Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@03:28:02 GMT

آموزش نودانشجویان تماما مجازی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۳۷۷۰

معاون وزیر علوم گفت: تلاش کردیم تا دانشجویان تازه وارد بتوانند دو یا سه هفته ابتدایی ترم به صورت فیزیکی حضور داشته باشند ولی به خاطر موج سوم کرونا مجبور هستیم این ترم را الکترونیکی کنیم.

به گزارش مهر، علی خاکی صدیق با اشاره به زیرساخت‌های آموزش الکترونیکی دانشگاه‌ها گفت: آموزش الکترونیکی در کشور نسبت به ترم قبل خیلی بهتر شده است، چراکه زیرساخت‌های دانشگاهی آماده‌تر شده است و اساتید آموزش‌های لازم را دیده و توانمندسازی اساتید صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: متاسفانه یک شکاف زیادی بین دانشگاه‌های خوب و دانشگاه‌ها و موسسات ضعیف‌تر داریم، هرچند الان باید همه دانشگاه‌ها از حدی از آموزش‌های الکترونیکی برخوردار شده باشند.

وی ادامه داد: قرار است رتبه بندی دانشگاه‌ها در زمینه آموزش‌های مجازی انجام شده و نتایج اعلام شود سپس بر اساس آن سیاست‌هایی را برای ارائه مجوز دوره‌ها خواهیم گذاشت.

خاکی صدیق افزود: با توجه به شرایط، چاره‌ای نداریم به جز اینکه آموزش الکترونیکی را با تمام توان پیگیری کرده و بعد از پسا کرونا هم آموزش ترکیبی را جلو ببریم.

وی یادآور شد: دیگر دوران آموزش سنتی صد درصد چهره به چهره به اتمام رسیده است و باید رویکرد نوین آموزشی را پی بگیریم که ترکیبی از این دو است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سلامتی دانشجویان از اولویت اصلی وزارت علوم است و در همین راستا باید تمام مراحل ثبت نام به صورت الکترونیکی انجام شود.

وی افزود: ترم جاری دانشگاه از اواخر شهریور و اول مهر آغاز شد ولی دانشجویان تازه وارد با تأخیری به خاطر شرایط کرونا مواجه هستند که دانشگاه‌ها به علت اینکه دانشجویان متضرر نشوند و دوره تحصیلی آنان برقرار باشد برنامه‌ریز هایی را انجام داده‌اند تا دانشجویان بتوانند دوره تحصیلی را به اتمام برسانند.

خاکی صدیق ادامه داد: تعداد واحدهایی که دانشجویان می‌گیرند مانند سال‌های گذشته نخواهد بود و این تعداد واحدها کمتر است برای اینکه دانشگاه‌ها در بازه زمانی مناسب ترم را به پایان برسانند. امیدواریم در ترم آینده کلاس‌ها به صورت حضوری در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برگزار شود.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تلاش کردیم تا دانشجویان تازه وارد بتوانند دو یا سه هفته ابتدایی ترم به صورت فیزیکی حضور داشته باشند که با دانشگاه، محیط و استادان آشنا شوند ولی به خاطر موج سوم کرونا مجبور هستیم این ترم را به صورت الکترونیکی داشته باشیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا دونالد ترامپ کریم اکبری مبارکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن زلزله ازمیر آموزش نودانشجویان تماما مجازی علائم کرونا دونالد ترامپ کریم اکبری مبارکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن زلزله ازمیر دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

معاون سخنگوی سازمان ملل در واکنش به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکا گفت: ما همیشه اعلام کرده ایم که حامی آزادی بیان و برگزاری مسالمت آمیز اعتراضات هستیم.

به گزارش مشرق از سازمان ملل، «فرحان حق» معاون سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص بازداشت حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا و همچنین نگرانی دانشجویان یهودی مشغول به تحصیل در این دانشگاه ها گفت: «ما همیشه اعلام کرده ایم که حامی آزادی بیان و برگزاری مسالمت آمیز اعتراضات هستیم. اگر این اعتراضات با اظهارات نفرت انگیز علیه دیگران مانند یهودیان همراه باشد، ما با آن مخالف هستیم. اما حق اساسی مردم برای اعتراض مسالمت آمیز باید رعایت شود.»

از معاون سخنگوی سازمان ملل سوال شد، آمریکا یک بسته جدید نظامی به ارزش 61 میلیارد دلار به اوکراین اختصاص داده است. آیا دبیرکل سازمان ملل معتقد است این کمک ها به حل بحران اوکراین کمک می کند؟

فرحان حق پاسخ داد: ما امیدواریم حل مساله اوکراین از طریق مذاکره محقق شود. اما درحال حاضر دبیرکل سازمان ملل معتقد است شرایط برای مذاکره مهیا نیست.

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟
  • واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج در تهران