Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@11:37:01 GMT

بورس پس از انتخابات آمریکا چه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۷۷۹۱

بورس پس از انتخابات آمریکا چه می‌شود؟

با وجود روند نزولی شاخص بورس در سه ماه اخیر، اما همچنان پربازده‌ترین بازار امسال تلقی می‌شود. با این حال این بازار پس از هفته پیش‌رو که در آن انتخابات آمریکا برگزار خواهد شد، چه روندی را در پیش خواهد گرفت؟

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در پیش‌بینی بورس، هرچند کمتر کارشناسی اعتقاد دارد که رشد شارپی بورس در امسال برگردد، اما خیلی از کارشناسان به برگشت شاخص بورس پس از انتخابات امیدوار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی رضایتی: برای پیش‌بینی دقیق روند بازار سهام باید ببینیم بعد از انتخابات چه اتفاقی خواهد افتاد، اما به نظرم جدا از اینکه چه کسی در انتخابات امریکا پیروز می‌شود بعد از انتخابات معاملات پرحجم‌تری در بورس خواهیم داشت و بازار به تعادل خواهد رسید. زیرا سهامداران و فعالان بازار سهام به دلیل مشخص نبودن نتیجه انتخابات آمریکا و در مقابل سیاست دولت در برابر آمریکا فعلا از معامله در بازار سهام دست کشیده و منتظر مشخص شدن نتیجه و روشن شدن تکلیف متغییر‌ها هستند.

سهیل کلاهچی‌فر: با توجه به تحلیل تکنیکال، فکر می‌کنم تا پایان امسال سطح دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی شاخص بازار سهام را ببینیم. (شبکه شتاب)

پیمان حدادی: با توجه به احتمال تغییر قیمت ارز پس از انتخابات آمریکا، به نظر من با پایین آمدن قیمت ارز بازار سهام رشد خواهد کرد، زیرا سرمایه موجود در بازار‌های موازی مانند طلا و ارز به سمت بازار سرمایه سوق پیدا می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا ریسک‌پذیری سهامداران بیشتر خواهد شد و حداقل حجم معاملات بازار سهام افزایش خواهد یافت.

سیامک قاسمی: تنها چیزی که می‌تواند روند بازار سهام را تغییر دهد یک فضای خوش‌بینانه نسبت به آینده است و این عمل مبنی بر خبر توافق، مذاکره و یا بهتر شدن وضع موجود است، دقیقا اتفاقی که در سال ۹۲ در بازار سهام رخ داد و با پیروزی روحانی در انتخابات جو مثبت باعث رشد بازار سهام شد. اما اگر مذاکره یا توافقی در کار نباشد تنها عاملی که می‌تواند بازار سهام را نجات دهد قیمت دلار است.

ولید هلالات: بازار سهام تا حد زیادی افت کرده است و حتی اگر سناریو‌های بدبینانه در رابطه با انتخابات آمریکا و افزایش سود بانکی نیز اتفاق بیفتد شاخص بازار ریزش زیادی نخواهد کرد و اخبار بد تاثیر زیادی بر بازار سهام ندارد. نمی‌شود گفت در صورت محقق شدن سناریو‌های بدبینانه شاخص تا کجا ریزش خواهد کرد، اما به نظرم ریزش شاخص زیاد نخواهد بود و بازار سهام افت خود را انجام داده است.

علیرضا عسکری مارانی: اگر ریسک تازه‌ای به این بازار وارد نشود، قطعا بازار روندی صعودی در پیش خواهد گرفت. (دنیای اقتصاد)

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه انتخابات آمریکا ایران و آمریکا انتخابات آمریکا بازار سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز چهارشنبه‌ ۵ اردیبهشت ماه با افزایش ۸۱۸ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از هزار واحدی در ارتفاع ۷۶۰ هزار و ۳۰۹ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • بورس تغییر جهت داد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • محرک جدید بورس
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل بورس
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد