Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@03:26:37 GMT

اجرای طرح خلاقانه کلادینک در پالایشگاه گاز ایلام

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۹۱۸۷

اجرای طرح خلاقانه کلادینک در پالایشگاه گاز ایلام

طرح ایجاد کلادینگ (روکش دار کردن) بخشی از سیستم لوله کشی مابین برج احیا و ریبویلرهای واحدهای شیرین سازی آمین پالایشگاه گاز ایلام توسط یکی از کارکنان این پالایشگاه به مرحله اجرا درآمد.

به گزاری خبرگزاری شبستان از ایلام، طرح ایجاد کلادینگ (روکش دار کردن) بخشی از سیستم لوله کشی مابین برج احیا و ریبویلرهای واحدهای شیرین سازی آمین پالایشگاه گاز ایلام و نیز بخش های داخلی این ریبویلرها و نازل های برج مذکور با ورق نازک از جنس استنلس استیل، توسط یکی از کارکنان این واحد صنعتی به نظام مشارکت این شرکت پیشنهاد شد که با اجرای موفقیت آمیز آن در بخش نگهداری و تعمیرات این تجهیزات، اجرا شد که صرفه جویی اقتصادی درحوزه تولید و تاثیرات بسیار مثبتی بر کاهش توقفات به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ارائه دهنده این طرح، که دارای 21 سال سابقه اجرایی پایپینگ و از تکنسین های مکانیک پیمانکاری این پالایشگاه است در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: در ابتدا برای مقابله با خوردگی در این نقاط از یکسری پوشش های ضد خوردگی ویژه استفاده می شد که ضمن هزینه بالای تامین، تاثیر چندانی در جلوگیری از خوردگی های شیمیایی این نقاط نداشته و در چندین نوبت،تعمیرات اضطراری برای مقابله با پیشرفت خوردگی انجام و این موضوع موجب توقف تولید می شد.

 

«غلامحسین سلیمانی زاده» افزود: به عنوان یک راه حل برای بالا بردن استحکام این نقاط پیشنهاد شد که از ورق استنلس استیل با ضخامت مناسب که هزینه آن نسبت به سایر راه های پیشگیری از خوردگی،  ازجمله پوشش های یاد شده به مراتب کمتر می باشد، استفاده گردد که خوشبختانه این پیشنهاد با توجه به جزئیات اجرایی ارائه شده تائید گردید و با اجرای موفقیت آمیز آن، در بازرسی های انجام شده در چندوقت اخیر هیچگونه مشکلی در نقاط یاد شده مشاهده نشده و توقف تولیدی نیز ناشی از این مورد نداشته ایم.

 

وی به مزایای این طرح اشاره کرد و اظهار  کرد:عدم نیاز به تعویض سالیانه پایپینگ و نازل های ریبویلر و برج احیاء و عدم نیاز به تغییر جنس آنها درجهت افزایش استحکام، کاهش هزینه های تیم های تعمیراتی، کاهش توقفات تولید و جلوگیری از هدر رفتن ماده شیمیایی حلال آمین که هزینه های تأمین آن در شرایط فعلی سرسام آور است، برخی از دستاوردهای این طرح بوده است.

دبیر نظام مشارکت شرکت پالایش گاز ایلام نیز با اشاره به اینکه نظام پیشنهادات به عنوان برجسته ترین ابزار مدیریت مشارکتی، زمینه ساز مشارکت کارکنان در تصمیم گیری های سطوح مختلف سازمان، از امور اجرایی تا اتخاذ تصمیمات راهبردی است، گفت: در مدیریت مشارکتی، کارکنان در اتخاذ تصمیم‌ برای ایجاد تحول در سازمان سهیم بوده و در مرحله اجرا نیز همکاری و همدلی بیشتری داشته و به تبع آن شاهد افزایش بهره وری نیز خواهیم بود.
 

 

«مصدق  رضایی» افزود: نظام پیشنهادات شرکت پالایش گاز ایلام از سال 1387 براساس آیین نامه مصوب شرکت ملی گاز ایران تشکیل و با اهداف افزايش ميزان بهره‌وري، تقويت روح ابتكار و حس مسئوليت در كاركنان، افزايش همكاري بين كاركنان، امكان استفاده از تجارب عملي و نظرات و انديشه‌هاي كاركنان، فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

وی گفت: با توجه به امکان صرفه جویی اقتصادی ناشی از اجرای برخی طرح های پیشنهادی همچون طرحی که در این گزارش به آن اشاره شده است و هزینه‌کرد سود حاصل از صرفه‌جویی درجهت توسعه نیروی انسانی، گسترش مشارکت کارکنان و سایر سرفصل های مصوب شورای همیاری و مشارکت، نظام پیشنهادات این شرکت به سمت ایجاد زمینه دریافت پیشنهادات با مزیت و ویژگی ایجاد صرفه‌جویی مالی در شرکت حرکت کرده و در این راستا پیشنهادات متعددی دریافت نموده است.

 

رضایی تصریح کرد: مطابق آئین نامه، پیشنهادات دریافتی در چند مرحله توسط کارشناسان و اعضای شورا از حیث کاربردی بودن، قابلیت اجرا و تناسب هزینه فایده مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید، ضمن  اجرا، مطابق ضوابط  به پیشنهاد دهنده پاداش داده شده و مورد تقدیر قرار می گیرد

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: پالایشگاه گاز ایلام گاز ایلام صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۹۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به اینکه طرح نور، ضامن صیانت از ارزش‌های دینی و اسلامی است، گفت: در این طرح، اصناف، مراکز خرید، خودروها، اماکن گردشگری و فضای مجازی رصد می‌شوند و با افرادی که حجاب را رعایت نکنند برخورد قانونی می‌شود.

سردار عباسعلی بهدانی فرد افزود: اجرای طرح نور تاکنون رضایت عمومی را به دنبال داشه است و بر اساس وظایف محوله به پلیس بعنوان مجری قانون در کنار دیگر ماموریت‌های امنیتی و انتظامی، تداوم خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور
  • مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور