Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در آیین‌نامه جدید، واردات کولبری و ملوانی و محدودیت‌های مرزنشینان برای واردات کالا کمتر شده و آورده آنها بیشتر خواهد شد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی مویدی خرم آبادی گفت: امروز در جلسه نهایی طرح ساماندهی نظارت بر واردات کالا از طریق ملوانی و کولبری، مصوب شد برنامه ریزی‌های جدیدی برای انضباط بخشی در بحث واردات مرزی انجام شود که در صورت اجرا اشتغال پایدار و بهبود معیشت هم وطنان مرزنشین را رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: با اجرای این مقررات جدید قوانین دست و پاگیر تجارت مرزی پیشین کنار گذاشته خواهد شد و اصطلاحات غلط و دور از شأن هموطنان ایرانی مثل ته لنجی و کولبری حذف شده و با تغییر به تجارت مرزنشینان امکان ادامه فعالیت آن‌ها را به صورت قانونی فراهم می‌کند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در این آئین نامه به روانسازی تجارت مرزی توجه ویژه‌ای و سهم این تجارت هم به گونه‌ای در نظر گرفته شد که بیشترین توجه و بیشترین آورده آن برای مرزنشینان باشد.

مویدی درباره حجم در نظر گرفته شده برای واردات مرزی مرزنشینان در طرح جدید افزود: تقریباً محدودیت‌ها برای مرزنشینان کمتر شده است و انعطاف در بحث واردات برای آن‌ها بیشتر شده ضمن اینکه از ابتدا تا انتهای واردات مرزی تحت اختیار خود مرزنشینان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح در اولین فرصت تسلیم ریاست جمهور خواهد شد و پس از تصویب در جلسه سران قوا اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرزنشینان کولبری واردات خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است. ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در مدت یاد شده ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

این گزارش در خصوص واردات گوشی تلفن همراه به تفکیک تجاری و مسافری می‌افزاید: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد گردید.

بر اساس این گزارش، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟