Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@20:51:08 GMT

آمار جهانگردی ایران، پس از انقلاب اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۸۴۸۶

آمار جهانگردی ایران، پس از انقلاب اعلام شد

واحد جهانگردی وزارت ارشاد اسلامی با انتشار خلاصه گزارش جهانگردی خارجی ایران در سال 1359 اعلام داشت که میزان آمار جهانگردی ایران در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 2/4 درصد افزایش داشته است. براساس این گزارش در سال گذشته تعداد ۱6۷۲۱۱ نفر اتباع بیگانه به ایران سفر کرده‌اند که از این تعداد ۱5۳6۱۲نفر یعنی حدود 9/۹۱ درصد جهانگرد بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این گزارش نشان می‌دهد که میزان جهانگردان تبعه کشور‌های ترکیه، یونان، اتحاد جماهیر شوروی، کویت، بحرین، پاکستان وافغانستان در مقایسه با سال 1358 افزایش یافته در حالی که در سایر کشورها این میزان کاهش داشته است. بیشترین افزایش مربوط به کشورهای ترکیه و شوروی است که به ترتیب ۹/۳۸ و ۷/۱۰ درصد کل جهانگردان ایران در سال گذشته را تشکیل داده‌اند. بیشترین کاهش جهانگرد نیزاز کشورهای امریکا با 3/93 درصد و کانادا با 8/85 درصد می‌باشد. براساس این گزارش جهانگردانی که سال گذشته به ایران آمده‌اند 8/61 درصد از کشورهای اروپایی، 4/14 درصد از کشورهای خاورمیانه، ۱۲درصد از کشورهای منطقه آسیای جنوبی، 5/4 درصد از کشورهای اقیانوسیه و آسیای شرقی، 4/0 درصد از کشورهای منطقه امریکای شمالی و لاتین و 5/0 درصد از کشورهای منطقه آفریقا و سایر ممالک بوده‌اند.درآمد ارزی حاصل از ورود جهانگردان خارجی در سال گذشته بالغ بر 41133 میلیون ریال تخمین زده می‌شود. ضمناً در سال گذشته تعداد ۲۹۹۵۱۹ نفر ایرانی به خارج از کشور سفر کرده‌اند که نسبت به سال قبل 1/50 درصد کاهش داشته است. روزنامه کیهان- دوشنبه 27 مهر1360

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: درصد از کشورهای سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی آخرین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد که ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود تا ۱۶ اردیبهشت ماه به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

در حال حاضر میزان پرشدگی سد زاینده رود ۳۲ درصد اعلام شده است.

براساس آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران، ذخیره کنونی سد زاینده‌رود نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش یافته است.

همچنین بنا بر آمار سازمان هواشناسی میانگین بارش‌ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده‌رود از ابتدای سال آبی (یکم مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، یک‌هزار و ۸۲ میلیمتر اعلام شده و ارتفاع برفی گزارش نشده است.

سد زاینده‌رود به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین‌کننده آب شرب، محیط‌زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران با ظرفیت افزون بر ۱.۲ میلیارد مترمکعب در سال ۱۳۴۹ بهره‌برداری شد، این سد قوسی شکل در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

کد خبر 6097746

دیگر خبرها

  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد کاهش یافت
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟