Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرانوند، مسئول طرح و برنامه جهاد کشاورزی خرم آباد با بیان اینکه سالانه 60 هزار تن حبوبات در استان تولید می شود گفت: لرستان رتبه نخست تولید حبوبات کشور را دارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج بیرانوند در گفتگو با خبرنگارسفیرافلاک با بیان اینکه سه هزار و ۴۰۰ هکتار سطح باغات انار در شهرستان کوهدشت است اظهار داشت: شهرستان کوهدشت قطب تولید انار در استان بوده به طوری که سالانه ۴۶ هزار تن انار از سطح باغات این شهرستان برداشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سلسه نیز به قطب گردو در لرستان شهرت دارد به طوری که از ۱۲ هزارهکتار سطح زیرکشت گردو، سالانه ۱۷ هزارتن گردو برداشت می شود.

مسئول طرح و برنامه جهاد کشاورزی خرم آباد عنوان کرد: در شهرستان بروجرد پنج هزارهکتار باغ سیب وجود دارد که سالانه ۵۵ هزارتن محصول باغی پربازده تولید می شود.

وی بیان کرد: همچنین شهرستان دلفان قطب حبوبات لرستان بوده؛ طرح صادرات حبوبات یک طرح ملی با محوریت و مرکزیت لرستان است که لازم است اجرایی شود.

بیرانوند تصریح کرد: لرستان با ۱۴۵ هزار هکتار سطح زیر کشت حبوبات که ۴۲ هزار هکتار آن مربوط به شهرستان دلفان است باید برای توسعه کشت مکانیزه حبوبات و استفاده از ادوات مکانیزه کاشت، داشت، برداشت و رعایت تاریخ کشت برنامه ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۶۰ هزار تن حبوبات در استان تولید می شود و لرستان رتبه نخست تولید حبوبات را در کشور دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۱۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد بازار حبوبات در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، از ابتدای امسال حبوبات با افزایش قیمت مواجهه بوده است، اما این افزایش در عدس بیشتر بوده است.
این موضوع موجب عرضه برخی اقلام بی کیفیت شده و قدرت خرید خانواده‌ها را نیز کمتر کرده است.
اختلاف قیمت‌ها در بازار نیز زیاد است تنها در عدس در یک محدوده شاهد قیمتی بین ۷۵ هزار تومان تا ۹۹ هزار تومان بودیم.
این موضوعات موجب شده بازار حبوبات در اولویت گشت‌های تعزیرات حکومتی استان یزد باشد.
از آغاز امسال تاکنون، ۵۵ پرونده تخلف در این حوزه رسیدگی شده که منجر به صدور رای جرائمی به مبلغ ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است