Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@13:57:50 GMT

کاهش بی سابقه ذخایر خونی در استان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۵۵۶۳

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با ابراز نگرانی از وضعیت اهدای خون در استان، گفت: در حال حاضر ذخایر خونی استان به پایین‌ترین حد خود در ۲۰ سال گذشته رسیده است.

به گزارش ایلنا، پژمان صالحی فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به کاهش نگران کنند آمار اهدا کنندگان خون در آبان ماه امسال گفت: از زمان شیوع کرونا آمار اهدای خون در تمام جهان و به تبع ایران کاهش پیدا کرده و استان کرمانشاه هم در چند ماه گذشته این کاهش اهدای خون را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه با شروع آبان آمار اهداکنندگان به طرز عجیبی کاهش پیدا کرده و عملا تعداد اهداکنندگان خون در این ماه نسبت به مهرماه نصف شده است.

صالحی فر بیان کرد: در مهر ماه روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر برای اهدای خون مراجعه می‌کردند که در آبان ماه امسال این تعداد به روزانه ۶۰ نفر رسیده است.

وی افزود: در حال ذخایر خون استان به پایین‌ترین حد خود در ۲۰ سال گذشته رسیده که جای نگرانی دارد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه بیان کرد: در حالت ایده آل باید ذخیره پنج روز هر گروه خونی را داشته باشیم که این میزان در استان به کمتر از سه روز و برای گروه‌های خونی منفی به کمتر از ۱.۵ تا دو روز رسیده است.

وی  افزود: خون فرآورده‌ای نیست که بشود از جایی خرید یا تهیه کرد و تنها منبع تامین آن از اهداکنندگان خون است و از طرفی نمی‌توان بیماران نیازمند خون را معطل نگه داشت و عدم رسیدن خون می‌تواند جان آن‌ها را به خطر بیندازد.

صالحی فر بیان کرد: بسیاری مردم گمان می‌کنند در شرایط شیوع کرونا نیاز به خون کم می‌شود که این باور کاملا اشتباه است، چرا که تعداد بیماران تالاسمی، مادران باردار، بیماران مبتلا به سرطان و مصدومان حوادث ترافیکی نسبت به شرایط قبل از کرونا تغییری نکرده و این گروه‌ها همواره به خون نیاز دارند.

وی از مردم و خیران استان خواست تا اهدای خون را به خاطر نجات جان بیماران جدی بگیرند و اطمینان داشته باشند مراکز انتقال خون از امن‌ترین اماکن بعد از منزل خود افراد است و دستورهای بهداشتی به طور کامل در این مراکز اجرا می‌شود.

لینک کوتاه: asriran.com/003A9F

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: انتقال خون ذخایر خونی استان کرمانشاه انتقال خون خون استان اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر کل انتقال خون استان در دیدار با محمد رضا صباغیان، نماینده مردم شهرستان مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم، مروست در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتقال خون یزد به لحاظ خدمت رسانی، فنی و تخصصی و علمی جزو استان‌های برتر کشور است تصریح داشت: یزدی‌ها در زمینه اهدای خون در بین سه استان برتر کشور قرار دارند و در زمینه اهدای خون مستمر جزو برترین‌های کشور هستند.
دکتر سیدمحمدرضا آقائی میبدی از سازمان انتقال خون به عنوان یک سازمان حیاتی در جامعه یاد کرد و گفت: سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد و تنها ارگان تامین کننده خون و فرآورده‌های خون سازمان انتقال خون می‌باشد.
آقائی ضمن تشریح گزارشی از وضعیت اهدای خون در شهرستان‌های مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مروست گفت: امیدواریم با مساعدت مسئولان به زودی مشکلات و موانع موجود در بحث اهدای خون مرتفع شود.
 محمد رضا صباغیان، نماینده مردم شهرستان مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم، مروست در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر بابت طرز نگرش توسعه اهدای خون در شهرستان‌ها گفت: مطالبه مردم شهرستان جهت اهدای خون یکی از کوچک‌ترین مطالبات آنهاست و این امری است که باید هر چه سریعتر پیگیری و همچنین مشکلات نیز با کمک استان و مسئولان شهرستان مرتفع شود.

دیگر خبرها

  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر (عکس)
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی