Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغری بر ضرورت الگوسازی طرح های موفق اشتغال روستایی با هدف ایجاد اشتغال در همه روستاهای مازندران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «کامران اصغری» امروز( ۱۱ آبان ) در بازدید از پروژه‌های اشتغال روستایی تولید لیمو ترش و گل‌های آپارتمانی و زینتی به صورت گلخانه‌ای در روستای خرماکلای شهرستان قائمشهر اظهار کرد؛ وضعیت اقلیمی استان مازندران را‌ه‌اندازی کسب و کار در حوزه گل و گیاه و انواع میوه را تسهیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: روستاهای استان مازندران دارای مزیت‌های بسیاری هستند و به همین دلیل جوانان و فارغ‌التحصیلان روستایی نباید دغدغه اشتغال را داشته باشند.

 

وی با اشاره به طرح نمونه ایجاد گلخانه‌های لیموترش در روستای خرما کلای شهرستان قائمشهر افزود: ایجاد گلخانه‌های تولید لیمو ترش در این روستا وضعیت مطلوب اقتصادی و اشتغال را برای مردم این روستا فراهم کرده است.

 

اصغری ادامه داد: از محل تسهیلات اشتغال روستایی و همچنین تفاهم نامه منعقده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق کارآفرینی امید تاکنون تعداد ۴۰ واحد گلخانه کوچک مقیاس تولید لیموترش و 120 واحد گلخانه تولید گل و گیاه در این روستا احداث شده است و تعدادی نیز در دست اقدام است.

 

وی تصریح کرد: موفقیت در این طرح سبب شده این اداره کل به دنبال توسعه این الگوی موفق در سطح روستاهای استان با کمک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه‌های مرتبط باشد.

 

اصغری بیان کرد: در مرحله اول بحث آموزش به علاقه‌مندان احداث گلخانه و فعالیت‌های مرتبط با آن در روستاهای استان را با حمایت گلخانه داران روستای خرماکلا دنبال خواهیم کرد.

 

وی ادامه داد: ارائه تسهیلات مناسب به متقاضیان واقعی این طرح‌ها جهت اقدام مشابه در روستاهای استان نیز مرحله بعدی این اقدام می باشد که با کمک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام خواهد شد.

 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران در پایان گفت: وجود و تکمیل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در شهرستان جویبار نیز نگرانی‌های مربوط به بازار این محصولات را برطرف خواهد کرد.

 

پایان پیام/708

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی روستاها مازندران اشتغالزایی کار و رفاه اجتماعی روستاهای استان اشتغال روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۴۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: هزاران تن از گندم تولیدی کشاورزان شهرستان های جنوبی فارس با برنامه ریزی اصولی تعاونی ها از آسیب جدی در امان ماند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سید کاظم موسوی اظهارداشت: در روزهای اخیر همزمان با برداشت گندم از مزارع با شدت نزولات آسمانی خطر آسیب به گندم تولیدی کشاورزان وجود داشت اما با هماهنگی و مدیریت بحران از سوی  فرمانداران ،جهاد کشاورزی ،اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی این محصول حفظ شد.

وی افزود: حدود 20 هزار تن گندم تولیدی در شهرستان های جنوبی در خطر نابودی به دلیل بارش باران  و سیل بودند که با حمل به موقع به سیلو و انبارها و همچنین پوشاندن گندم های خریداری شده در فضای باز ،از خسارت جلوگیری شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس ادامه داد: تا کنون در استان فارس بیش از 60 هزار تن گندم به همت شبکه تعاون روستایی خریداری شده که از این میزان بیش از 58 هزار تن به سیلو و انبارها حمل شده است.

موسوی یادآور شد: در حال حاضر 20 مرکز خرید در شهرستان های جنوبی توسط شبکه تعاون روستایی فعال است که تا پایان برداشت گندم در سطح استان بیش از 100 مرکز گندم مازاد کشاورزان را با نرخ تضمینی 17 هزار و 500 تومان برای گندم معمولی و 18 هزار تومان برای گندم دوروم تحویل خواهند گرفت.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند