Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: باید یک درصد از درآمد معادن سطح استان به بهسازی و نوسازی راه‌های تخریب‌شده روستایی اختصاص پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور در آخرین جلسه شورای معادن استان که عصر امروز در سالن جلسات دفتر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به صدماتی که فعالیت معادن به راه‌های روستایی وارد می‌کند، باید یک درصد از درآمد معادن سطح استان به بهسازی و نوسازی راه‌های تخریب‌شده روستایی اختصاص پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: متاسفانه حرکت خودروهای سنگین حمل بار توسط معادن در راه‌های روستایی سبب تخریب بیش از حد این جاده‌ها شده؛ بنابراین معدن‌داران ما موظف هستند که با اختصاص بخشی از درآمد و سود فعالیت خود تخریب‌ راه‌های روستایی را جبران کنند.

جمالی‌پور ادامه داد: هیچ خودرویی حق ندارد با بیش از 4 تن وزن در راه‌های روستایی که توسط دولت ساخته شده، تردد کند؛ چرا که این تردد سبب صدمه به زیرساخت‌ جاد‌ه‌ها و محورهای روستایی استان می‌شود و باید این صدمه به هر طریق جبران شود تا روستاییان ما مشکلی برای تردد در مسیرهای روستایی نداشته باشند.

معادن استان باید جاده مخصوص داشته باشند

مدیرکل اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین هم در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه معادن باید جاده‌ها و راه‌های مخصوص به خود داشته باشند، گفت: متاسفانه یکی از دلایل اصلی تخریب راه‌های روستایی همین تردد خودروهای سنگین معادن با اضافه بار در این مسیرهاست که عمر راه‌های روستایی ما را به یک دهم کاهش داده است.

جواد حق‌لطفی افزود: با توجه به اینکه جاده‌های روستایی با صرف هزینه‌های بالا توسط دولت و برای عبور و مرور خودروهای سواری ساخته می‌شوند، معدن‌داران و معدن‌کاران استان قزوین باید موظف شوند که در صورت عبور دادن خودروهای سنگین خود از این مسیرها خسارت تخریب جاده‌های روستایی را بپردازند.

بیش از 90 معدن در استان قزوین فعال استمعادن طلا، روی و مس در استان قزوین مجوز گرفتطرح «جهش تولید دانش‌بنیان» در کمیسیون صنایع و معادن مجلس تدوین می‌شود

وی ادامه داد: متاسفانه خرابی راه‌های روستایی خسارت‌های زیادی را هم به خودروها و ماشین‌آلات راهداری وارد کرده و سبب شده هر سال بخش زیادی از اعتبارات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای صرف تعمیر این خودروها و خرید قطعات یدکی برای آنها شود که به هرحال از بین بردن بیت‌المال است.

معادن باید باسکول نصب کنند

معاون عمرانی استاندار قزوین هم در این جلسه با تاکید بر لزوم نصب باسکول در معادن استان عنوان کرد: با نصب باسکول جلوی حمل اضافه بار مواد معدنی توسط کامیون‌های معادن گرفته می‌شود و به این ترتیب می‌توانیم عمر جاده‌های آسفالت روستایی تا 5 سال افزایش دهیم.

علی فرخزاد با تاکید بر لزوم جریمه معدن‌دارانی که از باسکول استفاده نمی‌کنند، اضافه کرد: معدن‌دارانی که خودروهای آنها هنگام تردد در مسیرهای روستایی اضافه‌بار دارند، در صورت نداشتن باسکول تا 3 بار اخطار می‌گیرند و اگر باز هم باسکول را نصب نکنند، به مدت 45 روز باید تعطیل شوند و این قانون مصوبه شورای عالی معادن استان است.

انتهای پیام/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین معادن ذغال سنگ معدن سنگ استانداری قزوین معادن ذغال سنگ معدن سنگ راه های روستایی معادن استان استان قزوین جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۸۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ اسماعیلی گفت: نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی از مهمترین وظایف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

وی افزود: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راه‌ها عنوان کرد و گفت: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان به قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی و بهسازی شد.

اسماعیلی به برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان به قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی آن طی امسال  اشاره کرد و گفت: در ۲ لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان زنجان پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، خاطر نشان کرد:۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم