Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@11:57:55 GMT

۴ درمان خانگی و طبیعی برای درمان تب

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۸۶۵۸

۴ درمان خانگی و طبیعی برای درمان تب

به نقل از ارم نیوز، علاوه بر دمای بالا و احساس لرز و سرما، تب علائم دیگری نیز دارد؛ به گونه‌ای که برخی از افراد اشتهای خود را از دست می‌دهند و در موارد شدید ممکن است دچار کم آبی و ضعف نیز شود. برای بزرگسالان دمای ۳۷ درجه سانتی گراد یک درجه حرارت طبیعی است، اما با این وجود ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر دمای شما از ۳۷ درجه سانتیگراد بالاتر باشد، به مفهوم این است که شما بیمار هستید.

همیشه می توان برای کاهش دمای بدن از دارو استفاده کرد اما برخی درمان های خانگی نیز وجود دارند که به شما کمک می کنند تا به طور طبیعی از تب خلاص شوید. رفتن به طبیعت همیشه بهترین گزینه است؛ زیرا نسبت به هر چیز مبتنی بر مواد شیمیایی ایمن تر و مؤثرتر است.

در این گزارش با ۴ روش درمانی کاملا طبیعی برای کمک به درمان تب آشنا خواهید شد که به شرح ذیل است:

ریحان

ریحان از دیرباز به دلیل خواص دارویی که دارد همواره مورد توجه مردم بوده است. تحقیقات ثابت کرده اند که این گیاه به اندازه هر آنتی بیوتیک دیگری در هنگام تب موثر است. نحوه استفاده از آن بسیار ساده است؛ یک مشت برگ ریحان و یک قاشق چای خوری زنجبیل آسیاب شده را به آب اضافه کنید و آن را بجوشانید تا محلول نصف شود. می توانید کمی عسل نیز به آن اضافه کرده و این شربت را روز چند بار بنوشید.

سیر

سیر یک گیاه فوق العاده با خواص ضد باکتریایی است. تحقیقات نشان می دهد که سیر حاوی سولفیدهای داییل است که این ماده ماهیتی ضد التهابی و ضد قارچی دارد و به کاهش دمای بدن کمک می‌کند.

یک حبه سیر را خرد کرده و آن را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید؛ اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند و سپس آن را صاف کنید. دستکم روزی دوبار از این محلول بخورید تا دمای بدن شما کاهش یافته و از شر تب خلاص شوید.

زنجیل

همیشه در مواقع سرماخوردگی و سرفه زنجبیل یک همراه مورد اعتماد برای ما است؛ زیرا حاوی خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی طبیعی است که ضمن تقویت سیستم ایمنی بدن، انواع عفونت ها را درمان می‌کند.

می‌توانید زنجبیل رنده شده را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و برای رهایی از تب آن را بنوشید. شیوه دیگری نیز وجود دارد: یک قاشق چای خوری عصاره زنجبیل، یک قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید؛ سپس این نوشیدنی را چندین بار در طول روز بنوشید و تفاوت را احساس کنید.

سرکه سیب

این روش شاید برای شما تعجب آور باشد؛ اما سرکه سیب برای درمان تب تاثیر فوق العاده ای دارد. این مایع ماهیت اسیدی دارد و به کاهش دمای بدن و خنک شدن شما کمک می‌کند.

علاوه بر این، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در سرکه سیب مواد معدنی از دست رفته بدن شما را جبران می کند. دو قاشق چای خوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان آب مخلوط کرده و این مخلوط را چند بار در روز بنوشید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تب کاهش دمای بدن درمان تب سرماخوردگی درمان تب کاهش دمای بدن درمان تب سرماخوردگی سبک زندگی پارسی خبر قاشق چای خوری سرکه سیب دمای بدن یک قاشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۸۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی

مهران مدیری قصد دارد سریال جدیدی با نام «پدر قهوه» را ویژه انتشار در نمایش خانگی تولید کند.

به گزارش همشهری آنلاین، به‌نظر می‌رسد مهران مدیری بعد از تلویزیون در شبکه نمایش خانگی پرکار می‌شود. او که چندین سریال و رئالیتی‌شو را برای شبکه نمایش خانگی ساخته حالا بعد از برنامه پرمخاطب «اسکار» به سراغ سریال جدید رفته است. شنیده شده سریال جدیدش که پدر قهوه نام دارد، قصه مردی را روایت می‌کند که مافیای قهوه در ایران است.

این سریال جدید در مراحل پایانی پیش‌تولید قرار دارد. به‌نظر می‌رسد یکی از پلتفرم‌ها سرمایه‌گذار اصلی سریال است و این سریال بعد از پایان در فیلم‌نت پخش می‌شود. مدیری مانند دیگر سریال‌هایش، در کار جدیدش بازی می‌کند و شنیده شده ژاله صامتی و سام درخشانی هم از دیگر بازیگران سریال هستند. نام پدر قهوه یکی دیگر از سریال‌های مدیری با عنوان «قهوه تلخ» را به یاد مخاطبان می‌اندازد؛ سریالی که در زمان پخش با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. به‌نظر این سریال هم طنز است.

مدیری در حال حاضر اسکار را در حال پخش دارد که از برنامه‌های جذاب پلتفرم‌ها به‌شمار می‌آید.

دیگر خبرها

  • «پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی
  • گرمای بی سابقه در راه است
  • پیش‌بینی هوای تابستان امسال
  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی (فیلم)
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی