Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@04:56:08 GMT

اظهارات رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با عراقچی

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۷۰۰۲

اظهارات رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با عراقچی

رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با سید عباس عراقچی اظهاراتی را درباره روابط دوجانبه با ایران و درگیری آذربایجان با ارمنستان مطرح کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه آذر نیوز،  الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در دیدار با سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رئیس جمهور کشورمان به آذربایجان گفت: می توانم با رضایت خاطر بگویم که نوار مرزی آذربایجان - ایران کاملا دوباره تحت کنترل قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من به مردم آذربایجان و ایران در این باره تبریک گفته ام.  به نیروهای مرزی مان دستور داده ام کاملا زیرساخت امنیتی این مرز را هر چه سریع تر ایجاد کنند. این اقدام آغاز شده است. همان طور که در دیگر مسیرهای نوار مرزی ایران - آذربایجان نیز این گونه است،  این مسیر هم مرز دوستی و برادری خواهد بود. 

علی اف همچنین درباره پروژه های مشترک دو کشور بر روی رود ارس از جمله در مناطق خداآفرین و قیزقلعه سی گفت: همان طور که می دانید به دولت دستور داده ام یک کارگروه ایجاد کنند. صمیمانه از ایران می خواهم هیئت مشابهی را برای مذاکره هر چه زودتر درباره این مسائل به کار بگیرد. 

او همچنین به حملات ارمنستان به شهر باردا در آذربایجان اشاره کرده و گفت: حملات بزدلانه ارمنستان غیرنظامیان ما را هدف گرفته است. چند سال پیش چندین موشک در باردا شلیک شد که ۲۱ نفر غیرنظامی جان باخته و بیش از ۷۰ نفر مجروح شدند. شمار جان باختگان ممکن است بیشتر شود. ارمنستان دیروز (۲۷ اکتبر) دوباره به باردا حمله کرد و غیرنظامیان را هدف قرار داد. این حمله به جان باختن ۴ نفر از جمله یک دختر ۷ ساله منجر شد. ارمنستان که نمی تواند با ما در میدان جنگ مقابله کند،  می خواهد با اقداماتی این طور بی رحمانه به ما حمله کند تا متوقفمان کند اما موفق نخواهد شد. 

رئیس‌جمهور آذربایجان اظهار کرد که ارمنستان هر سه توافق آتش بس را نقض کرده است و اگرچه این کشور موجب تخریب آرامگاه ها،  بناهای تاریخی و تعداد زیادی از ساختمان ها در آذربایجان شده است،  هیچ چیز موجب متوقف شدن آذربایجان نخواهد شد. 

علی اف در پایان ابراز اطمینان کرد که روابط دو جانبه با ایران بیش از این توسعه موفقیت آمیز خواهد داشت. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الهام علي اف سيدعباس عراقچي ارمنستان جمهوري آذربايجان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است

علی باقری معاون سیاسی ورارت امور خارجه که برای شرکت در نشست معاونان و نمایندگان ویژه کشور‌های بریکس به مسکو سفر کرد، در حاشیه این نشست، با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

باقری در این دیدار گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چند‌جانبه‌گرایی است.

طرف چینی در این دیدار ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می‌دانیم. 

این مقام ارشد چین افزود: چین بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است. در ادامه طرفین به بحث و بررسی درباره موضوعات مورد علاقه پرداختند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • روایت امیرعبداللهیان از حال و هوای سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • گزارش|سفر رئیسی به پاکستان؛ تثبیت سیاست همسایگی