Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@04:42:14 GMT

اصحاب هنر در این شرایط سخت کمک کنند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۶۷۱۴

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: اصحاب هنر می‌توانند در لطافت این شرایط سخت، کمک کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر سعید نمکی امروز در نشستی با هنرمندان، جانبازان و ایثارگران افزود: ما مردم نسبتا افسرده‌ای حتی قبل کرونا داشته و لحظه‌های فرحبخش کمتر برای مردم خلق کرده ایم. اصحاب هنر در لطافت این شرایط زمخت می‌توانند بسیار کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: بچه‌های ما در این روز‌ها مهر گریزی را تمرین می‌کنند. امروز بچه‌ها را از دومتری از آغوش گرم پدربزرگ و مادربزرگ دور می‌کنیم استمرار این حالت بچه‌های ما را بیمار می‌کند. این بحث مهم روانی است که هنرمندان می‌توانند نقش آفرینی کنند.

دکتر نمکی با اشاره به اینکه برخی در این شرایط سخت پول پارو می‌کنند و همکاران من رنج را، افزود: قاب تصویر‌ها و به یاد ماندن این روز‌ها در نوشتار - در زدودن خشونت و مهرافزایی در تاریخی که شاید هر دو قرن یکبار این اتفاقات رخ دهد، ماندگار خواهد ماند.

وزیر بهداشت افزود:گروهی از هنرمندان در برج عاج می‌نشینند و گروهی همچون شما در کنار مردمند، اینکه کسانی مثل پرستویی در ذهن مردم جاودانه می‌ماند به این علت است که همیشه در کنار مردم است.

وی افزود: من از همان روز‌های سخت دفاع مقدس در کنار مردم بوده ام همانطور که از روز‌های آغازین وزارت نیز در سیل‌های نوروز سال پیش در کنار مردم بودم و سعی در حفاظت از سلامت مردم داشتم و دارم.

دکتر نمکی گفت: من هرگز سوار قطار سیاست نشدم و فقط عشق مردم را دارم. به هیچ قطب قدرتی خود را گره نزدم و وامدار هیچکس جز مردم نیستم و هنوز هم خودم را مدیون مردم می‌دانم، هر چند آنچه که دلم می‌خواسته است هنوز انجام نداده ام.

نمکی گفت: من وزیر بهداشت مردم این سرزمین هستم. چپ و راست و شیعه و سنی و زرتشتی و... برای من تفاوتی ندارد، من متعهد به پاسداری از سلامت مردم هستم نه قشر خاص.

وزیر بهداشت گفت: هنرمندانی که در همه تاریخ این سرزمین کنار مردم بودند و برای مردم هنر آفریدند، حق بزرگی به گردن مردم دارند همچون شاهنامه که وقتی ورق می‌زنید می‌بینید، چه بزرگواری در حق ادبیات این سرزمین شد.

وی افزود: تاریخ سینمای دفاع مقدس رویکرد جدیدی در سینمای ایران است. یک دگرگونی عظیم در تاریخ سینمای ما خلق کرد، چون که چاشنی عشق بهمراه داشت و صحنه‌های راستین یک عشق واقعی را رقم زد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برغم کم مهری ها، باز سینمای دفاع مقدس، شیوه جدیدی آفرید چرا که هنر، زبان گفتمان عشق است، افزود: روز‌های سختی را پشت سرگذاشتیم که تفاوت‌های خاصی با دفاع مقدس داشت. ما آن روز‌ها، خط را می‌شناخیتم، اما اینجا خط مقدم را نمی‌شناختیم مثلا کسی که با عشق و مهر کنار ما بود شاید بمب ویروس بود که ما نمی‌شناخیتم لذا روز‌های سختی گذشت، چون خط مقدم را نمی‌شناختیم و تنها بودیم.

وی افزود: در اوج تحریم‌های ناجوانمردانه در داخل نیز کسانی که این طوفان را نسیم ملایم فرض می‌کردند روز‌های تنهایی غم انگیزی رقم خورد، اما نسیم‌های بهاری فرحبخش از جمله همین دلجویی اصحاب هنر بود که با لطافت در کنار ما بودند.

وزیر بهداشت گفت: سرمایه بی بدیل اجتماعی نشان داد کشوری که التماس می‌کند برای ماسک، در دو ماه به تولید کننده بزرگ و صادرکننده در منطقه تبدیل شد. br/ دکتر نمکی خاطر نشان کرد: در اوج کرونا یک بیمار پشت در هیچ بیمارستان نماند، هزاران افغانی بدون کارت را معالجه کردیم و این‌ها افتخاراتی است که عاشقانه با همان مدیریت دوران دفاع مقدس خلق شد.

در ادامه این دیدار، نمایندگان اصحاب هنر ‎همزمان با حماسه ۹ آبان و سالروز نخستین شکست عراق در آبادان، تندیس شهید دریاقلی را به وزیر بهداشت اهدا کردند.

‎شهید "دریاقلی سورانی"، اوراق فروشی در حاشیه آبادان بود که ۹ آبان ۱۳۵۹ و در جریان حمله متجاوزانه رژیم بعثی عراق به ایران و پس از اشغال خرمشهر، در منطقه کوی ذوالفقاری شهر آبادان به صورت اتفاقی متوجه تحرکات شبانه سربازان عراقی و عبور آن‌ها از رودخانه «بهمن شیر» برای حمله غافلگیر کننده و اشغال این شهر شد. او به سرعت با دوچرخه اش مسیر طولانی (حدود ۹ کیلومتری) را تا مرکز شهر رکاب زد و با فریادهایش، مردم و مدافعان آبادان را از ماجرای نفوذ و توطئه دشمن آگاه کرد.

‎شهید سورانی به دلیل اینکه دوچرخه اش در میانه راه پنچر شده بود، بخشی از مسیر را تا مقر سپاه آبادان پای پیاده دوید. در همین حال نیرو‌های نظامی داخل شهر اعم از سپاه، بسیج و مردم محلی به منطقه ذوالفقاری آمدند و به چند گروه تقسیم شدند. تعدادی از افراد شرکت‌کننده در عملیات اسلحه نداشتند و هنگامی که کسی کشته یا زخمی می‌شد، با اسلحه او می‌جنگیدند. ‎سرانجام مهاجمان که تا جاده خسروآباد پیش آمده بودند، به داخل نخلستان عقب رانده شدند. نیرو‌های محور چپ به نزدیک پلی که عراقی‌ها نصب کرده بودند رسیدند و با انهدام تجهیزات در حال عبور از آن، پل را مسدود و عقبه عراقی‌ها را قطع کردند. عراقی‌ها با مشاهده این وضع ناامیدانه به مقاومت‌های پراکنده دست زدند، عده‌ای هم تسلیم شدند یا به قصد فرار خود را به بهمنشیر انداختند. به این ترتیب عملیات متوقف کردن پیش روی مهاجمان و عقب راندن آن‌ها تا ساعت ۱ بامداد ۱۰ آبان با موفقیت به پایان رسید.

‎سورانی؛ این قهرمان ملی در کشاکش این ماجرا و پس از ساعت‌ها مقاومت، بر اثر ترکش خمپاره مجروح و در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۵۹ در سن ۲۴ سالگی در راه انتقال به بیمارستان و بر اثر شدت خونریزی، در قطار به شهادت رسید و پیکر پاکش در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد. داستان دریاقلی سورانی در کتاب درسی ششم ابتدایی نیز آمده است.

در این مراسم پرویز پرستویی، منوچهر شهسواری رئیس خانه سینما، حبیب احمد زاده نویسنده و پژوهشگر برتر دفاع مقدس، سردار مکی یازع از فرماندهان و جانبازان آبادان و اسماعیل زقر از جانبازان آبادانی حضور داشتند. برچسب ها: وزیر بهداشت ، دکتر نمکی ، هنرمندان ، کرونا ، بیماری

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر بهداشت دکتر نمکی هنرمندان کرونا بیماری کنار مردم وزیر بهداشت دکتر نمکی اصحاب هنر دفاع مقدس روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۶۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت

ایسنا/خراسان شمالی چندین پروژه‌ بهداشتی و درمانی خراسان شمالی امروز شنبه(هشتم اردیبهشت ماه) به مناسبت هفته سلامت با حضور دکتر سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ زنی و افتتاح شد.

 آغاز عملیات عمرانی بیمارستان تخصصی مادر و کودک یکی از پروژه هایی بود که امروز کلنگ زنی شد. این بیمارستان در مساحتی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع در پنج طبقه و دو فاز در محل سایت پردیس دانشگاه راه اندازی می‌شود. در فاز نخست این پروژه عمرانی با ۱۰۰ تخت احداث می شود که نقشه آن آماده و طراحی شده و در فاز دوم توسعه از ۱۰۰ تخت به ۳۲۰ تخت افزایش خواهد داشت که مطالعه آن در حال انجام است.

بیمارستان مادر و کودک در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی دارد که فاز مطالعه آن آغاز شده و ۱۰ میلیارد تومان برای مطالعات آن تخصیص پیدا کرده است. ساخت این بیمارستان به یک هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

راه اندازی دستگاه ام آر آی در بیمارستان امام حسن(ع)

دستگاه پیشرفته ام آر آی بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد امروز افتتاح شد. دستگاه پیشرفته ام آر آی این بیمارستان که از پیشرفته ترین و بروزترین دستگاه های کشور است، به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تهیه شده است که محدودیت تصویربرداری برای افراد با وزن بالا را ندارد.

این دستگاه ام آر آی دومین دستگاه ام آر آی، استان است که در یک سال گذشته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 با افتتاح این دستگاه، تعداد کل دستگاه های ام آر آی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به سه دستگاه فعال افزایش یافته است.

راه اندازی نخستین سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس خراسان شمالی

دستگاه سی تی اسکن پیشرفته، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسن (ع) بجنورد از دیگر پروژه هایی است که امروز با حضور معاون وزیر بهداشت راه‌اندازی شد.

این دستگاه نخستین سی تی اسکن فوق‌ پیشرفته ۱۲۸ اسلایس استان است. سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس با مبلغ بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، یکی از پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی دنیاست که با راه اندازی آن، تصویربرداری از عروق کرونر قلب امکانپذیر شده و به تشخیص و درمان بهتر و دقیق تر بیماری های قلبی کمک می کند.

افتتاح همراه سرا و مرکز تصویر برداری دیجیتال در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد 

همراه سرای خیرساز و مرکز تصویربرداری دیجیتال بیمارستان امام علی (ع) نیز از دیگر پروژه هایی بود که به بهره‌برداری رسید. این همراه سرا در زمینی به مساحت ۸۰ مترمربع و اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال، توسط خیرین سلامت استان، احداث و تجهیز شده است.

همچنین، رادیولوژی دیجیتال این بیمارستان نیز در زیربنایی به مساحت ۶۰ متر مربع به عنوان یکی از پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری افتتاح و راه اندازی شد.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان

عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان نیز آغاز شد. این مجتمع با زیر بنای ۴۲۱۱ متر مربع و با اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران