Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@00:30:54 GMT

زن مسلمان ایرانی؛ آن چه غرب به دنبال استعمار آن است

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۷۵۷۵

زن مسلمان ایرانی؛ آن چه غرب به دنبال استعمار آن است

اکنون زمان این است که تلاش غرب برای رسیدن به هدف خود صورت پذیرد و باید در پروسه‌ای چند ده ساله خانواده در کشورهای اسلامی مقاوم در برابر نظم نوین جهانی غرب از بین برود. برای این هدف یکی از مهم ترین پروژه‌ها غربیزه کردن زن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛بررسی تاریخ اسلام ناب نشان می‌دهد زن همواره در جامعه اسلامی از نقش کلیدی برخوردار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اولین فردی که به پیامبر اسلام (ص) ایمان آورد یعنی حضرت خدیجه سلام الله علیها و نقش این بانو در گسترش اسلام و حمایت‌های مادی و معنوی از حضرت محمّد (ص) گرفته تا نقش آفرینی‌های مذهبی، سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا (س) و تا حضرت زینبی که اگر نبود به گفته شاعر «کربلا در کربلا می‌ماند» و رسالت امام حسین (ع) در مهمترین واقعه تاریخی اسلام ناتمام می‌ماند.

نه تنها در صدر اسلام بلکه پس از آن نیز در طول زندگی ائمه هدی (ع) نقش زنان در جامعه بسیار اثرگذار بوده است و همواره بانوان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده‌اند. اثرگذاری که در پناه دستورات اسلام و در سایه امنیتی که دین مبین اسلام برای بانوان فراهم کرده است روی می‌داد.

زن در اسلام جایگاه و نقش مشخصی دارد و بررسی تاریخ اثبات می‌کند که این چنین بوده است و همواره با همه محدودیت‌های البته مدبرانه‌ای که اسلام برای بانوان قرار داده است زنان در جامعه نقش آفرین بوده و گاه مهمترین مسئولیت‌ها و نقش‌ها را برعهده داشته‌اند. این رویه در طول تاریخ اسلام از 1452 سال پیش تاکنون ادامه داشته است.

امتیازاتی که خداوند برای زنان قرار داده است یک پیوست به همراه دارد که همان خالقی که آن امتیازات را آفریده است، آن پیوست را نیز خلق کرده و بر آن دستور داده است لذا هر کس امتیاز بدون پیوست را بخواهد، آن امتیاز را نیز از دست خواهد داد.

مهمترین این پیوست‌ها حجب و حیا و عفت است که اگر نباشد همان پیوستی که گفته شد و مانند یک پوسته امتیازات زن را نگه داشته است از بین رفته و این امتیازات دیگر در اختیار زن نخواهد بود و ماحصل آن می‌شود نگاه کالایی به زن.

اگر اسلام سفارش کرده است زن باید حجاب خود را رعایت کرده و جذابیت‌های فیزیکی و اندامی خود را جز برای محارم خود بپوشاند، همین اسلامی فاطمه پرور و زینب پرور و امثال بانو مجتهده امینی پرور است. بانوانی که در مقامات معنوی، اجتماعی و سیاسی به درجات بالایی رسیده‌اند.

حتی این مسأله را می‌توان در منش بانوان غربی که قانوناً در انتخاب بین داشتن پوشش و نداشتن آن مخیّر هستند و عموماً هر دو حالت را نیز تجربه کرده‌اند هم جستجو کرد و دو سؤال از ایشان پرسید: ابتدا این که در کدام صورت داشتن پوشش بدن یا نداشتن آن در اجتماع احساس راحتی می‌کنند؟ دوم این که در کدام یک از دو حالت مذکور در اجتماع بهتر می‌توانند نقش آفرینی کرده و استعدادها و علوم خود را بروز و نشان دهند؟ بدون شک پاسخ به هر دو سؤال در حالت داشتن پوشش است که بارها این مسأله توسط مردم عامه و خواص در غرب عنوان شده است و هر عقلی نیز به آن گواه خواهد داد و به همین دلیل است که زنان در غرب هنگامی که می‌خواهند سخنی را ارائه کنند مثلاً در کسوت استاد دانشگاه با پوشش در میان جمع حاضر می‌شوند تا توجه حضار بیش از اندام وی به فهوای کلامش باشد.

حجاب تنها یک دستور قرآنی با دلایل نامشخص نیست، بلکه کمی تفکر و تأمل این مسأله را روشن می‌کند که حجاب و عفاف زن برای حفظ امتیازات ویژه جسمی وی در مقابل نامحرمان است تا اولاً این امتیازات تنها به آن فردی عرضه شود که محرم ایشان می‌شود و در جایگاه همسری وی قرار می‌گیرد که سبب استحکام پیوند زناشویی می‌شود و ثانیاً مقدمات فعالیت سالم زن در اجتماع به عنوان یک انسان معمولی که دارای توانایی و حواس و عقل است فراهم شود بدون این که چشم نامحرمان از استعدادهای وی عبور کرده و تنها امتیازات جسمی وی را دنبال کنند. چیزی که در نهاد هر مردی قرار داده شده است ولی خداوند این چنین حکمت کرده و تدبیر کرده است که این امر فطری تنها میان مرد و آن زنی مجاز باشد که به همسری وی درمی‌آید.

اگر این چنین شود که اسلام دستور داده است و زن تنها به عنوان یک انسان در جمع ظاهر شود و نه به عنوان یک جاذبه، آن گاه این زن در سایه امنیت ایجاد شده و فرصت برابری که به وی برای نقش آفرینی، مسئولیت پذیری و اثرگذاری داده شده است می‌تواند به جایگاه بانوانی بزرگی برسد که از صدر اسلام تاکنون کلیدی‌ترین نقش‌ها را در جامعه ایفا کرده‌اند از حضرت خدیجه سلام الله علیها گرفته تا حضرت زهرا، حضرت زینب، حضرت معصومه و ... سلام الله علیهم اجمعین.

اما دشمنان ما که سابقه چند ده ساله در شناسایی ارزش‌ها، ظرفیت‌ها، نقاط قوت و متقابلاً نقاط ضعف ما دارد خوب به این نکته پی برده است که این نقش کلیدی اگر از زن گرفته شود، اجتماع سست خواهد شد. مرد در جامعه تنها یک وظیفه دارد و آن رشد خود است اما زن علاوه بر رشد خود باید فرزندان خود را نیز بزرگ کند. هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی بزرگ کند. لذا باید نقش زن در جامعه از بین برود تا جامعه از بین برود.

برای این هدف که یک کار ریشه‌ای بلند مدت است سه زیرهدف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دنبال می‌شود. هدف بلند مدت رسیدن به جایی است که نقش زن و مادر از بین برود، تهدید نسل صورت بگیرد، تولید مثل و آن نقش بزرگ کردن روحی و جسمی فرزند تحقق پیدا نکند. هدف میان مدت این است که تا رسیدن به هدف غایی با شعارهایی نظیر «فرزند کمتر زندگی بهتر» که در دهه هفتاد در کشور به طور ویژه‌ای گسترش پیدا کرد و متأسفانه جا افتاد، زادآوری خانواده‌ها به حداقل برسد و کمترین تعداد فرزند در بین خانواده‌ها متولد شده و رشد پیدا کند تا پروژه تهدید نسل اتفاق بیافتد و هر زن نیز تا زمانی که هنوز به هدف غایی نرسیده و فرزندآوری می‌کند و فرزند تربیت می‌کند، کمترین کارایی را به عبارتی داشته و کمترین تعداد فرزند را به دنیا آورده و تربیت کند.

اکنون زمان این است که تلاش غرب برای رسیدن به هدف خود صورت پذیرد و باید در پروسه‌ای چند ده ساله خانواده در کشورهای اسلامی مقاوم در برابر نظم نوین جهانی غرب از بین برود. برای این هدف یکی از مهم ترین پروژه‌ها غربیزه کردن زن است.

یعنی در این جامعه بلایی را بر سر زن بیاورند که بر سر زنان غربی آوردند. زن را از جایگاه خود دور کنند و با گرفتن ارزش‌هایی نظیر حجاب فرصت رشد کردن و رشد دادن زن را بگیرند و نگاه کالایی به زن را در جامعه گسترش دهند.

*احسان جدیدی

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بین برود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۷۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، ماموستا جلال مرادی امروز در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته در جمع نمازگزاران این شهر با تبریک هفته کارو کارگر اظهار داشت: رسول گرامی اسلام (ص) دست کارگری را که بر اثر کار و فعالیت ورم کرده بود بلند کرد و فرمود: این دستی است که هیچ گاه آتش جهنم آن را نمی سوزاند و این دستی است که خدا و رسولش آن را دوست می دارند.

وی تصریح کرد: کسی که از دسترنج خود روزی اش را فراهم کند خداوند با نظر رحمت به او می نگرد و کارگران از شریف ترین طبقه اجتماع هستند زیرا چرخش دست و بازوی آنها باعث چرخش چرخه های زندگی جامعه و امتداد رگه های حیات در مجاری هستی است و هفته کار و کارگر را به این عزیزان و کارفرمایانی که دل در گرو خدمت به این عزیزان دارند و اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی و همه اداراتی که تسهیلگر کارگران تلاشگرند خجسته تبریک گفت.

ماموستا مرادی به در پیش بودن و میقات زمانی حج که ماه های شوال و ذی القعده و ده روز اول ذی الحجه است اشاره کرد و گفت: اکنون ماه جاری شروع میقات زمانی حج است و حج در دین مبین اسلام یکی از ارکان پنجگانه اسلام بوده و از دیدگاه دانشمندان اسلام مظهر اتحاد و یگانگی جهان اسلام است.

حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است

خطیب نماز جمعه دیواندره افزود: حج برای حجاج صرفا یک سفر معنوی نیست بلکه آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است و مناسک حج به طور کلی یادآور خاطرات حضرت ابراهیم (ع) است که با عقیده راسخ و توکل کامل از همه اسباب ظاهری و مادی قطع امید می کند و همسر و فرزند خردسالش را در بیابان خشک مکه برای خدا رها می سازد و نهایتا در همانجا دعا می کند و کعبه را برای عبادت خداوند یگانه می سازد و از خداوند عاجزانه می خواهد تا آن را مرکز توحید و تجمع جهانیان قرار دهد.

ماموستا مرادی در ادامه سخنانش به فلسفه حج اشاره می کند و گفت: خداوند دعای خالصانه ابراهیم (ع) را اجابت می کند و خطاب به وی می فرماید: وَ أَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجالًا وَ عَلى‌ كُلِّ ضامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ(حج آیه 27) مردم را به حج دعوت کن تا پیاده و سوار بر مرکبهای لاغر از هر راه دوری به سوی کعبه بیایند.

حج نوعی تجدید میثاق با آرمانهای ابراهیمی است

وی اضافه کرد: بنابراین حج نوعی تجدید میثاق با آرمانهای ابراهیمی است و اینکه حجاج با دنیای پیرامون خود قطع رابطه می کند و با لباس احرام و سر و وضعی ساده و بی آلایش لبیک گویان عازم دیار ابراهیمی می شوند و در حقیقت این شعار توحیدی و عرفانی را زمزمه می کنند که «إن صلاتی و نسکی و محیای و مماتی لله رب العالمین لاشریک له و بذلک امرت و انا اول المسلمین» همانا نماز و تمام عبادات من، زندگی و مرگم، همه برای خداوند، پروردگار جهانیان است، شریک و همتایی ندارد و من به همین دستور یافته ام و من نخستین مسلمانم.

ماموستا مرادی بیان کرد: هدف از حج رفتن در واقع شناخت اساس و پایه مذهب بزرگ ابراهیمی و دعوت به آیین خالص ابراهیم (ع) که از  هر گونه شائبه و عقیده شرک آمیز مبرا است و عمل را برای خلوص نیت استوار می سازد در واقع هدف از حج، دلبستگی به معبود حقیقی و گسستن از همه و نهایتا به خدا عشق ورزیدن و از غیر او بیزاری جستن است.

وی در ادامه به اهمیت حج در دین مبین اسلام به عنوان پنجمین رکن اساسی اسلام  که در سال نهم هجری بر مسلمانان فرض شده اشاره کرد و گفت: آیات و احادیث متعددی درباره اهمیت و تأکید رفتن به حج و  خانه کعبه آمده است به طوری که خداوند عزوجل در این باره فرمودند: «واتموا الحج و العمره لله» (سوره بقره 196)  حج و عمره را برای خدا بجا آورید.

فلسفه حج

امام جمعه شهرستان دیواندره در ادامه خطبه های عبادی جمعه به فلسفه حج گریزی زد و گفت: از دیدگاه دانشمندان و حکماء، فلسفه حج هدف اساسی و مهم در انجام عبادات آن است که به منظور امتثال فرمان خداوند و ادای حق بندگی و سپاسگزاری از نعمتهای بیکران وی انجام گیرد، از رسول اکرم (ص) سوال شد: حج چیست؟ آن حضرت فرمود: الشعث التفل ژولیده مو و غبار آلود . مجدداً سوال شد کدام حج افضل است؟ فرمود: العج و الثج؛ فریاد بلند کردن و خون ریختن در راه خدا،  پس حاجی در حقیقت خویشتن را در برابر خداوند متعال ذلیل و عاجز قرار می دهد و لبیک گویان در صدد اعتلای کلمه الله بر می آید و ابراهیم گونه، عاشقانه حضور خویش را اعلام می کند و مال و جانش را در راه وصال معبود حقیقی قربان می کند.

ماموستا مرادی در ادامه با اشاره به اینکه فلسفه حج نسبت به هر عبادتی بیشتر جلب توجه می کند، تصریح کرد: خداوند عزوجل خطاب به مؤسس کعبه و منادی حج می فرماید: و اذن فی الناس یاتوک رجالا و علی کل ضامر یاتین من کل فج عمیق لیشهدوا منافع لهم و یذکراسم الله (سوره حج آیه 27 ) این توجه مهم قرآنی به حرکت مردم پیاده و سواره که از دور دست آن را پیش می گیرند اشاره می کند و منافع آشکاری که قرآن آنها را بر ذکر نام خدا مقدم داشته، برمی شمارد.

حج یک منبع نیروی معنوی و عاطفی است

وی با اشاره به معنویات سفر حج افزود: حج یک منبع نیروی معنوی و عاطفی است که به مسلمان توان می دهد و وجود او را از فروتنی و تقوا در برابر خدا و تصمیم به اطاعت و پشیمانی از نافرمانی اش پر می سازد و عاطفه محبت به خدا و رسول خدا (ص) و یاران و پیروان او را در او سیراب می کند؛ سرزمین مقدس و خاطرات آن، شعائر و آداب حج و آثار درونی آنها، نیروی جماعت حاجیان و الهامات فکری و رفتاری آن و همه اینها به روشنی آثار خود را در ژرفای وجود فرد مسلمان بجا می گذارد و او را با قلبی زلالتر و شیوه ای پاکیزه تر و عزمی راسخ تر برای انجام خیر و نیکی و مقاومتی سرسختانه تر در برابر گناهان از سفر خویش باز می گردد و هر قدر حجش نزد خدا مطلوبتر و پسندیده تر باشد به همان اندازه در زندگی آینده اش مؤثرتر خواهد بود.

 وی اضافه کرد: حج مشق و تمرین ناملایمات زندگی است، سفر حج در بردارنده درس تحمل سختیها، دوری از وطن، جدایی از خویشان و چشم پوشی از فراغت زندگی در میان خانواده و دوستان است و حکمت الهی نخواسته است که این سفر به سوی سرزمینهای زیبا، سرسبز و خوش آب و هوای اسیا، اروپا، و شمال و اورمان و غیره که تفریحگاه های جهانگردان به حساب می آیند، انجام گیرد، بلکه مشیت الهی آن بود که حج در بیابان بی آب و علف که نه برای تفریح تابستان مناسب است و نه بهار، انجام گیرد و این نوعی خود تربیتی برای فرد مسلمان در تحمل دشواریها و ناگواریهای زندگی است.

حج انجمن جهانی مسلمانان در یک مکان مقدس است

امام جمعه شهر دیواندره از حج به عنوان یک انجمن جهانی نام برد و اظهار داشت: حج به فرد مسلمان این امکان را می دهد تا شاهد بزرگترین و پرشکوهترین گردهمایی سالیانه اسلامی باشند، انجمنی که نه از طرف پادشاه یا رئیس حکومت یا جمعیتی، بلکه از سوی خدای جهانیان بدان فراخوانده شده اند. در گردهمایی حج یک مسلمان، برادران خود را از پنج قاره دنیا می بیند که سرزمینها، رنگها و زبانهایشان متفاوت است و تنها پیوند اسلام و ایمان آنان را دور هم جمع کرده است تا شعار واحدی را سر دهند و آن لبیک اللهم لبیک، لبیک لاشریک لک لبیک و یکی از برکات سفر معنوی نماز جماعت در مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) است که فضایل زیادی دارند و در خاتمه تأیید پایان نامه حج از جانب شخص، شخیص نبی مکرم اسلام (ص) است، که زیارت حضرتش ضامن شفاعت قیامت است و همچنین زیارت اهل بیت و اصحاب حضرت (ص) که هر کدام فضائلی دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • اتفاقی که باعث شد مورایس مسلمان شود
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • حادثه‌ای که زندگی ژوزه را تغییر داد؛ مورایس چگونه مسلمان شد
  • جزئیات یک تصمیم پرسروصدا؛ ژوزه مورایس چگونه مسلمان شد؟
  • پشت پرده مسلمان شدن مورایس سرمربی سپاهان
  • غافلگیری بزرگ باشگاه سپاهان؛ مورایس چطور مسلمان شد؟ | یک حادثه و یک نفر!
  • تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است