Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-28@20:28:10 GMT

امنیت دو تست غربالگری برای نوزادان و اطفال

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۳۱۲۸

امنیت دو تست غربالگری برای نوزادان و اطفال

معصومه رسولی نژاد کارشناس شنوایی سنجی کلینیک پگاه در گفتگو با صدای ایران درباره تست غربالگری شنوایی سنجی گفت: غربالگری شنوایی با دو تست انجام می‌شود که نتیجه این دو تست در حد قبول و رد است یعنی به صورت تشخیصی انجام نمی‌شود این دو تست از اهمیت بالایی برخوردار هستند مخصوصاً برای نوزادانی که عوامل هی‌ریسک دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عوامل هی‌ریسک از نظر ما زردی بالا، نارس بودن، وزن کم، نسبت‌های فامیلی و کم‌شنوایی‌های ارثی هستند که در خانواده پدر یا مادر ممکن است وجود داشته باشد.
این کارشناس شنوایی سنجی کلینیک پگاه افزود: این دو تست در بدو تولد، ۳ ماهگی، ۶ ماهگی و ۱۸ ماهگی ارزیابی می‌شود. به طور معمول تا ۳ ماهگی باید تست شنوایی نوزاد مشخص شود یعنی اگر نوزاد ما افت شنوایی دارد و انجام این دو تست، نتیجه آن رد شود باید وضعیت افت شنوایی آن مشخص شود.
رسولی نژاد گفت:، ولی بعضی از والدین قبول نمی‌کنند، چون می‌گویند کودکشان به صدای مادر و پدر برمی‌گردد به صدای زنگ برمی‌گردد، اما متوجه این موضوع نیستند که این تست‌های شنوایی در همه فرکانس‌ها و در همه شدت‌ها برای بررسی اصوات گفتاری است.
وی افزود: کودک اگر به طور کامل ناشنوا باشد نمی‌تواند صدای پدر و مادر را بشنود، اما اگر افت شنوایی در شدت خاص داشته باشد آن برای ما اهمیت دارد و آن باید پیگیری شود که نیاز به سمعک یا کاشت حلزون دارد و بعد از این باید برای کودک کلاس‌های تربیت‌شنوایی داشته باشیم.
ویدئو گفتگوی صدای ایران با معصومه رسولی نژاد کارشناس شنوایی سنجی کلینیک پگاه را در ادامه ببینید:

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران شنوایی سنجی تست غربالگری شنوایی سنجی دو تست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان

 علیرضا مالکی رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از ۳ تا ۵ سالگی است، متاسفانه به علت عدم مراجعه، تعداد زیادی از بیماران از سن مناسب کاشت حلزون خارج شده اند.

  مالکی افزود: از والدین عزیز بیماران ناشنوا در کلّ استان می‌خواهم تا در زمان لازم و قبل از اینکه خیلی دیر شود برای شروع فرایند درمان به مرکز کاشت حلزون واقع در بیمارستان فوق تخصصی الزهراء (س) زاهدان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده اند و در نوبت کاشت حلزون در بیمارستان تخصصی الزهرا (س) زاهدان قرار دارند.

 مالکی افزود: با حضور نیرو‌های متخصص و کادر درمانی خبره و تجهیزات به روز، در مرکز فوق تخصصی کاشت حلزون زاهدان خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های زیاد ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان