Web Analytics Made Easy - Statcounter

خواص کشمش در بارداری | کشمش و کاهش فشار خون | کشمش و جلوگیری از کم‌خونی  | آیا کشمش چاق کننده است | کشمش برای درمان عفونت‌ها | کشمش برای درمان عفونت‌ها | خواص کشمش در بارداری | مضرات مصرف کشمش | مضرات مصرف کشمش

کشمش به رنگ های قهوه ای ، زرد یا بنفش  است. در واقع آنها انگور هستند که در یک  میوه خشک کن مانندخورشید خشک شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولاً آنها به ماست ، جو دوسر ، غلات یا گرانول و سالاد اضافه می شوند. به دلیل کوچک بودن آن ، کشمش با انرژی پر شده و سرشار از ویتامین ها ، فیبر و مواد معدنی است. کشمش طعم شیرینی دارد و از کالری و قند زیادی برخوردار است. در صورتیکه در مقادیر متوسط ​​مصرف می شوند ، برای سلامتی مفید هستند. این  میوه هضم را بهبود می دهد ، استخوان را قوی نگه می دارد و باعث افزایش سطح آهن می شود.

انواع کشمش به نوع انگور مورد استفاده بستگی دارد و در رنگ ها و اندازه های مختلفی چون قهوه ای ، سیاه ، سبز ، زرد ، آبی و بنفش یافت می شود.  به طور سنتی کشمش خشک شده از آفتاب است

کشمش حاوی ترکیبات فنولیک مانند:

کوینیک اپیکاتچین اسیدهای گالیک کاتچین کرولوژئیک کافئین

  کشمش طلایی به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی سولفیت حاوی ترکیبات تقویت کننده سلامتی است  در مقایسه با کشمش و انگور خشک شده در آفتاب ، کشمش طلایی دارای محتوای بالای  آنتی اکسیدانی و  فنلی است.

تاریخچه

خشک کردن انگور برای ساخت کشمش یک عمل باستانی است که به هزاران سال قبل بر می گردد. ققنوسان و ارامنه زودتر از همه تاکستان ها را یافتند. چندین بار در عهد عتیق کتاب مقدس ذکر شده است. در روم باستان و یونان ، کشمش به عنوان جایزه برای مسابقات و ورزش ها ارائه می شد. پزشکان برای تجویز آن به عنوان یاری برای بیماریها استفاده می کردند.

کشمش ناخواسته ، چند سال قبل از مسیح کشف می شود. مردم انگور مصرف می کردند ، اما نمی دانستند که وقتی این انگور را خشک می کنند ، ممکن است این میوه مناسب برای سلامتی باشد کارشناسان اعلام می کنند که فنیقی ها و همچنین ارمنی ها اولین ملل در سراسر جهان بودند که کشمش را کشف کردند. فنیقی ها تاکستان های خود را در اسپانیا و یونان مستقر کردند که برای پرورش کشمش مناسب بود و همچنین ارمنیان تاکستان های خود را در داخل ایران ، ترکیه و عراق مستقر کردند. یونانیان و همچنین رومی ها تقاضای عمومی برای کشمش را شروع کردند و پس از آن برخی از کشورهای دیگر نیز استفاده از کشمش را آغاز کردند.

روند خشک شدن میوه به احتمال زیاد بطور تصادفی اتفاق افتاد. واقعاً این امکان وجود دارد که مردم میوه های افتاده ای را کشف کنند که در حقیقت زیر آفتاب خشک شده بود و همچنین پس از نمونه برداری از آن طعم شیرین آن را فهمیدند. تحقیقات نشان داده است که کشمش ها در 2000 B.C توسط مصری ها ساخته شده اند. کشمش به ویژه در نوشته های تاریخی قبلاً مورد اشاره قرار گرفته است و همچنین نشان می دهد که از این مواد برای مصرف ، مقابله با مشکلات بهداشتی و در برخی موارد پرداخت مالیات استفاده شده است.

شوالیه های قرون وسطایی کشمش های اروپایی شمالی را به عنوان نمونه در ایران و مدیترانه در طول جنگهای صلیبی معرفی کردند. با گسترش کشت به آلمان و فرانسه ، کشمش به بخشی ارزشمند از غذاهای اروپایی تبدیل شد. به طور کلی کشمش از یونان ، ترکیه و ایران می آمد. در حال حاضر ایالات متحده پیشرو تولید کشمش است که پس از آن استرالیا است.  انگور در قرن 18th در کالیفرنیا (آمریکا) کاشته شد و از آنجا است که کشمش از آن سرچشمه می گیرد. در سال 1873 ، اولین محصول کشمش آمریکا به طور تصادفی اتفاق افتاد که دره San Joququin Valley دچار موجهای گرما شدیدی شد که قبل از برداشت انگور روی انگور را خشک کرد.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه نان کشمشی ایتالیایی / مواد لازم جهت تهیه نان کشمشی ایتالیایی

خواص کشمش

کشمش تأثیر بسیار زیادی در کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب دارد. مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف روزانه‌ی کشمش، به ویژه اگر همراه تنقلات دیگر باشد، فشار خون را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد. از طرفی کشمش آن‌قدر آسان و سریع قابل مصرف و در دسترس است که هیچ بهانه‌ای برای حذف آن از رژیم غذایی‌تان نخواهید داشت.

 کشمش و کاهش فشار خون 

آیا در حال حاضر از فشار خون بالا رنج می‌برید. قطعا مایلید هر چه سریع‌تر از دست این موضوع خلاص شوبد. به جز نظارت بر خوراکی‌هایی که می‌خورید، مصرف کشمش هم می‌تواند برای فشار خون‌تان فوق‌العاده باشد. بسیاری از کارشناسان باور دارند دلیل کارایی بالایی کشمش در کاهش فشار خون، سطح بالای پتاسیمی است که می‌توان در آن یافت.

تاسیم اساسا می‌تواند به کاهش تنش عروق خونی و جریان آزادانه‌ی خون در بدن کمک کند می‌تواند به طورکلی تاثیر مثبتی بر بدن داشته باشد.

کشمش و جلوگیری از کم‌خونی 

برخی افراد ویتامین‌های موردنیاز بدن برای تشکیل گلبول‌های قرمز خون را کم دارند. کشمش می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. کشمش نه تنها حاوی ویتامین‌های ب کمپلکس است بلکه آهن و مس  نیز دارد که به جلوگیری از کم‌خونی کمک می‌کند. هم‌چنین، کشمش می‌تواند کمک کند هنگام زخم شدن بخش‌های مختلف بدن، خون سریع‌تر منعقد شود.

آیا کشمش چاق کننده است

کشمش‌ها مانند هر میوه‌ی خشک دیگری، غنی از فروکتوز و گلوکوز هستند که مقدار زیادی انرژی فراهم کرده و به افزایش وزن کمک می‌کنند. به همین دلیل کشمش می‌تواند بخشی از رژیم غذایی یک فرد را تشکیل دهند، به ویژه رژیم غذایی بدن‌سازان یا ورزشکارانی که به مقدار زیادی انرژی نیاز دارند. یک دلیل دیگر برای افزایش وزن با مصرف کشمش، وجود چندین ویتامین، اسید آمینه و مواد معدنی است که به جذب سایر مواد مغذی و پروتئین‌ها در بدن کمک می‌کنند.

کشمش برای درمان عفونت‌ها

شما به آنتی‌اکسیدان‌های ضدالتهابی نیاز دارید که می‌توانند کمک کنند از شر عفونت‌های احتمالی در بدن‌تان خلاص شوبد. به جای مصرف دارو، می‌توانید مقدار کافی کشمش مصرف کنید تا به درمان عفونت‌ها کمک کنید. مواد مغذی  موجود در کشمش مسئول آن هستند که مطمئن شوند مستعد سرماخوردگی و سایر انواع بیماری‌های معمول نباشید.

خواص کشمش برای پوست

اگر کشمش‌ به خاطر یک چیز شناخته شود، تاثیر آن در ایجاد پوست دلخواه آدم‌ها است. آن‌چه آن‌ها را از کرم های معمولی مورداستفاده‌تان متمایز می‌کند، آن است که کشمش‌ از درون شروع به ترمیم پوست می‌کند. پوست از درون ترمیم می‌شود و این تغییرات به تدریج در خارج نیز مشخص می‌شود.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کشمش سیستم ترمیم پوست را تسریع می‌بخشند، پوست را پر و سفت می‌کنند و مانع از آسیب دیدن آن می‌شوند. این میوه‌های خشک مقوی همچنین سلول‌های پوست را دوباره احیاء می‌کنند و از شل و ول شدن پوست جلوگیری می‌کنند.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه شیرینی کشمشی / طرز پخت شیرینی کشمشی بدون فر و با فر

خواص کشمش در بارداری

در بارداری بدن تغییرات زیادی می کند. تمام این تغییرات باعث استرس می شود که می تواند منجر به سرطان یا بیماری های قلبی عروقی شود. کشمش به خاطر خواص آنتی اکسیدان مانع از این بیماری ها می شود.

تامین انرژی

در بارداری، خستگی یکی از مشکلات رایج است. کشمش به خاطر قند و گلوکزی که دارد باعث تامین انرژی می شود.

کمک به رشد استخوان ها و بینایی جنین

خوردن کشمش در بارداری به جنین نیز کمک می کند. ویتامین آ موجود در کشمش برای بینایی جنین مفید است. همچنین کلسیم موجود در آن باعث قوی شدن استخوان های جنین می شود.

مضرات مصرف کشمش

قند طبیعی کشمش هضم آسانی دارد و انرژی زیادی هم برای بدن فراهم می‌کند. اما باید حواس‌تان باشد که هر روز مقدار مشخصی از آن مصرف کنید چون ممکن است مصرف قندتان بیش از حد مجاز در روز شود. کشمش هم مانند تمامی میوه‌های خشکِ دیگر باید به اندازه مصرف شود چون به دلیل کربوهیدراتی که دارد موجب افزایش وزن خواهد شد.

کشمشی که به روش صنعتی و توسط بخار دی‌اکسید گوگرد تهیه شده باشد، ممکن است برای افراد مبتلا به آسم و دارای مشکلات تنفسی یا افرادی که به گوگرد حساسیت دارند، مشکل ایجاد کند. البته خودتان هم می‌توانید کشمش را به‌صورت سنتی تهیه کنید.

کشمش را به عنوان یک میان‌وعده‌ی شیرین به تنهایی و همراه با دیگر تنقلات یا انواع شیرینی، کیک، سالاد و غذاهای متنوع یا همراه با یک فنجان چای ایرانی مطبوع به جای قند یا شکر میل کنید و از طعم و خواص جادویی آن لذت ببرید.

طریقه‌ی مصرف کشمش

کشمشی که در بازار وجود دارد معمولا آماده‌ی مصرف است و می‌توان آن را به تنهایی به عنوان میان‌وعده یا همراه با برنج، انواع چاشنی‌ها، سالاد و غلات سرد و گرم مثل بلغور جوی دوسر یا گرانولا (گرانولا نوعی میان‌وعده یا صبحانه‌ی سالم و مقوی است که از ترکیب جوی دوسر پرک‌شده با عسل یا شکر قهوه‌ای تهیه می‌شود) و انواع پودینگ‌ها به عنوان یک وعده‌ی کامل مصرف کرد. کشمش هم مثل خیلی از تنقلات دیگر معمولا به‌صورت مخلوط با انواع آجیل‌ها و برای ما ایرانی‌ها همراه با نخودچی به عنوان نخودچی کشمش خورده می‌شود.

هنگامی‌ که کشمش به محصولات پخته‌شده مثل کوکی‌ها، کیک و شیرینی اضافه می‌شود به حفظ رطوبت محصول نهایی کمک می‌کند. شما می‌توانید کشمش را به هر غذای پخته یا سرد، سالادها و سبزیجات اضافه و میل کنید.

بهتر است کشمش را در جای خشک، خنک، در ظرف‌های دربسته و تاریک نگه‌ دارید تا رطوبت آن حفظ شود. اگر کشمش را در یخچال یا فریزر بگذارید، می‌توانید تا یک‌سال آن را تروتازه حفظ کنید. حواس‌تان باشد که کشمش را در کابینت‌های نزدیک اجاق گاز نگه ندارید چون باعث می‌شود رطوبت کشمش سریع‌تر از دست برود.

فواید کشمش برای چشم

دقیقاً مانند خربزه یا موز ، کشمش به طور غیر مستقیم برای سلامت چشم مفید است. این بدان معنی است: کشمش به راحتی غذای ایده آل برای چشم نیست. اما به دلیل خواص مثبت آنها در متابولیسم متعادل نقش  دارند. و این به نوبه خود به ما کمک می کند تا از بیماری هایی که می توانند بر سلامت چشم ما تأثیر بگذارند جلوگیری کنیم.

به عنوان مثال ، کشمش عملکرد گردش خون را بهبود می بخشد. این فقط در وضعیت خوب نگه داشتن عروق و رگها نیست. بلکه در مورد کیفیت خونی است که چشم و مغز ما را تأمین می کند. و این در نهایت نقش مهمی در بینایی دارد ، زیرا مغز تصاویری را که در شبکیه ما نشان داده شده تفسیر می کند.

کشمش همچنین تأثیر مثبتی بر میزان کلسترول دارد. با این کار ، احتمال چاقی و بیماری های مربوطه ، از جمله مواردی که می توانند باعث آسیب دیدگی و بدتر شدن در سیستم بینایی ما شوند ، کاهش می یابد.

امیدواریم مطلب خواص کشمش برایتان مفید باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک کشمشی و زعفرانی بدون فر / مواد لازم برای تهیه کیک کشمشی و زعفرانی بدون فر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت درمان عفونت ها کاهش فشار خون بیماری ها مصرف کشمش کشمش هم خشک شده وعده ی ی کشمش ی مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۹۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بارداری دوران خاصی برای بانوان است که می‌تواند با دغدغه‌ها و نگرانی‌های جسمی و روحی خاصی برای بانوان همراه باشد. یکی از دغدغه‌های بانوان شاغل و کارمند به هنگام بارداری انتخاب مانتو شلوار اداری بارداری مناسب است. مانتو شلواری که در این دوران به تن می‌کنید باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا بتوانید در آن احساس راحتی کنید و بدون مشکل کارهای خود را انجام دهید. از جمله مهمترین این ویژگی‌ها می‌توان به جنس مانتو، راحتی مدل و رنگ آن اشاره کرد. در ادامه این مطلب که توسط سایت تخصصی مانتو میرداماد تدوین شده است شما را با معیارهای انتخاب یک مانتو شلوار اداری مناسب برای دوران بارداری آشنا خواهیم کرد.

چرا باید در دوران بارداری مانتو اداری مخصوص تهیه کنیم؟ مانتو شلوارهای اداره موجود در بازار برای افراد عادی مناسبند و گاهاً خانم‌های باردار می‌توانند تا ماه اول یا دوم حاملگی از آن استفاده کنند. اما هنگامی که جنین شروع به رشد می‌کند به خاطر تغییرات فیزیکی دیگر قادر نخواهید بود از مانتوهای معمولی استفاده کنید. به همین دلیل لازم است برای حفظ سلامت خود و جنین در ماه‌های بالاتر از مانتو شلوار مخصوص حاملگی استفاده کنید.

ویژگی‌های مانتو شلوار اداری بارداری

مانتو شلوار اداری ویژگی‌های خاصی دارد که در هنگام خرید باید به آنها دقت کنید. مهمترین نکته این است که در هنگام پوشیدن مانتو شلوار اداری بارداری احساس راحتی داشته باشید. در ادامه ویژگی‌های یک مانتو شلوار اداری بارداری استاندارد را برای شما ذکر خواهیم کرد. جنس پارچه مانتو شلوار اداری بارداری جنس پارچه مانتو شلوار اداری بارداری نباید ضخیم یا سنگین باشد. بنابراین بهتر است از پارچه‌های سبک و نخی استفاده کنید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید. پارچه لباس اداری بارداری باید ضد آلرژی بوده و از هرگونه حساسیت احتمالی برای مادر پیشگیری کند. به طور کلی الیاف طبیعی انتخاب بهتری در مقایسه با الیاف مصنوعی به شمار می‌آیند زیرا خنک‌تر و سبک‌تر هستند و احساس آرامش بیشتری را به شما منتقل خواهند کرد. در انتخاب جنس مانتو شلوار لازم است فصل سال و دمای هوا را نیز در نظر بگیرید. انتخاب سایز مناسب مانتو شلوار اداری بارداری اکثر مانتو و شلوارهای اداری موجود در بازار به صورت اندامی طراحی می‌شوند تا شیک‌تر به نظر برسند. اما در دوران بارداری شما دیگر نمی‌توانید لباس‌های اندامی بپوشید و لازم است لباس‌هایی را انتخاب کنید که گشادتر و آزادتر باشند تا در آن احساس راحتی داشته باشید. در نظر داشته باشید مانتو شلوار اداری خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که بتوانید تا ماه‌های پایانی بارداری از آن استفاده نمائید. قابلیت تغییر سایز مانتو شلوار اداری بارداری همانطور که می‌دانید تغییرات فیزیکی در دوران بارداری بسیار بیشتر از دوران عادی می‌باشد. بنابراین لازم است مانتو شلوار اداری شما به راحتی قابلیت تغییر سایز را داشته باشد تا بتوانید از آن در ماه‌های بالاتر نیز استفاده نمائید. نحوه دوخت مانتو شلوار اداری بارداری پوشیدن شلوارهای تنگی که دارای دکمه یا زیپ می‌باشند در دوران بارداری ممکن است برای شما احساس ناراحتی ایجاد کنند و برای سلامتی شما خطرناک باشد. بنابراین شیوه دوخت مانتو شلوار اداری بارداری باید به گونه‌ای باشد که در آن کاملاً احساس راحتی داشته باشید. لازم است که شلوار در قسمت کمر به جای زیپ و دکمه دارای کش باشد تا بتوانید در آن راحت باشید. برخی مانتو شلوارهای اداری بارداری به گونه دوخته می‌شوند که پس از پایان بارداری نیز می‌توانید با تغییر سایز از آنها استفاده کنید. بنابراین بهتر است هنگام خرید این نکته را مد نظر قرار دهید. رسمی بودن مانتو شلوار اداری بارداری برخی ادارات یا شرکت‌ها لباس فرم مخصوصی را برای بانوان در نظر می‌گیرند و برای انتخاب مانتو شلوار در دوران بارداری محدودیت‌هایی دارند. چنانچه دستتان در انتخاب مانتو شلوار اداری باز است بهتر است مانتو شلواری را انتخاب کنید که علاوه بر راحتی ظاهر رسمی نیز داشته باشد و بتوانید به راحتی آن را با سایر ملزومات اداری مانند کیف مقنعه و … هماهنگ کنید. رنگ مانتو شلوار اداری بارداری برخی ادارات ممکن است محدودیت‌هایی برای بانوان در انتخاب رنگ مانتو شلوار اداری داشته باشند. اگر اینگونه نیست می‌توانید از رنگ‌هایی استفاده کنید که هم مناسب دوران بارداری باشد و هم تأثیر منفی بر روی روحیه شما در دوران بارداری نگذارد. شما می‌توانید از رنگ‌های آبی و سرمه‌ای یا رنگ‌های روشن به سلیقه خودتان استفاده کنید. البته مانتو شلوارهای تیره ظاهر شما را شیک‌تر و رسمی‌تر جلوه می‌دهند و تغییرات فیزیکی شما را تا حدی پنهان می‌کنند.

نکات مهمی که باید هنگام خرید مانتو شلوار اداری بارداری به آنها توجه کنید از فروشگاه‌های معتبر خرید نمائید بهتر است هنگام خرید مانتو شلوار اداری بارداری از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمائید. همچنین اگر قصد خرید مانتو اینترنتی را دارید بهتر است از یک سایت مانتو معتبر خرید نمائید تا از کیفیت دوخت و جنس پارچه مانتو شلوار اطمینان داشته باشید. کیفیت دوخت مانتو شلوار مانتو شلوار اداری بارداری باید به گونه دوخته شده باشد که به راحتی درزهای آن باز نشود. بنابراین لازم است به هنگام خرید مانتو از کیفیت دوخت آن مطمئن شوید. سازگاری با فصل هنگام خرید مانتو شلوار اداری بارداری لازم است فصول سال و دمای هوا را حتماً در نظر گرفته و جنس مانتو خود را مطابق با این فاکتورها انتخاب نمائید. قیمت مانتو شلوار اداری بارداری چنانچه قصد خرید مانتو شلوار اداری بارداری را دارید و تمایل دارید از قیمت مانتو آگاه شوید خوب است بدانید قیمت مانتو شلوار اداری بارداری به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که از جمله این عوامل می‌توان به جنس پارچه، مدل مانتو، طرح دوخت و کیفیت مانتو شلوار اشاره کرد.

کلام نهایی دوران بارداری دوران خاصی است که با تغییرات فیزیکی همراه می‌باشد. لازم است در صورت شاغل بودن برای خود لباس اداری مخصوصی خریداری نمائید تا در آن احساس راحتی داشته باشید. در این مطلب شما را با ویژگی‌های مانتو شلوار اداری بارداری آشنا کردیم تا بتوانید به هنگام خرید مانتو به صورت حضوری و یا خرید از سایت مانتو انتخاب مناسبی داشته باشید. چنانچه به یک مانتو شلوار شیک و به روز نیاز دارید یا قصد خرید مانتو بهاره را دارید می‌توانید از وب سایت تخصصی مانتو میرداماد بازدید نمائید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6086597

دیگر خبرها

  • خواص گل سرخ + فیلم
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • خواص درمانی رازیانه
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • خواص میوه خشک برای کودکان