Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیار راستگو امروز در جلسه کمیته نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا، با بیان اینکه ستاد مقابله با کرونا، پشتیبان بخش بهداشت و درمان است، اظهار داشت: مصوبات این ستاد در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی و برای همگان لازم‌الاجراست و با هر فرد یا بخشی که از اجرای مصوبات سرپیچی کند طبق قانون برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مرجع تشخیص محدودیت‌های اجتماعی است و تصمیم‌گیری‌های ستاد مقابله با کرونا نیز بر اساس نظرات تخصصی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان، گفت: در شرایط عادی نیستیم و تصمیمات باید متناسب با شرایط بوده و در جامعه القای عادی‌انگاری نکند.

راستگو با تأکید بر اینکه با هرگونه رویدادی که موجب تشکیل اجتماع و حضور خانواده‌ها باشد مخالفیم، افزود: در صورتی که برای برگزاری مراسم خاصی ضرورتی وجود داشته باشد باید با مجوز ستاد مقابله با کرونا و نظارت دانشگاه علوم پزشکی برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نیازمند مداخله موثر در بحث رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستیم، افزود: سازوکار نظارت بر این امر باید به طور کامل اجرا شده و با متخلفان به صورت جدی برخورد شود.

وی همچنین از دستگاه‌های مسئول خواست گزارش عملکرد خود را درخصوص نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حوزه مسئولیت خود به دانشگاه علوم پزشکی تبریز ارائه کنند.

مدیرکل دفتر سیاسی استانداری آذربایجان شرقی و مسئول کمیته نظارت ستاد مقابله با کرونا نیز در این جلسه با تأکید بر ممنوعیت تشکیل هرگونه تجمع، گفت: قائل شدن استثنا در این خصوص، موجب نابسامانی و القای عادی‌انگاری در جامعه می‌شود.

مرتضی محمدزاده افزود: ستاد استانی بر توجه همزمان به مسأله معیشت و سلامت مردم تأکید دارد و اعمال محدودیت در فعالیت‌های اجتماعی با لحاظ این مهم انجام می‌شود.

وی همچنین بر تجدیدنظر در نحوه مداخله دستگاه‌های مسئول در امر نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: تصمیمات ستاد مقابله با کرونا باید بدون چشم‌پوشی اجرایی شود.

درستی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه گزارشی از میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دستگاه‌ها، اماکن و صنوف مختلف ارائه کرد.
 

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آذربایجان شرقی وزارت بهداشت تبریز تجمع معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی ویروس بیمارستان بستری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ستاد مقابله با کرونا معیشت سلامت خانواده علیار راستگو درمان و آموزش پزشکی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی رعایت شیوه نامه های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد

حمیدرضا کیوانفر گفت: پس از بررسی پرونده های ارجاع شده برای یک هزارو ۸۷۰ مورد محکومیت صادر شد

وی افزود: این واحدهای متخلف در بازدید روسای شعب سیار تعزیرات حکومتی ، بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف استان شناسایی شدند.

کیوانفر اضافه کرد: بیشترین تخلفات شامل کم فروشی، گرانفروشی، عرضه خارج از شبکه و عدم رعایت ساعات مصوب پخت نان بوده است.

وی بیان کرد : اکنون طرح ویژه نظارت بر نانوایی ها تشدید شده و بازرسان بر رعایت بهداشت فردی و محیط ، کیفیت ، وزن و رعایت نرخ های مصوب نظارت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف اولین روز کنکور
  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • نظارت ستاد ملی جمعیت بر دستگاه‌ها در قانون جوانی جمعیت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا