Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه متکی بودن به اقتصاد نفتی یک آفت بزرگ برای اقتصاد کشور محسوب می شود و تلاش برای نجات از این اقتصاد متکی به نفت یک وظیفه ملی و یک تکلیف محسوب می شود گفت: امروز تمرکز و توجه همه باید به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر تولید داخل باشد چراکه تنها راه نجات اقتصاد کشور تحقق جهش تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی صبح امروز در جلسه درس اخلاق مدیران استان مرکزی گفت: ماه آبان در تاریخ معاصر ایران و انقلاب اسلامی یک ماه پر از حوادث پر فراز و نشیب است و برخی از حوادث در این ماه در حرکت پیروزی انقلاب بسیار مؤثر بوده است.

دری نجف آبادی اظهار کرد: امروز نیاز است نسل جوان در خصوص حوادث عظیم آبان ماه بیشتر آگاه شوند و باید کسانی که شاهد این حوادث عظیم بودند آن را به درستی تبیین و روایت کنند.

وی ادامه داد: حوادث تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی درس های بسیار بزرگی در آن نهفته است که باید امروز از این درس ها به درستی استفاده شود و در اختیار نسل جوان قرار گیرد.

امام جمعه اراک بیان کرد: نقش امام(ره) در تاریخ معاصر ایران یک نقش فراموش نشدنی است چراکه با بصیرت، زمان شناسی، شجاعت، صراحت و روحیه استقلال طلبی حوادث را مدیریت می کردند و مواضع بسیار حکیمانه حضرت امام(ره) سبب پیروزی و عزت ملت ایران شد.

دری نجف آبادی گفت: اگر نقش آفرینی امام(ره) نبود مشخص نبود سرنوشت ملت ایران، امت اسلامی و بشریت چه می شد و امروز همه ما مدیون امام هستیم و نقش عظیم امام(ره) باید همواره برای جوانان و نوجوانان تبیین شود و این یک ضرورت مهم است.

وی افزود: امام(ره) بساط غارت گری ها و چپاول ثروت های ملت ایران را جمع کرد و غرب و شرق در قبل از انقلاب به دنبال وابستگی و چپاول منابع عظیم کشور بودند که امام دستان خائنانه آنها را قطع کرد.

متکی بودن به اقتصاد نفتی یک آفت بزرگ برای اقتصاد کشور است

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه متکی بودن به اقتصاد نفتی یک آفت بزرگ برای اقتصاد کشور محسوب می شود و تلاش برای نجات از این اقتصاد متکی به نفت یک وظیفه ملی و یک تکلیف محسوب می شود ادامه داد: امروز تمرکز و توجه همه باید به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر تولید داخل باشد چراکه تنها راه نجات اقتصاد کشور تحقق جهش تولید است.

دری نجف آبادی بیان کرد: یکی از نیازهای امروز کشور توجه به خودکفایی در دام و طیور است چراکه دام و طیور از نیازهای مهم کشور محسوب می شود و خودکفایی و استقلال همه جانبه در این عرصه یک ضرورت مهم محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: وابستگی و متکی بودن به بیگانگان در هر عرصه و حوزه ای برای کشور سم مهلک و آفت بزرگ است و همه باید تلاش کنیم کشور از شر وابستگی به بیگانگان رهایی پیدا کند.

وابستگی به بیگانگان دارای ابعاد خطرناکی است

وی یادآور شد: وابستگی به بیگانگان دارای ابعاد خطرناکی است چراکه می تواند در بعدها سیاسی، اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی و امنیتی برای کشور مشکل ساز باشد.

امام جمعه اراک بیان کرد: غرب از صدها سال گذشته به دنبال وابستگی ایران و ملت بود اما تفکر امام تفکر خودکفایی، استقلال و کرامت بود و امروز همه باید تفکر و راه امام را با قدرت دنبال کنیم.

دری نجف آبادی گفت: راهی که امام (ره) ترسیم کرده اند و مقام معظم رهبری در طی این سال ها با قدرت آن را ادامه دادند راه عزت، شرف، استقلال، کرامت و خودکفایی است و همه باید این راه و مسیر را با قدرت ادامه دهیم و این یک وظیفه دینی و ملی محسوب می شود و تبعیت از بیگانگان و چشم داشتن به آنها حرام است.

توهین به پیامبر(ص) نشانه ازعجز و ناتوانایی دنیای غرب است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: حمایت رئیس جمهور خبیث فرانسه از توهین و بی احترامی به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) را نشانه عجز و ناتوانایی دنیای غرب در برابر جبهه اسلام دانست و این اقدام خبیثانه نشانه افول آنهاست.

وی ادامه داد: هفته وحدت فرصت بسیار خوب و مناسبی برای وحدت دنیای اسلام بر روی آرمان ها و ارزش های مشترک است و امروز اگر دنیای اسلام به فکر عزت و شرف است باید وحدت همه جانبه داشته باشد.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه فشارهای اقتصادی و روانی دشمن نباید امت اسلام را نسبت به ارزش ها و آرمان های اسلامی دلسرد کند اظهار کرد: امت حزب الله امتی است که در برابر شرایط سخت راه مقاومت ، ایستادگی و پایبندی بر روی ارزش ها را انتخاب می کند.

امروز وحدت بر روی ارزش های مشترک در دنیای اسلام یک ضرورت مهم محسوب می شود

دری نجف آبادی ادامه داد: امروز وحدت بر روی ارزش های مشترک در دنیای اسلام یک ضرورت مهم محسوب می شود و عدالت خواهی، مبارزه با ظالمان، حمایت از مظلومین، مقابله با آدم کش ها و جنایت کاران و نبرد با استکبار جهانی از اهداف مشترک در دنیای اسلام است و یک وظیفه انسانی محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: ملت ایران یک ملت تاریخ ساز و حماسه ساز است و زخم های زیادی از دشمنان خورده است و امروز همه باید از حوادث درس بگیریم.

ملت ایران مسیر ایستادگی و مقاومت را با قدرت ادامه می دهد

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران مسیر ایستادگی و مقاومت را با قدرت ادامه می دهد و خود این ملت ایران راه را انتخاب کرده است بیان کرد: هیچ قدرتی نمی تواند برای ملت ایران تصمیم گیری کند چراکه این ملت یک ملت بزرگ است و باید یک الگوی تمام عیار برای دنیای اسلام باشد.

امام جمعه اراک اضافه کرد: امروز نیاز به سردار سلیمانی ها، شهید احمدی روشن ها و شهید بهشتی ها در کشور داریم تا بتوانند این راه پر فراز و نشیب را با قدرت ادامه دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مدیران انقلابی، افراد متخصص و کارآمد، جوانان دلسوز و همه مردان غیرتمند و زنان با خدا از سرمایه های ایران اسلامی محسوب می شوند و باید قدر این سرمایه های ارزشمند را به خوبی بدانیم و از آنها به درستی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی کارآمد، متعهد و متخصص برای آینده کشور یک ضرورت محسوب می شود و همه باید برای به دست آوردن آن تلاش کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی قدرت ادامه امام جمعه اراک محسوب می شود دری نجف آبادی یک ضرورت مهم دنیای اسلام ملت ایران یک وظیفه ارزش ها امام ره بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی‌اکبر محرابیان در مراسم افتتاح چند منظوره «اومااویا» در کشور سریلانکا، اظهار داشت: بر اساس اعلام کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی ایران پنجمین کشور جهان از لحاظ وسعت شبکه‌های آبیاری و زهکشی است.

وی ادامه داد: در عرصه تولید تجهیزات و قطعات مورد نیاز تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب موفق شدیم بیش از ۹۵ درصد نیاز خود را در داخل کشور تأمین کنیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: به برکت این دستاورد‌ها بیش از ۲۰۰ سد بزرگ و ۶۰۰ سد کوچک با حجم مخزن حدود ۶۰ میلیارد مترمکعب و حدود ۲.۵ میلیون هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مدرن و صد‌های تصفیه‌خانه آب و فاضلاب در ایران ساخته شده است.

محرابیان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت کشور در صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش آب و برق و فاضلاب توانسته‌ایم پروژه بزرگ را در کشور جهان به اتمام برسانیم و یا در حال اجرا داشته باشیم.

وی گفت: به عنوان مثال در کشور تاجیکستان از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده می‌توان به سد و نیروگاه سنگ توده و از پروژه‌های در حال ساخت می‌توان به سد راغون به عنوان بزرگ‌ترین طرح عمرانی در جهان و به تعبیری مرتفع‌ترین سد جهان به ارتفاع ۳۳۵ متر و حجم ذخیره ۱۴ میلیارد متر مکعب توسط مشاوران و پیمانکاران بین‌المللی از جمله شرکت‌های ایرانی اشاره کرد.

وزیر نیرو گفت: امروز نیز سد و نیروگاه بزرگ اومااویا در کشور زیبا و سرسبز سری‌لانکا به بهره‌برداری می‌رسد که در ادامه به ابعاد آن خواهیم پرداخت. پروژه اومااویا ۱۷۰۰ فرصت شغلی برای مردم سریلانکا ایجاد می‌کند و ساخت دو سد در این پروژه انجام خواهد شد.

محرابیان ادامه داد: در بخش برق بر اساس آمار‌های آژانس بین‌المللی انرژی در حوزه تولید برق حرارتی ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان است؛ همچنین در بخش نیروگاه‌های برق‌آبی به همت متخصصان ایرانی جزو کشور‌های برتر جهان هستیم.

وی با اشاره به روسای جمهور و وزیرانی که در مراسم حضور دارند، گفت: امروز ما در این مکان و محفل دوستانه گردهم آمده‌ایم تا یکی از دستاورد‌های اقتصادی و فنی مشترک بین دو کشور را به‌صورت رسمی به بهره‌برداری برسانیم.

وزیر نیرو ادامه داد: تاکید می‌کنیم که در نتیجه رویکرد مثبت دولت‌ها و کشور‌ها در عرصه بین‌الملل می‌توان خیر و صلاح مشترک را آرمان قرار داد و عرصه‌های فنی و اقتصادی را انگیزه‌ای برای توسعه صلح و دوستی بین کشور‌ها و ملت‌ها در نظر گرفت و از این طریق آسایش و رفاه را به آحاد مردم تقدیم کرد.

محرابیان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت فنی و مهندسی در صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش آب و برق و فاضلاب توانسته‌ایم پروژه بزرگ را در کشور جهان به اتمام برسانیم و یا در حال اجرا داشته باشیم.

وی گفت: به عنوان مثال در کشور تاجیکستان از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده می‌توان به سد و نیروگاه سنگ توده و از پروژه‌های در حال ساخت می‌توان به سد راغون به عنوان بزرگ‌ترین طرح عمرانی در جهان و به تعبیری مرتفع‌ترین سد جهان به ارتفاع ۳۳۵ متر و حجم ذخیره ۱۴ میلیارد متر مکعب توسط مشاوران و پیمانکاران بین‌المللی از جمله شرکت‌های ایرانی اشاره کرد.

وزیر نیرو گفت: و امروز نیز سد و نیروگاه بزرگ اومااویا در کشور زیبا و سرسبز سری‌لانکا به بهره‌برداری می‌رسد که در ادامه به ابعاد آن خواهیم پرداخت.

محرابیان ادامه داد: در بخش برق بر اساس آمار‌های آژانس بین‌المللی انرژی در حوزه تولید برق حرارتی ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان است.

وی افزود: در بخش نیروگاه‌های برق‌آبی به همت متخصصان ایرانی جزو کشور‌های برتر جهان هستیم.

وزیر نیرو با اشاره به رؤسای جمهور و وزیرانی که در مراسم حضور دارند و سایرین گفت: امروز ما در این مکان و محفل دوستانه گردهم آمده‌ایم تا یکی از دستاورد‌های اقتصادی و فنی مشترک بین دو کشور را به صورت رسمی به بهره‌برداری برسانیم.

محرابیان بیان کرد: تاکید می‌کنیم که در نتیجه رویکرد مثبت دولت‌ها و کشور‌ها در عرصه بین‌الملل می‌توان خیر و صلاح مشترک را آرمان قرار داد و عرصه‌های فنی و اقتصادی را انگیزه‌ای برای توسعه صلح و دوستی بین کشور‌ها و ملت‌ها در نظر گرفت و از این طریق آسایش و رفاه را به آحاد مردم تقدیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • وعده بزرگ وزیر اقتصاد به پرسپولیس و استقلال
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است
  • نیروی جوان به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می کند