Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوادتاراسی با بیان اینکه زنجان در تولید محصول زیتون، سبر، گردو، انگور در کشور سرآمد است، گفت: 510 هزار هکتار از مساحت استان زیر کشت محصولات زراعی و باغی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ جوادتاراسی با بیان اینکه زنجان در تولید محصول زیتون، سبر، گردو، انگور در کشور سرآمد است، گفت: 510 هزار هکتار از مساحت استان زیر کشت محصولات زراعی و باغی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زنجان تولید کننده 61 نوع محصول کشاورزی است، اظهار کرد: مجموع در آمد کشاورزان استان از برداشت محصولات باغی و زراعی بیش از هفت هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه درحوزه باغبانی 456 هزار تن ازمحصولات کشاورزی استان با ارزش ریالی دو هزار و 400 میلیارد تومان برداشت شده است، گفت: در حوزه زراعت هم دو میلیون و 200 هزار تن با ارزش ریالی بیش از پنج هزار تومان برداشت شده است.

تاراسی تاکید کرد: کاشت گندم در بیش از 308 هزار هکتار از مزارع کشاورزی زنجان آغاز شده و بذور مورد نیاز سطوح زیر کشت گندم طبق روال سال گذشته 30 درصد از طریق بذور اصلاح شده می باشد و 70 درصد هم از طریق بذور خود مصرفی کشاورزان تامین می شود.

وی گفت: در حال حاضر 11 شرکت در تولید بذور گندم اصلاح شده در زنجان فعالیت می‌کنند و این استان در تولید بذور گندم رتبه برتر کشوری را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه بذرهای گندم با معیارهای علمی تهیه شده و در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته ؛ ابراز کرد: استفاده از بذرهای اصلاح شده بهره‌وری تولید محصول گندم را افزایش می دهد.

تاراسی کیفیت گندم تولیدی امسال را بسیار خوب اعلام کرد و گفت: کیفیت گندم امسال بهتر از سال گذشته بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشاورزان زنجانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان 7 هزار میلیارد تومان درآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۹۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران

حسن اسماعیلی مدیر غله و خدمات بازرگانی شهرستان دهلران اظهار کرد: هفت سیلوی تمام مکانیزه ذخیره گندم با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تُن کار خرید گندم از کشاورزان دهلرانی را بدون وقفه و به صورت شبانه روزی انجام می‌دهند.

وی تشریح کرد: ناظرین اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام کار نظارت بر روند خرید را به صورت حضوری انجام می‌دهند.

اسماعیلی تصریح کرد: قیمت گندم معمولی در سال زراعی جاری هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال و نرخ گندم دوروم نیز ۱۸۰ هزار ریال است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود