Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر فیلم و خانه مستند، آثاری را برای شرکت در چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت آماده می‌کنند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ مستند «بیجه» متقاضی حضور در چهاردهمین دوره جشنواره سینماحقیقت شد. این مستند 70 دقیقه‌ای، به بازخوانی پرونده محمد بیجه، متهم اصلی جنایات پاکدشت در ابتدای دهه هشتاد می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستند به بهانه پرونده جنجالی بیجه، تلاش می‌کند مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در حاشیه‌ شهرهای بزرگ را واکاوی کند.

میکائیل دیانی، پس از مستند جنجالی «اعتراض خاموش» در تازه‌ترین اثر خود، باز هم به سراغ آسیب‌های اجتماعی رفته و یکی از پرونده‌های حساس قضائی کشور را بازخوانی کرده است. این مستند یکی از متقاضیان حضور در بخش رقابتی چهاردهمین دوره‌ جشنواره سینماحقیقت است که در سال جاری برگزار خواهدشد.

گفتنی است مستند «بیجه» در مرکز مستند سفیرفیلم تولیدشده و به زودی توسط این مرکز رونمایی می‌شود.

خانه مستند با 16 مستند متقاضی حضور در سینماحقیقت چهاردهم

به گزارش روابط عمومی خانه مستند، «دستمال سرخ‌ها» به کارگردانی حسین اسدزاده ، «در جستجوی تاریخ گمشده» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر،«دروازه غار» به کارگردانی مرتضی منشی، «گاومیش حیوان نجیبی است» به کارگردانی علی‌گندم‌کار، «آسایشگاه بوشی» به کارگردانی هادی نعمت‌الهی، «فالکن» به کارگردانی سیدمحمدمهدی پوریزدان، «تجریش-داخلی-ساعت آخر» به کارگردانی عبداله نظری، «ناخوانده در شهر» به کارگردانی جابر مطهری‌زاده،«حاج مهین» به کارگردانی مریم طالبی، «مهاجران» به کارگردانی سهیلا پورمحمدی، «کاشف» به کارگردانی حسین فریدون‌جاه، «نجات آمرلی» به کارگردانی حامد هادیان، «داستان یک جدایی» به کارگردانی احمد شفیعی، «آجه» به کارگردانی ماریا ماوتی، «طراحان» به کارگردانی میثم بابایی و «خون صلح» به کارگردانی حمیدرضا مقصودی 16 اثر از تولیدات جدید خانه مستنداند که متقاضی حضور در بخش‌های مختلف چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت‌اند.

براساس این خبر، سال گذشته نیز خانه مستند با 5 اثر «خودکار» به کارگردانی محمد ثقفی، «پیرمرد و خوانند» به کارگردانی امیر اصانلو، «خاطرات موتورسیکلت» به کارگردانی امیرحسین نوروزی، «راویج» به کارگردانی صادق داوری‌فر و «ماهر» به کارگردانی مسعود دهنوی موفق به کسب جایزه از بخش‌‌های مختلف سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت شد.

چهاردهمین دوره جشنواره سینماحقیقت به دبیری محمد حمیدی‌مقدم آذرماه امسال برگزار می‌شود و باید دید با توجه به شرایط جامعه و در صورت مهار ویروس کرونا، امکان اکران حضوری فیلم‌ها فراهم خواهد بود. 

مستند «هستند کسانی که...» روشی نوین برای مرمت آثار تاریخی را معرفی می‌کندچالش‌های پخش بین‌المللی مستند سوژه «نردبان» شد

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره سینما حقیقت سینما مستند جشنواره سینما حقیقت سینما مستند جشنواره سینماحقیقت خانه مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۸۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، صبح امروز به وقت محلی وزیر ورزش و جوانان برای حضور به عنوان مهمان ویژه در دیدار نهایی رقابت های فوتسال جام ملت های آسیا وارد بانکوک تایلند شد.

ناصرالدین حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در بدو ورود وزیر ورزش و جوانان به بانکوک ضمن حضور در فرودگاه، به هاشمی خوش‌آمد گفتند.

کد خبر 6090520

دیگر خبرها

  • واکنش تند دانشجویان به حضور سفیر آلمان در موزه فلسطین | ویدئو
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • مستند «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم «هنر و تجربه» شد
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد