Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه برداشت خرما در استان رو به پایان است گفت: از ۱۶۵ هزار تن محصول نخیلات استان بوشهر، ۱۱۰ هرار تن خرما و مابقی خارک و رطب است که ۳۵ درصد محصول خرما صادر می‌شود. - اخبار استانها -

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به برداشت 97 درصد محصول نخیلات استان بوشهر اظهار داشت: شش میلیون اصله نخل در سطح 34 هزار هکتار اراضی استان بوشهر بارور است که سالانه افزون بر 165 هزار تن محصول تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برداشت 50 هزار تن خارک و رطب از نخیلات استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: امسال وضعیت برداشت محصول نخیلات نسبت به سال‌های قبل مطلوب‌تر و از کیفیت بالایی برخوردار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به برداشت 115 هزار تن خرما از نخلستان‌های این استان تصریح کرد: بیش از 70 درصد تولید محصول خرما در دشتستان است و مابقی در تنگستان، دشتی، جم و دیگر نقاط استان بوشهر است.

عمرانی با اشاره به  اینکه برداشت خرما رو به پایان است گفت: تاکنون افزون بر 97 درصد محصول نخیلات برداشت شده و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

افزایش صادرات خرمای استان بوشهر‌/‌ قیمت هر کیلوگرم خرما در نخلستان‌‌ ‌9 هزار تومان تعیین شد 116 هزار تن محصول نخیلات استان بوشهر برداشت شد ظرفیت صنایع فرآوری و تبدیلی خرمای استان بوشهر به 85 هزار تن رسید

وی با اشاره به صادرات محصول خرما افزود: امسال با توجه به کیفیت مطلوب خرمای استان بوشهر پیش بینی صادرات 35 درصد آن به میزان 25 تا 30 هزار تن شده است که به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهراز افزایش ظرفیت سردخانه‌های کشاورزی و فرآوری محصولات در استان خبر داد و تصریح کرد: اکنون به ظرفیت 65 هزار تن سردخانه محصولات کشاورزی در استان بوشهر فعال است که تا پایان امسال 8 هزار تن دیگر به این مجموعه افزوده می‌شود.

عمرانی، ظرفیت صنایع تبدیلی و بسته‌بندی خرما را 100 هزار تن دانست و افزود: از خرما محصولات گوناگونی از جمله شکلات، شیرینی و حلواهای مختلف، خمیر و قند مایع تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خرمای استان بوشهر از کیفیت بالایی برخوردار است تصریح کرد: محصولات نخیلات از گونه‌های مختلف است که کبکاب و زاهدی دارای ثبت برند جغرافیای ملی هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر به کاهش قیمت خرما در نخلستان‌ها خبر داد و بیان کرد: اکنون قیمت خرما در نخلستان‌ها هر کیلوگرم حداقل 8 هزار تومان و این قیمت در بازارهای مختلف داخلی چند برابر است.

عمرانی با اشاره به کاهش مصرف خرما در سبد خانوارها افزود:کرونا سبب رکود بازار خرما و کاهش قیمت این محصول  نخلستان‌ها شده است.

انتهای پیام/190/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نخیلات استان بوشهر خرمای استان بوشهر خرما در نخلستان محصول نخیلات نخلستان ها هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرخه گفت: در سال زراعی جاری بالغ بر۳ هزار و ۲۷۶هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت محصول کلزا اختصاص یافت.

علیرضا رضایی افزود: میانگین عملکرد کلزا در شهرستان ۱/۷ تن در هکتار برآورد شده است و پیش بینی می‌شود که درحدودبیش از۵۵۰۰تن کلزا از این مزارع استحصال شود.
وی ادامه داد: تمام برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای برداشت، خرید و انتقال محصول کلزا انجام گرفته است و   دو مرکز خرید تعاونی روستایی اتحاد روستای عبدالخان پاییند و  دهخدا در روستای خویس بخش شاوور درحال تحویل محصول کلزای کشاورزان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرخه اظهار کرد: کلزا یکی از محصولات استراتژیک است که روغن این محصول به دلیل داشتن اسید‌های چرب اشباع نشده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و علاوه بر این کاشت دانه روغنی کلزا به دلیل تناوب زراعی با غلات باعث حاصلخیزی و بهبود ساختمان خاک، کاهش آفات و بیماری‌های گندم و افزایش عملکرد می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • محصول خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه صادراتی
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه