، گفت: جای تشکر دارد که برای دومین سال اهواز میزبانی را برعهده گرفته است. این میزبانی‌ها به پیشرفت بیشتر کشتی کمک می‌کند.  

میرزازاده درباره اینکه توقعات از شما در المپیک پاریس بالاست، انتظار چه مدالی از خود دارید؟ تصریح کرد: تلاش می‌کنم با خوشرنگ‌ترین مدال دل مردم را شاد کنم. هیچ کس با ناامیدی به المپیک نمی‌رود. همه بچه‌ها شرایط خوبی دارند. اردو‌ها از ۱۸ اردیبهشت اردو‌ها شروع می‌شود و چند ماه اردوی پرفشار داریم. امیدوارم بهترین نتایج را در المپیک کسب کنیم.  

این فرنگی‌کار سنگین‌وزن کشورمان درباره اینکه در آستانه المپیک درخواست شما از مسئولان چیست، یادآور شد: اولین درخواست من این است بتوانیم با آرامش تمرینات را دنبال کنیم و مسئولان هم با ما و فدراسیون کشتی همراه باشند. این حمایت از شهرستان و استان شروع می‌شود و به کشور می‌رسد. ما انتظار داریم این حمایت‌ها همه جانبه و یکپارچه باشد.

میرزازاده در پاسخ به این سوال که حسن رنگرز اولین سال حضور خود را به عنوان مربی در المپیک خواهد داشت، نظر شما در این باره چیست؟، گفت: او شخصی است که بدون برنامه به مسابقات نمی‌رود و قطعا برنامه‌ریزی خوبی انجام خواهد گرفت تا حضوری موفق و خوب در المپیک داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد
  • عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳