Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ وهنر خبرگزاری تقریب، کتاب «رسالتنا تقريب الفکر و توحيد العمل» به نویسندگی مرحوم آیت الله شیخ محمد علی تسخیری در 192 صفحه به چاپ رسیده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: وحدت مسلمين و تقريب مذاهب اسلامي از بدو پايه گذاري نظام جمهوري اسلامي ايران، از دغدغه هاي اصلي اين نظام بوده است؛ نامگذاري ١٢ تا ١٧ ربيع الاول هر سال به عنوان هفته  وحدت و نيز تأسيس مسئله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آيت الله تسخيري در مقدمه این کتاب ضمن تأکيد بر اين دغدغه نظام جمهوري اسلامي، براي تحقق وحدت مسلمين، محوريت کتاب و سنت را اساس يترين كار بر مي شمرد.

کتاب حاوي چهار فصل است: نويسنده در فصل اول ابتدا به اجتناب از برخي اقدامات که به وحدت اسلامي لطمه می زند و ظهور مذاهب اسلامي اشاره کرده و در ادامه به تشريح جنبش تقريب مذاهب، مفهوم، مباني و اصول اخلاقي آن پرداخته و در پايان ، استراتژي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي تبيين شده است.

در فصل دوم پيشنهاد هايي براي تحقق تقريب مذاهب مطرح شده است که تثبيت ميانه روي در فهم شريعت، گسترش منطق گفت و گو، رعايت اولويتها در صدور فتاوي و احکام عملي از آن جمله است.

در فصل سوم پيشگامان اندیشه وحدت اسلامي و تقريب مذاهب از جمله شيخ محمود شلتوت، شيخ عبدالمجيد سليم، شيخ سليم البشري، شيخ محمد مصطفي مراغي و ديگران معرفي شده اند.

نويسنده در اين فصل، اقدامات وحدت گرايانة سيد محسن امين، سيد محمد تقي حکيم و علامه شرف الدين را بر شمرده است.

در فصل پاياني کتاب نويسنده با درج سه مقاله از دکتر رجب البنا (مصر)، دکتر عزالدين ابراهيم و دکترمحمد عماره به بررسي ديدگاه هاي آنان درباره تقريب مذاهب اسلامي پرداخته است.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: مذاهب اسلامی تقریب مذاهب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست ۳۰ نفره والیبال ایران در لیگ ملت‌ها؛ موسوی و غفور قید تیم ملی را زدند

به گزارش قدس آنلاین، مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از یکم ۱۶ خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال، تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها تا امروز مهلت ارسال فهرست ۳۰ نفره خود را داشتند و بر اساس قوانین در هر هفته این رقابت‌ها هر تیم اجازه استفاده از ۱۸ بازیکن از فهرست اولیه را دارد.

مائوریسیو موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال ایران فهرست اولیه و ۳۰ نفره این تیم برای حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ را اعلام کرد.

میلاد عبادی‌پور(کاپیتان)، مهدی جلوه، امیررضا سرلک، علیرضا مصلح‌آبادی فراهانی، محمدرضا حضرت‌پور، پوریا حسین‌خانزاده، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، جواد کریمی، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، علیرضا عبدالحمیدی، شهروز همایونفرمنش، آرمان صالحی، بردیا سعادت، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، امیرحسین صداقت، متین احمدی، مبین نصری، علی حق‌پرست، سیدامیرحسین ساداتی، مرتضی شریفی، عرشیا به‌نژاد، مهدی رضایی و مهران توانای بازیکنان معرفی شده در فهرست اولیه تیم ملی ایران برای حضور در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ هستند.

وحید مرادی به عنوان سرپرست گروه و مدیر تیم، امیر خوش‌خبر (سرپرست اردو)، موریس موتا پائز (سرمربی)، پیمان اکبری (دستیار اول)، لئوناردو افونسو، عبدالرضا علیزاده، علی فتاحی و نوید مشجری (مربیان)، مارسلو زنگراند (بدنساز)، محمدامین شاکری (آنالیزور)،  علی حدادی (فیزیوتراپ) و محمدناصر نقره‌ به عنوان ماساژور اعضای معرفی شده کادر فنی تیم ملی والیبال ایران در این رقابت‌ها هستند.

همچنین امیر ملک‌زاده، پویا عزیزی و توحید اصغری به عنوان مربیان حاضر در اردو در تمرینات تیم ملی کشورمان حضور دارند.

لازم به ذکر است که در به‌روزرسانی مقررات لیگ ملت‌ها امسال هر تیم می‌تواند علاوه بر ۱۴ بازیکنی که هر هفته لیست می‌کند، ۴ بازیکن رزرو را هم در فهرست نهایی‌اش بگنجاند و حتی همراه داشته باشد، تا در صورت نیاز پس از هر بازی بتواند ترکیب ۱۴ نفره جدیدی را برای بازی بعدی‌اش معرفی کند. به همین دلیل ممکن است در بولتن اختصاصی هر روز از مسابقات لیست جدیدی از تیم‌ها منتشر شود.

 پیش از این گفته می‌شد فدراسیون والیبال در حال رایزنی با سید محمد موسوی و امیر غفور برای حضور در تیم ملی است که با قرار نداشتن نام این دو بازیکن، به نظر می‌رسد آنها قید حضور در تیم ملی را زده‌اند و پاسخ منفی داده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد
  • همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند
  • لیست ۳۰ نفره والیبال ایران در لیگ ملت‌ها؛ موسوی و غفور قید تیم ملی را زدند
  • شوک بزرگ به تیم ملی؛ موسوی و غفور قید تیم ملی را زدند
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم
  • گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود