Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندسان فناوری واقعیت مجازی را به گونه‌ای توسعه دادند که امکان حرکت در میان سلول‌های بدن را برای پزشکان فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، پزشکان از این پس می‌توانند با استفاده از فناوری واقعیت مجازی بین سلول‌های بدن قدم زده و مشکلات موجود برای درمان بیماران را بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری به پزشکان کمک می‌کند تا در هر بیماری روش مناسب را انتخاب کنند.

این نرم‌افزار با همکاری مهندسان دانشگاه کمبریج و متخصصان شرکت lume طراحی شده است. در واقع با استفاده از این فناوری تصاویری را می‌توان دید که تنها به‌وسیله از میکروسکوپ رویت می‌شوند. قطعاً تماشای سلول‌ها و بافت‌های بدن در مقیاس غیرمیکروسکوپی بسیار جذاب است و به دانشمندان کمک می‌کند تا شگفتی‌های بدن را به‌درستی تجزیه و تحلیل و درک کنند.

در سال 2014 جایزه نوبل شیمی به محققی تعلق گرفت که ساختار سلول‌ها را بررسی و تصاویر این بافت‌های زنده بدن را در مقیاس نانو منتشر کرده بود. استیو لی رهبر گروه تحقیقات ارائه دهنده فناوری واقعیت مجازی برای پزشکان گفت: «زیست‌شناسی علمی سه‌بعدی است ولی انسان‌ها این علم را به‌صورت  دوبعدی و با رایانه و کاغذ بررسی می‌کنند. فقط زمانی می‌توانیم شناخت خود را نسبت به بدن افزایش دهیم که دید سه‌بعدی از درون بدن داشته باشیم.»

در کنار تصاویر شگفت‌انگیزی که به متخصصان نمایش داده می‌شود ابزارهایی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده تا در صورت لزوم قسمت‌های معینی از یک بافت یا سلول را با دقت بیشتر مورد مطالعه قرار دهند. سازندگان این فناوری از میلیون‌ها داده برای تولید تصویری دقیق از هر سلول استفاده کردند.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: واقعیت مجازی فناوری پیشرفته سلول های بدن واقعیت مجازی سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۹۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن تماشای بازی مس رفسنجان و پیکان تهران در جام حذفی

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان به نقل از روابط عمومی و رسانه باشگاه فرهنگی و ورزشی صنعت مس رفسنجان،هواداران و علاقمندان ورزش فوتبال می توانند برای تهیه بلیط رایگان این بازی با ورود به پایگاه باشگاه مس رفسنجان به  نشانی Https://www.Mesrafsanjan.com و ورود به بخش سامانه فروش بلیط الکترونیکی، برای تهیه بلیط رایگان این بازی اقدام کنند.

بازی تیم های فوتبال مس رفسنجان و پیکان با حضور هواداران بانوان و آقایان و از ساعت ۱۷:۴۵  پنجشنبه ۶ اردیبهشت  درورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان برگزار می شود.

این بازی در شرایطی برگزار می شود که ۲ تیم در هفته ۲۳ رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور نیز برابر هم صف آرایی کردند اما نتیجه ای بهتر از تساوی حاصل کار این تیم ها نشد.

تیم های فوتبال گل گهر سیرجان و مس کرمان دیگر نمایندگان استان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور هستند.

 

دیگر خبرها

  • برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • سفر وزیر ورزش به تایلند برای تماشای فینال فوتسال آسیا
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • روزگار متفاوت زنان اراکی
  • کری توییتر بایرن مونیخ برای رئال مادرید: حدس بزنید بعدش چی شد؟ + عکس
  • رایگان شدن تماشای بازی مس رفسنجان و پیکان تهران در جام حذفی
  • مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی
  • به تماشای بوستان‌های شهرکرد در بهار بنشینید + تصاویر