Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار شیراز با دبیرکل سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند به صورت مجازی دیدار کرد و زمینه هوشمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندر پور» در دیدار مجازی با دبیرکل سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند با اشاره به سابقه دیپلماتیک دبیر کل سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند گفت: این سابقه فرصتی برای سازمان شهرهای هوشمند فراهم می کند تا پیش از گذشته در زمینه هوشمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شیراز افزود: شهرداری شیراز در سال 2018 عضو این سازمان شده و فعالیت های شایسته ای به پیروی از سازمان جهانی شهرهای هوشمند انجام داده است.

وی تشکیل دفاتر منطقه ای سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند را اقدام مناسبی برای تمرکز زدایی و تسهیم دانش شهرهای عضو برشمرد و بیان کرد: ایجاد این دفاتر در راستای حرکت به سوی شهر هوشمند پایدار است اما پیشنهاد می کنم با توجه به زمینه فعالیت سازمان، خوشه های موضوعی متعددی تشکیل شود که اعضا با پیوستن به خوشه مدنظر خود، اقدام به تبادل تجربه و ایده کنند و حتی رویداد های مرتبطی را در این راستا برنامه ریزی و برگزار کنند.

شهردار شیراز ادامه داد: تشکیل خوشه های فعالیت می تواند به صورت تخصصی تر و متمرکزتر دانش مرتبط را در اختیار اعضا قرار دهد.

«کیونگ یوول لی» نیز در این دیدار گفت: شیراز یکی از اعضای فعال، ارزشمند و ویژه این سازمان است و از شما بابت این فعالیت تشکر می کنم و این سازمان تمایل دارد خدمات خود را به شیراز ارائه دهد.

دبیرکل سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند افزود: پیشنهاد شهردار شیراز در خصوص دفاتر تخصصی را بررسی می کنیم و کارشناسان 2 طرف به تبادل نظر و ایده برای دست یابی به مدل اجرایی خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: وبینار واکنش بهداشتی و کارگاه محرک WEGO  برنامه های پیش روی سازمان جهانی شهرهای هوشمند هستند و شهرها می توانند به صورت آنلاین در این 2 برنامه شرکت کرده و شهر ایده آل و شاد خود را طراحی کنند.

دبیرکل سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند تاکید کرد: در ماه آتی جلسه هیئت اجرایی برگزار خواهد شد و از شهردار شیراز دعوت می کنم که در این جلسه شرکت کنند.

 خاطر نشان می شود، سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند (WeGO) در سال 2010 تاسیس شده و  157 شهر و 43 سازمان و موسسه عضو آن هستند.

برخی از خوشه های پیشنهادی شهردار شیراز عبارتند از ICT و زیرساخت های شهر هوشمند، شهر هوشمند و محیط زیست، دولت الکترونیک و ارتباطات با شهروندان در راستای شفافیت هر چه بیشتر است.

همچنین در این دیدار مجازی، شهردار شیراز از تلاش های «کیونگ یوول لی» دبیر کل سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند در راستای رشد توسعه هوشمند شهرها انجام داده است.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان جهانی شهرهای هوشمند پایدار WeGO شهر هوشمند مجازی شهرداری شیراز دیدار شیراز شهردار شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۹۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت امیرعبداللهیان از حال و هوای سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا

وزیر خارجه ایران گفت اشتیاق گسترده مردمی در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رئیس‌جمهور در پاکستان به شکل کم سابقه‌ای مشهود بود.

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که همراه با «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به کشورهای پاکستان و سریلانکا سفر کرده است، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در سفر رئیس‌جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه "اومااویا" که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد». 

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر رئیسی به پاکستان نوشت: «پیش از آن رئیس‌جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی (مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند».

او در پایان نوشت: «اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رییس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای پاکستان و به‌طور خاص در فضای مجازی به شکل کم‌سابقه‌ای مشهود بود».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم
  • سازمان ملل: پاکسازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجر نشده احتمالا ۱۴ سال طول بکشد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • روایت امیرعبداللهیان از حال و هوای سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند