Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان حوزه چاپ و نشر ایران با همتایان روسی خود در وبیناری، موضوع همکاری­‌های دو کشور را در حوزه چاپ و نشر مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مسئولان حوزه چاپ و نشر ایران و روسیه در وبیناری همکاری­های دو کشور را در دوره پس از کرونا مورد بحث و بررسی قرار دادند و در خصوص اجرای برخی برنامه ها به توافق رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

دراین وبینار قهرمان سلیمانی رایزن فرهنگی ج ا ایران در روسیه با مروری بر همکاری­های دو کشور در حوزه چاپ و نشر، اقدامات سالهای اخیر را در همکاری دو کشور بسیار سودمند توصیف کرد.

 

وی گفت:  کاستی­ها وخلأهای موجود نیز کم نیست که طرفین باید برای جبران این کاستی­ها از جمله : نداشتن شبکه تولید و ترجمه و توزیع مشترک باید اقدام کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود اظهارداشت:کرونا همه حوزه های حیات فردی و جمعی ما را تحت تاثیر قرار داده و در تنظیم رابطه کشورها با یکدیگر وهمراهی با نخبگان در قلمرو فرهنگ، چالشهای جدی پدید آورده است حوزه چاپ و نشر نیز از این آفت مصون نمانده و تشریک مساعی و انتقال تجربه طرفین در این حوزه می­تواند کمک کننده باشد.

 

همچنین ولادیمیر گریگوریف معاون آزانس فدرال چاپ و نشر و رسانه های گروهی  روسیه در سخنانی اظهارداشت: ,  با مرور همکاری­های انجام شده در این حوزه برگزاری "نمایشگاه سیر تکامل صنعت چاپ و نشر در ایران در کتابخانه دولتی روسیه"، و لزوم مشارکت فعال ناشران ایران در حوزه نشر کتابهای کودک و نوجوان در نماشگاه آتی کتاب مسکو و نشر ترجمه ای از مقالات برگزیده دایره المعارف مذهب ارتدکس در ایران و متقابلا انتشار تاریخچه ای از اسلام در روسیه مورد تاکید است؛ زیرا شناخت ادبیات و فرهنگ روسیه و ایران بدون شناخت مذهب ارتدکس و اسلام ممکن نیست.

 

ایوب دهقانکار مدیر عامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با ارائه گزارشی از تولید کتاب در ایران، همکاری­های دو کشور را رو به رشد توصیف کرد و اعلام آمادگی کرد که موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران نمایشگاه سیر تکامل صنعت چاپ و نشر را در روسیه برگزار کند. ایشان پیشنهاد کردند که ناشران دو کشور از ترجمه و نشر پنج عنوان کتاب حمایت کنند.

 

وی گفت: مشارکت نویسندگان و تصویرگران و ناشران جوان برای ارتباطات دو کشور و شکل گرفتن جریان گفت و گوی فرهنگی بین اصحاب فرهنگ در قالب نمایشگاه کتاب کودک مسکو اقدامی سودمند است.

 

گلمیزا مدیر عامل دبیرخانه نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو با ارائه گزارشی از برپایی نمایشگاه کتاب مسکو در ایام کرونا، بر استفاده از فناوری برای پر بار کردن نمایشگاه تاکید کرد و اینکه ظرفیت های دیجیتال ایجاد شده در این دوره از نمایشگاه تا حد زیادی توانست مشکلات ایجاد شده به واسطه شیوع کرونا را بر طرف کند.

 

وی حضور ناشران ایران را در نمایشگاه کتاب کودک گامی ارزشمند در توسعه مناسبات در این حوزه توصیف کرد و اعلام آمادگی کرد که در برنامه های نمایشگاه جایگاه شایسته ای به ایران اختصاص دهد.

 

هومن حسن پور رئیس اتحادیه ناشران تهران زنجیره انتقال فرهنگ را در حوزه چاپ و نشر توضیح داد و با توصیف جایگاه اتحادیه ناشران به عنوان تولید کنندگان هفتاد  پنج درصد تولیدات کتاب کشور در قالب 1400 ناشر، استفاده از توان بخش خصوصی و اتحادیه های صنفی  را در صنعت چاپ و نشر اقدامی ارزشمند توصیف کرد که می­تواند کار را با کیفیت و اثر بخشی بیشتری سامان دهد.

 

درادامه یوگنی کاپیف رئیس کمیته همکاریهای بین المللی ناشران روسیه آخرین سخنران این وبینار بود که مشکلات حادث شده در صنعت چاپ و نشر روسیه به واسطه شیوع کرونا را توضیح داد و سهم کتابهای تالیفی و ترجمه ای را در کتب منتشره روسیه توضیح داد.و گفت مشکل حادث شده موجب شده که رویکرد نشر کتابهای  دیجیتالی مورد اقبال جامعه کتابخوان قرار گیرد.

 

درپایان این وبینار، برپایی نمایشگاه تکامل صنعت چاپ در ایران در کتابخانه دولتی روسیه، مشارکت ایران در نمایشگاه کتاب کودک روسیه با حضور نویسندگان و تصویرگران و ناشران، اعطای تسهیلات برای نشر ده عنوان کتاب برای ترجمه، فراهم کردن زمینه های گفت و گوی ادبی و هنری در نمایشگاه کتاب، شرکت ناشران ایرانی در نمایشگاه دیجیتالی کتاب کودک و نوجوان روسیه و تلاش برای مشارکت بخش خصوصی در نمایشگاه های کتاب به صورت تعهد طرفینی مورد توافق و تاکید قرار گرفت.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا ایران روسیه صنعت چاپ و نشر حوزه چاپ و نشر نمایشگاه کتاب دو کشور کتاب کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران از اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

سید کمال سادات با اشاره به اینکه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ اردیبهشت در محل مصلای امام خمینی و با حضور مقامات مختلف از ۴۰ کشور دنیا آغاز می‌شود و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت، گفت: میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کشور هند است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفت: ساعت کاری این دوره از نمایشگاه همانند سال‌های گذشته از ۱۰ تا ۲۰ است و در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه به مدت یک ساعت تمدید می‌شود.

سید کمال سادات افزود: تاریخ این رویداد فرهنگی با دهه کرامت و برگزاری دور دوم انتخابات همزمان و بر این اساس تمهیدات لازم درخصوص برنامه‌های جشن کتاب و آئین‌های مذهبی و فرهنگی تدارک دیده شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران با تاکید بر ضرورت اتخاذ تمهیدات ترافیکی، انتظامی و استقرار خودرو‌ها همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: مقرر شده طرح ترافیکی اطراف محل برگزاری نمایشگاه را مجموعه «فاتب» اجرا کند.

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند