Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: با استفاده از فناوری های نوین در تامین امنیت مرزها و زندانها و مبارزه با قاچاق مواد مخدر می توانیم میزان تخلف و خطای انسانی را به حداقل برسانیم.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین، لطف الله سیاهکلی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قوانین مربوط به مبارزه با مواد مخدر باید سخت و بازدارنده باشد و با حرکت به سمت استفاده از ابزارهای نوین و فناور باید از نیروی انسانی کمتر استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر چند نیروی انتظامی نسبت به گذشته تجهیز و تقویت شده اما هنوز فناوری های نوین در تامین امنیت بویژه کنترل مرزها نقش زیادی ندارد که این ایراد باید برطرف شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: با ورود اطلاعات مدرن و فناوری به مرزها می توانیم کوچکترین تحرکات مرزی را هم کنترل کرده و هزینه و خطای انسانی را بشدت کاهش دهیم.

سیاهکلی گفت: هنوز در برخورد با متخلفان و قاچاقچیان به روش سنتی عمل می کنیم درحالی که توجه به نیروی انسانی و تامین ساختمان و روش قدیمی نمی توان به دستاورد خوبی رسید.

وی بیان کرد: در شرایطی که با دوربین و بالن های هوایی می توانیم از صدها کیلومتر دورتر هم مرزها را کنترل کنیم منطقی نیست فقط با نیروی انسانی امیدوار باشیم که ورود مواد مخدر کنترل شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز وقتی امنیت زندان و کنترل ورود مواد مخدر با نصب چند دوربین کنترل می شود چرا از این روش استفاده نکنیم و همچنان نگران چالش های این بخش باشیم.

وی افزود: قوانین و تصمیمات ما باید به گونه ای باشد که تخلف عمدی و سهوی به حداقل و صفر برسد و مسیر خطا مسدود شود.

سیاهکلی بیان کرد: استفاده از سیستم فناوری روز در هواپیمایی امکان خطا را بشدت کاهش داده و امیدواریم عزم جدی در وزارت کشور ایجاد شود تا در حوزه مبارزه با مواد مخدر و امنیت مرزها و امور زندانها در استفاده از فناوری روز بیشتر شود تا بتوانیم چالش های این عرصه را برطرف کنیم.

وی اظهار داشت: امروزه با بهره گیری از تکنولوژی روز قادریم با یک گیت که در بدن زندانیان غیر عمد تعبیه کنیم آنها را در خارج از زندان کنترل کنیم و امار محبوسان را کاهش دهیم اما چون از این ابزار استفاده نمی کنیم با تراکم زندانیان مواجهیم و هزینه های زیادی را به نظام و جامعه تحمیل کرده ایم.

کاهش مجازات باید در مقابل افزایش تجهیزات نوین باشد

سیاهکلی در ادامه گفت: اگز مجازات ها را کاهش می دهیم باید به همان میزان فناوری را جایگزین کنیم و با داشتن نیروی انسانی کارامد می توانیم توسعه فناوری های نوین در موضوع امنیت را جدی بگیریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: با تخصصی که در حوزه علم و فناوری دارم آمادگی دارم در اجرای طرح های فناوری پیگیری و مساعدت لازم را انجام دهم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی فناوری های نوین نیروی انسانی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، یوسف اینانلو افزود: امسال ۲۰۷ دیزل ژنراتور در استان شناسایی شده است و صاحبان مولد‌های خودتامین برق در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و اداری و تجاری این استان برای عبور از اوج بار مصرف مشارکت خواهند داشت.

 به گفته وی، از سال گذشته کلیه مولد‌ها به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یکی از اقدامات جهت عبور بدون خاموشی از دوران اوج مصرف تابستان را آماده به کاری و وارد مدار شدن مولد‌های سازمان‌ها و مراکز دولتی عنوان کرد و اظهار داشت: ادارات، نهاد‌ها و ارگان‌ها باید در روز‌های کاری هفته و در ساعات اوج مصرف برق، مولد‌های خود تامین (دیزل ژنراتور) را وارد مدار کنند و ارتباط را با شبکه عمومی توزیع برق، قطع کنند.

اینانلو تاکید کرد:دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند و تحقق این موضوع با جدیت و به صورت مستمر مورد بررسی و پایش قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • افزایش توان ارایه خدمات فنی و مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • ابهام در مورد شرکت چینی تامین کننده VAR/ تخصص در بیلیارد و تنیس!
  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی/ فراجا مسئول تامین امنیت مرزهاست
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد