Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «بابک دین پرست» درباره کار این مراکز افزود: این مراکز کار پنجره واحد را انجام می‌دهند و حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط از ۸ صبح تا ۸ شب در این مراکز برای بررسی و حل و فصل واحدهای تولیدی الزامی است.

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: وزارت ارتباطات یک خط چهار شماره‌ای ملی را به این مراکز اختصاص داده است که به زودی اعلام عمومی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به اینکه «رحمانی فضلی» وزیر کشور پیش از این نوید راه اندازی این مراکز را داده بود، تصریح کرد: پیش از این در جلسه ویدئوکنفرانس دوم شهریورماه رهبر معظم انقلاب با اعضای هیات دولت،‌ ایشان تاکید کردند که الگوی ویژه‌ای برای راه اندازی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی تدبیر شود. به دنبال آن وزیر کشور نامه‌ای به رییس جمهوری ارسال کردند تا در ادامه با حکم «علیرضا رزم حسینی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، ۳۰ مرکز در سی استان کشور راه‌اندازی شود و آخرین مرکز هم روز شنبه افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص نحوه رسیدگی به واحدهای تملک شده توسط شبکه بانکی گفت: در طول دو سال گذشته چندین دستور از رییس جمهوری و معاون اول رییس جمهور برای بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید صادر شد. در جلسه اصلی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نمایندگان وزارت امور اقتصاد دارای و بانک مرکزی حضور پیدا کردند که براساس گزارش‌ها معلوم شد که تا آن تاریخ یک هزار و ۷۱۸ واحد تولیدی تحت تملک وجود دارد.

دین پرست با بیان اینکه قرار است وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی آخرین وضعیت این واحدها را به ستاد اعلام کنند، یادآور شد: قرار است سازوکار ویژه ای را برای اینکه این واحدها هرچه سریعتر به چرخه تولید بازگردند، پیش بینی شود.

وی افزود: طبق دستور رییس قوه قضاییه واحدهای تولیدی که توسط بانک تملک می‌شوند نباید منجر به توقف فعالیت آن واحد شود. بر همین اساس در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوب شد تا بخشنامه‌ای از سوی قوه قضائیه ارائه شود و هر بانکی که از این دستور ویژه رییس جمهور که در این باره صادر کردند، تخطی کند، به مراجع قضایی معرفی شود.

دین پرست وجدان نمایندگان دستگاه‌هایی را که در این مراکز حضور دارند، ضمانت اجرایی کار عنوان کرد و افزود: با همه دستگاه‌های ذیربط اتمام حجت شده کسانی که در این مراکز حضور می‌یابند، باید دو ویژگی مشخص داشته باشند. نخست شرایط فعلی کشور را درک کنند و بدانند جنگ اقتصادی به چه معنی است و دوم با جدیت تمام در این مراکز حضور یابند.  

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصریح کرد: مرکز ویژه‌ای هم در تهران تا چند روز آینده راه اندازی خواهد شد که بر عملکرد ۳۱ مرکز شبانه روزی استان‌ها نظارت خواهد داشت و نمایندگان دستگاه‌های ملی در تهران بر عملکرد نمایندگان خود در مرکز استانها نظارت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: نرم افزار و سامانه‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی شده است که قابلیت رصد و پیگیری روند اجرای اقدامات مراکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه‌ای در استان‌ها از تهران را فراهم می‌کند.

برچسب‌ها وزارت امور اقتصاد و دارایی وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت کشور قوه قضاییه عبدالرضا رحمانی فضلی بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت امور اقتصاد و دارایی وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت کشور قوه قضاییه عبدالرضا رحمانی فضلی بانک مرکزی وزارت امور اقتصاد و دارایی وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت کشور قوه قضاییه عبدالرضا رحمانی فضلی بانک مرکزی اخبار کنکور ستاد تسهیل و رفع موانع تولید واحدهای تولیدی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود

معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد و آخرین وضعیت پیشرفت احداث مراکز داده در این منطقه را مورد بررسی قرار داد و از راه‌اندازی "ابر دولت" در قطب مرکز داده پیام خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اصغر انصاری؛ معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد.

انصاری در ابتدای این بازدید نشستی با مدیران و معاونان منطقه ویژه اقتصادی پیام و نمایندگان شرکت‌های مرکز داده مستقر در منطقه داشت، عملکرد این مجموعه فراتر از تکالیف تعیین شده ابزار دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام، ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که باید تدبیر شود تا این ظرفیت‌ها هرچه سریعتر بالفعل شود تا اثرات اقتصادی این توسعه بر اقتصاد کلان کل کشور اثرگذار باشد. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های منطقه پیام جزء اولویت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد، افزود: یکی از این موارد ایجاد مراکز داده در منطقه پیام بعنوان یک قطب است چرا که استعداد لازم را بدلیل همجواری با تهران و همچنین زیرساخت‌های موجود در منطقه دارد. 

معاون وزیر ارتباطات همچنین از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام خبر داد و گفت: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا می‌شود و علاوه بر آن قصد داریم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز پیاده‌سازی کنیم.

هوشمندسازی، ارتباطات و ماهواره؛ اولویت‌های ستاد اتصال‌پذیری

انصاری همچنین موضوع برق را یکی از مهمترین مطالبات سرمایه‌گذاران مراکز داده دانست.

در ابتدای این نشست اکبر قنبرپور؛ مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام ارایه کرد و با اشاره به فعال شدن ظرفیت 2 نیروگاه در این منطقه گفت: با فعال شدن نیروگاه ها، این امکان فراهم شده که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

در ادامه نشست نیز نمایندگان شرکت‌های مرکز داده به بیان آخرین وضعیت و برنامه‌های آتی پروژه‌های خود پرداختند.

پس از پایان نشست، انصاری از محل احداث مراکز داده شرکت‌های ارتباطات زیرساخت، آسیاتک و همراه پرداز زرین بازدید بعمل آورد و از نزدیک جزییات پیشرفت اجرای این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی