Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، جایزه گنکور اعلام کرد با قرنطینه دوباره فرانسه و برای حمایت از کتاب‌فروشان، زمان اعلام نام برنده این جایزه تا زمان نامعلومی به تعویق می‌افتد. به این ترتیب آکادمی گنکور یک بار دیگر معرفی برنده این رقابت را به تعویق انداخت. این تصمیم پس از آن گرفته شده که کتاب‌فروشی‌های فرانسه با دور جدید قرنطینه بسته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گنکور با صدور بیانیه‌ای روز پنج‌شنبه و یک روز پس از اعلام قرنطنیه سراسری در فرانسه توسط امانوئل ماکرون اعلام کرد بستن کتاب‌فروشی‌ها جزو تعطیلی‌های ضروری نیست و برای همبستگی با کتاب‌فروشان فعلاً تاریخ اعلام برنده این جایزه به تعویق می‌افتد.

در این بیانیه آمده است: «در حالی که قرار بود سه شنبه ۱۰ نوامبر برنده گنکور ۲۰۲۰ معرفی شود، در صورتی که تا آن زمان کتاب‌فروشی‌ها تعطیل باشند ترجیح می‌دهیم زمان معرفی برنده را به تاریخ دیگری موکول کنیم.»

اعضای هیات داوری گنکور تاکید کرده‌اند حمایت کامل خود را از کتاب‌فروشان فرانسه به دلیل عوارضی که از شیوع کرونا بر آنها تحمیل شده اعلام می‌کنند. رنودو که به طور سنتی در ارتباط با گنکور است و بلافاصله پس از معرفی برنده گنکور نام برنده خود را اعلام می‌کند باید از الگوی گنکور پیروی کند.

هر چند به نظر می‌رسید هیات داوران فمینا نیز قصد دارند مراسم اهدای جایزه و معرفی برنده خود را به تعویق بیندازند، اما امروز شنبه، اعلام کردند از گنکور تبعیت نمی‌کنند و به نظر آنها فرهنگ مهم‌تر از هر چیز دیگر است. آنها همچنین اعلام کردند دوشنبه ۳ نوامبر ساعت یک بعداز ظهر برنده خود را معرفی می‌کنند. این داوران اعلام کردند از نظر آنها جوایز ادبی به حمایت از زندگی فرهنگی، کتاب‌فروشان، ناشران، کتاب‌خوانان و نویسندگان که به طور جدی از کرونا تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، کمک می‌کنند.

جایزه مدیسی نیز گفته است برنامه خود را برای معرفی برنده‌اش طبق روال قبلی ادامه می‌دهد. طبق برنامه قرار بود برنده نهایی جایزه مدیسی ۶ نوامبر معرفی شود. مدیسی در سه بخش رمان‌های فرانسوی، رمان‌های خارجی ترجمه شده به زبان فرانسوی و کتاب‌های غیرداستانی بهترین کتاب‌های سال را انتخاب می‌کند.

دیدیه دوشان رئیس هیات داوران گنکور در پیامی جداگانه اعلام کرده است از تعطیلی کتاب‌فروشان به ویژه برای روحیه مردم نگران شده است. وی افزوده است: به نظر من کتاب‌ها چیزی فراتر از سرگرم کردن مردم هستند. آنها ابزاری برای درک بهتر جهان به ویژه در دوران شیوع بیماری همه‌گیر هستند.

از سوی دیگر اریک امانوئل اشمیت نویسنده برجسته فرانسوی و از اعضای هیات داوران گنکور دیروز در تلویزیون فرانسه حاضر شد و گفت با این تصمیم قصد داشتند مانع کشته شدن کتاب شوند. وی گفت: اگر ما هفته آینده نام برنده گنکور را اعلام می‌کردیم تنها برنده‌ای که وجود داشت آمازون بود که از امکانات گسترده توزیع کتاب برخوردار است و می‌توانست موجب کشته شدن شبکه کتاب‌فروشی‌های ما شود؛ زیرا با اعلام نام کتاب برنده گنکور، هر سال موج وسیعی از مردم از کتاب‌فروشی‌ها کتاب منتخب را می‌خرند.

هفته پیش گنکور ۴ فینالیست خود را معرفی کرده بود. «بی‌قرارها» نوشته دجایلی امادو امل از انتشارات امانوئل کولاس، «ناهنجاری» نوشته اروه لو تلیه از انتشارات گالیمار، «تاریخ‌نگاری سلطنت» نوشته مائل رنوارد از انتشارات گراسه و «تسئوس، زندگی جدیدش» نوشته کمی دو تولدو از انتشارات وردیه نامزدهای امسال هستند. جایزه گنکور هر چند ارزش مادی ندارد و به برنده خود تنها ۱۰ یورو به رسم سنت اهدا می‌کند، اما کتاب منتخب هر سال بلافاصله در کتاب‌فروشی‌ها پرفروش می‌شود.

کد خبر 5060641

منبع: مهر

کلیدواژه: جایزه گنکور فرانسه قرنطینه جایزه ادبی ادبیات جهان رایزنی فرهنگی تازه های نشر معرفی کتاب ترجمه کتاب و کتابخوانی تجدید چاپ کتاب پیامبر اکرم ص دفاع مقدس انتشارات سروش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادبیات جهان موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران انقلاب اسلامی ایران کتاب فروشی ها کتاب فروشان معرفی برنده برنده گنکور برنده خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی پاییز امسال در حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود و علاقمندان آثار خود را باید تا پایان تیر امسال به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.

جایزه ملی داستان و بازآفرینی در پنج بخش برگزار می‌شود این جشنواره در همه گروه‌های سنی با هر موضوعی می‌توانند در آن شرکت کنند.

بخش رقابتی در پنج قسمت رمان و داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه، جستارنویسی و طرح داستان انجام می‌شود و بخش ترویجی این جشنواره نیز کارگاه‌های هنری و داستانی است که در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را دبیرخانه این جایزه به نشانی داستان و بازآفرینی / نقطه آی آر http://dastanvabazafarini.ir ارسال کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • قوانین جوایز اسکار تغییر کرد
  • قوانین اسکار تغییر کرد
  • تغییر در قوانین جوایز اسکار
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد