Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@02:41:53 GMT

دهباشی دربه در دیده شدن؟!

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۴۱۲۰

دهباشی دربه در دیده شدن؟!

توییت موهن برخی افراد رسانه‌ای به تشیع همچنان مورد سرزنش کاربران فضای مجازی است.

به گزارش مشرق، توییت یکی از چهره‌های سیاسی-رسانه‌ای اصلاح‌طلب در روزهای اخیر موضوع واکنش‌های گسترده‌ای در فضای مجازی شد؛ توییتی که مخاطبان بسیاری آن را وهن شیعه و تردیدافکنی در بدیهیات تاریخ تشیع دانستند و از این بابت حسین دهباشی، نویسنده توییت را مخصوصا به‌خاطر انتشار اطلاعات مشوه و نادانسته در زمینه‌ای که در آن تخصصی نداشته، مورد سرزنش قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه اما حجت‌الاسلام حامد کاشانی، یکی از روحانیون منبری مطرح برای پاسخ به شبهه مطرح شده با سعه صدر از این فعال سیاسی دعوت به گفت‌وگو کرد تا این که نهایتا در گفت‌وگوی بیش از دو ساعته عصر روز پنج‌شنبه، دهباشی از مواضع خود عقب نشست. حالا اما سوالات بیشتری درباره بهره‌برداری‌های سیاسی از این بستر فرهنگی-معرفتی مطرح شده است.

چهارشنبه گذشته دهباشی، در توییتی نوشت: «خانه‌های حجاز در صدر اسلام جز پارچه‌ای حائل اساسا در نداشتند، چه رسد به در چوبی که آتش بگیرد و مسمار داشته باشد و شکسته شود و این‌ها. امام علی (ع) نیز به خلفا مشورت داده و تحت فرمان‌شان به جهاد می‌رفت. شیعه و سنی، شاخه‌های یک درخت‌اند. و تفرقه میان مسلمین، سرچشمه شطی از خون!» به نظر می‌رسید که برای نیل به نتیجه‌ای مطلوب یعنی «وحدت میان شیعه و سنی» یکی از بدیهیات تاریخ تشیع یعنی «ظلم به حضرت زهرا ؟س؟» با ابزاری مبهم و مشوه یعنی «در نداشتن خانه‌های حجاز» در زمان صدر اسلام به چالش کشیده می‌شود!


حضرت امام خمینی (ره) که به‌عنوان بنیانگذار اولین و مهم‌ترین حکومت شیعی در جهان، به‌عنوان بزرگ‌ترین نظریه‌پرداز و منادی وحدت مسلمین نیز شناخته می‌شود و به‌دنبال ایشان، جریان اصلی فکری در حوزه معرفت دینی همواره بر مطالبه حق اهل بیت (عهم) در عین اجتناب از توهین و دشنام و تفرقه‌افکنی تاکید داشته‌اند. اما حالا برخی چهره‌ها به نام وحدت، تلاش می‌کنند اصول اساسی و بدیهیات تاریخی را نیز مورد تردید و انکار قرار دهند.


جالب‌تر آن که یکی دیگر از فعالان فکری یکی از جریان‌های نوظهور سیاسی که با نام چپ نو یا چپ اسلامی شناخته می‌شود، در پاسخ به توییت دهباشی در اولین بخش از رشته‌توییتی تحلیل‌های عجیب و غریب ارائه داد.  پس از این که دهباشی توییت خود را حذف کرد دخانچی نیز برخی توضیحات را  ارائه داد.

بیشتر بخوانید:

اعتراض کاربران فضای مجازی به توییت حسین دهباشی +تصاویر


به نظر می‌رسد عبور از فترت سیاسی و تلاش برای دیده و مطرح شده در آستانه انتخابات به واسطه اظهار نظرهای شاذ در حوزه‌های تاریخی و معرفتی توانسته است نویسندگان این محتواها را قانع کند که «اشتباه گفتن از سکوت بهتر است»!


شواهد متعددی که حجت‌الاسلام کاشانی در گفت‌وگو با دهباشی در نقد محتوای توییت او مطرح کردند و در کانال و صفحات ایشان در دسترس است، برای پاسخ به مبانی اشتباه آن کافی است. از نقد حجت گرفتن فقدان در برای استدلال نبود ظلم در حق حضرت فاطمه (س) گرفته تا شواهد قرآنی و تاریخی برای وجود درهای چوبی در خانه‌های مدینه برای پاسخ به این ادعای غلط و غیرتخصصی به اندازه کافی قانع‌کننده بوده است اما باید دید این گفت‌وگوها انگیزه‌های سیاسی پنهان گویندگان را نیز درمان خواهد کرد یا همچنان به این روش ادامه خواهد داد.

منبع: صبح نو

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ حسین دهباشی حجت الاسلام حامد کاشانی توییت توئیت حضرت زهرا س حجت الاسلام کاشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر دیده نشده از زنده یاد علی انصاریان در پشت صحنه یک فیلم

به گزارش همشهری آنلاین، در یکی از این تصاویر چهره حسین سلیمانی زخمی است و با علی انصاریان مشغول صحبت است.

کد خبر 848304 برچسب‌ها خبر مهم علی انصاریان بازیگران سینما و تلویزیون ایران چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • توییت طعنه‌آمیز دورتموند: همه شما یک عذرخواهی به سانچو بدهکارید
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • زرنگ‌بازیِ سعید آقاخانی در نون‌خ ۵ که شاید متوجهش نشده‌اید
  • زرنگ‌بازی سعید آقاخانی در «نون خ ۵»
  • تصاویر دیده نشده از زنده یاد علی انصاریان در پشت صحنه یک فیلم