Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@21:34:08 GMT

ایجاد تصفیه‌خانه در واحدهای فراوری کشمش ملایر

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۵۰۹۶

ایجاد تصفیه‌خانه در واحدهای فراوری کشمش ملایر

عباس نجاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های مستمر کارشناسان محیط زیست بازدید مستمر از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان در راستای رعایت استانداردهای زیست‌محیطی است اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان ملایر قطب تولید انگور و کشمش در استان و کشور است تعداد زیادی واحد فرآوری کشمش در این شهرستان فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از این واحدها فعال و برخی نیمه‌فعال هستند افزود: با توجه به اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی ملزم به رعایت موارد زیست‌محیطی هستند واحدهای فرآوری کشمش نیز جزو این واحدها بوده که ملزم به رعایت ضوابط هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر گفت: طی سال‌های اخیر میزان آلایندگی واحدهای فرآوری کشمش در شهرستان به حداقل رسیده و این واحدها عملکرد خوبی در پارامترهای زیست‌محیطی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تعدادی از این واحدها استانداردهای زیست‌محیطی را به خوبی رعایت کرده و دارای تصفیه‌خانه هستند افزود: تصفیه خانه بیشتر مربوط به واحدهایی است که در طول سال فعال هستند.

نجاری با بیان اینکه تعدادی از واحدها نیز در شرف ایجاد تصفیه‌خانه هستند گفت: واحدهای فرآوری کشمش که در داخل شهر هستند فاضلابشان به شبکه جمع آوری فاضلاب شهری وصل است.

وی با بیان اینکه واحدهای فرآوری نیز که در شهرک های صنعتی واقع شده‌اند ملزم به احداث واحد پیش‌تصفیه بوده تصریح کرد: با توجه به اینکه آلودگی این واحدها بالاست باید فاضلاب این واحدها به حدی برسد تا تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی نیز فاضلاب را به استاندارد محیط زیست برساند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر با بیان اینکه چشم انداز ما در محیط زیست برای واحدها چشم‌انداز خوبی است گفت: تعدادی از این واحدها که دارای تصفیه‌خانه هستند در اطراف خود دارای باغات و  فضای سبز بوده و با توجه به اینکه آب امروز یک موضوع حیاتی و استراتژیک است از فاضلاب تصفیه خانه خود نیز برای آبیاری باغات و فضای سبز استفاده می‌کنند  که این امر باعث ترغیب واحدها برای ایجاد تصفیه‌خانه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واحد آلاینده‌‌ای که امسال اخطاریه در شهرستان گرفته باشد نداشتیم گفت: تعدادی واحدها وضعیتی نامطلوب دارند که انگشت‌شمار بوده و ما به صورت مستمر تذکرات لازم به این واحدها برای رسیدن به استانداردهای لازم زیست‌محیطی را تا حد مطلوب داریم.

نجاری با بیان اینکه بازدیدهای مستمر از واحدها توسط کارشناسان محیط زیست به انجام می‌شود گفت: به صورت مرتب از ین واحدها نمونه‌برداری می‌شود و از نظر آزمایشگاه‌های محیط زیست تعدادی از این واحدها با خوداظهاری همکاری لازم را با محیط زیست دارند.

وی در ادامه از برگزاری مسابقه نقاشی کودکان با محوریت محیط زیست خبر داد و گفت: این مسابقه به مناسبت روز جهانی خاک و به صورت استانی با همکاری شرکت الوان ثابت برای کودکان زیر ۱۲ سال برگزار می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر افزود: این مسابقه در محورهای حفظ و نگهداری کوچه، خیابان و پارک محله، نگهداشت آب و خاک، راه‌های رسیدن به هوای پاک و  مهربانی با طبیعت و حیوانات خواهد بود که بعد از داوری آثار به سه اثر برگزیده جواز ارزنده‌ای اهدا و جایزه ویژه نیز بازدید از کارخانه الوان ثابت به همراه خانواده خواهد بود و به همه شرکت‌کنندگان لوح یادبود اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا اول آذر ماه به شماره ۰۹۰۲۹۰۷۱۵۶۹از طریق پیام رسان واتساپ ارسال کنند که نتایج مسابقه در ۱۴ آذر ماه اعلام می‌شود گفت: نقاشی‌ها باید به صورت اسکن شده و با حجم کمتر از ۳ مگابایت ارسال شود.

انتهای پیام/89013

منبع: فارس

کلیدواژه: واحدهای فرآوری کشمش واحدهای فرآوری شهرستان ملایر فرآوری کشمش زیست محیطی تصفیه خانه محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب از کشف، جمع آوری و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهی از صیادان غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه