Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور ونزوئلا مدعی شد پالایشگاه نفت آموای هدف یک حمله تروریستی قرار گرفته که در آن از یک سلاح قدرتمند استفاده شده است اما این کشور ذخایر بنزین معادل مصرف ۲۰ روز دارد.

منابع آگاه اظهار کرده اند روز سه شنبه انفجاری در واحد تقطیر پالایشگاه آموای به ظرفیت ۶۴۵ هزار بشکه در روز روی داد و تصور می رود این حادثه صدمات جانی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انفجار در شرایطی روی داد که تولید این پالایشگاه متوقف شده بود اما کارکنان آن در تلاش برای راه اندازی بخشی از تولید بودند.

نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: پالایشگاه آموای که یکی از مهمترین پالایشگاههای این کشور و آمریکای لاتین به شمار می رود، با یک سلاح قدرتمند هدف حمله قرار گرفته و دولت به دنبال شناسایی نوع سلاح بکار رفته در این حمله است.

شبکه پالایش نفت ونزوئلا که زمانی ۱.۳ میلیون بشکه در روز ظرفیت تولید داشت، به دلیل عدم سرمایه گذاری و سوء مدیریت تقریبا فلج شده و به بحران کمبود بنزین در این کشور دامن زده است.

مادورو اعلام کرد پالایشگاههای این کشور حدود ۳۰ درصد بیشتر از نیاز داخلی تولید دارند با این حال به جزییات تاسیسات فعال اشاره نکرد. وی افزود: ونزوئلا از ایران و کشورهای دیگر سوخت وارد کرده اما به نام کشورهای دیگر اشاره ای نکرد.

یک واحد ریفورمر در پالایشگاه کاردون به ظرفیت ۳۱۰ هزار بشکه در روز در حال حاضر بنزین تولید می کنند اما فعالیت اکثر تاسیسات تولید بنزین در ونزوئلا متوقف مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، دولت ونزوئلا غالبا مخالفان و آمریکا را عامل حملات به زیرساختهای حیاتی این کشور نظیر خاموشی گسترده این کشور در سال گذشته معرفی می کند اما مخالفان این اتهامات را بهانه ای برای ضعف خدمات عمومی عنوان می کنند.

برچسب هاشرکت نفت ونزوئلا (PDVSA) نیکلاس مادورو ونزوئلا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت نفت ونزوئلا PDVSA نیکلاس مادورو ونزوئلا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۸۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مسکوتایمز، به گفته مقامات منطقه اسمولنسکی روسیه، حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات پالایشگاه نفت واقع در این منطقه منجر به آتش‌سوزی شده است.

واسیلی آنوکین، رییس منصوب روسیه در منطقه اسمولنسکی گفت: منطقه ما دوباره زیر آتش حمله‌های پهپادی اوکراین است.

وی افزود: آتش‌سوزی پالایشگاه هیج قربانی نداشته و تیم‌های آتش‌نشانی در حال اطفای حریق هستند.

در تصاویر منتشر شده در یک کانال تلگرامی، حجم آتش در این پالایشگاه گسترده به‌نظر می‌رسد.

همچنین، ایگور آرتامونوف، فرماندار منطقه «لیپتسک» در جنوب غربی روسیه، گفته است که یک پهپاد در منطقه صنعتی این ناحیه سقوط کرده است. به گفته وی، در پی این حمله ساکنان منطقه تخلیه شده‌اند.

کد خبر 6087504

دیگر خبرها

  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم