Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@06:33:24 GMT

مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم همگانی است

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۱۸۸۱

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر از جمله اموری است که نیازمند عزم همگانی است، گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند ابزار‌های قانونی و اجرایی خاص است و صرفاً با برگزاری نشست‌ها و بیان مشکلات مرتفع نمی‌شود. خبرگزاری میزان - محمد قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: امروزه اعتیاد یک پدیده خانمان سوز است و بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی که در سطح جامعه مشاهده می‌شود، ریشه در اعتیاد و مواد مخدر دارد و باید همه به عنوان عضوی از اجتماع در راستای مبارزه با این پدیده شوم اجتماعی ایفای نقش کرده و حساسیت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین افزود: مبارزه با مواد مخدر از جمله اموری است که نیازمند عزم همگانی است و اگر دستگاه‌ها و نهاد‌هایی که باید در این راستا ایفای نقش کنند، وظایف خود را به درستی اجرایی نکنند، بدون شک حلقه مبارزه با مواد مخدر کامل نشده و اقدامات به سرانجام نمی‌رسد و به نتایج مطلوب نیز دست نخواهیم یافت.   بیشتر بخوانید: کشف سه هزار کیلوگرم مواد مخدر در شش ماهه اول سال جاری در خاتم وی در ادامه بیان کرد: نیرو‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و قوه قضاییه در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارند، اما صرفاً اقدامات دستگاه‌های متولی راهگشا نخواهد بود، بلکه عوامل فعال در این حوزه نیازمند پشتیبانی تمامی دستگاه‌ها هستند و هدف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز بسیج امکانات تمامی دستگاه‌ها در راستای پیشگیری و مقابله با مواد مخدر است.

قاسمی همچنین تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر نیازمند ابزار‌های قانونی و اجرایی خاص است و صرفاً با برگزاری نشست‌ها و بیان مشکلات مرتفع نمی‌شود؛ زیرا این موضوع بیش از جلسات، نیازمند اقدامات میدانی از جمله فرهنگی، آموزشی، پیشگیری و مقابله، با مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین تاسیس مرکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر را در قزوین ضروری و از دغدغه‌های این استان دانست و اظهار کرد: احداث و راه اندازی مرکز ماده ۱۶ باید سرعت بیشتری بگیرد و وضعیت فعلی علی رغم همه تلاش‌ها و اقدامات مثبت متولیان، رضایت بخش نیست و این موضوع باید تا پایان سال به نتیجه و به مرحله بهره‌برداری برسد، تا مردم دلگرم شوند.

وی یادآور شد: طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در تابستان سال جاری در قزوین اجرایی و نتایج بسیار خوبی حاصل شد؛ اما این موضوع نیز در راستای بازدارنگی بیشتر، نیازمند تداوم و اصلاح قوانین است و باید در این جهت مردم و همه دستگاه‌ها و به خصوص سازمان‌های مردم نهاد ایفای نقش کنند.

قاسمی اذعان کرد: باید بنیان مالی قاچاقچیان مواد مخدر مورد هدف قرار گیرد و این موضوع نیز نیازمند اصلاح قانون است و نباید به گونه‌ای باشد که ما به دنبال شناسایی اموال قاچاقچیان باشیم، بلکه آن‌ها باید اثبات کنند که منشاء اموال‌شان نامشروع و از مواد مخدر نیست.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: برخی اصلاحات قانونی در حوزه مواد مخدر، طی سال‌های گذشته صورت پذیرفت، اما این اصلاحات نیاز به بازنگری دارد و اجرای قانون به دلیل برخی خلاء ها، گاهاً به سود قاچاقچیان بوده و این موضوع باید مورد توجه دوره جدید مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و باید از همه ابزار‌های لازم با نگاه بازدارنگی و پیشگیرانه بهره برداری شود و دستگاه قضایی بر اساس رسالت خویش و بدون هیچ اغماضی با قاچاقچیان برخورد سخت خواهد کرد.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادستان قزوین مواد مخدر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان قزوین مواد مخدر مبارزه با مواد مخدر دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۱۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه