Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو یکشنبه در جریان بازدید از روند ریل‌گذاری و تکمیل ایستگاه راه آهن اردبیل افزود: جرثقیل پنل‌گذار که در داخل کشور تولید شده است، برای اولین بار در پروژه راه آهن اردبیل -میانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ساخت این دستگاه و جرثقیل پنل‌گذار را تحولی در صنعت ریل‌گذاری راه آهن ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و بیان کرد: با استفاده از این دستگاه سرعت کار در پروزه راه آهن  اردبیل بالا رفته و ریل‌گذاری  روزانه به ۳۰۰ متر رسیده است.

 استاندار اردبیل بیان کرد: با افزایش ساعت کاری و اضافه کردن واگن‌های حمل ریل ، ریل‌گذاری به روزانه  ۶۰۰ متر خواهد رسید.

بهنامجو بیان کرد: این شیوه ریل‌گذاری امکان کار کردن در هوای برفی را هم فراهم  و عملیات در داخل تونل و روی پل‌ها هم  بدون مشکل قابل اجرا است.

او اظهار کرد: تهیه ریل پروژه هم بدون مشکل در حال انجام بوده و با شروع کار از سمت میانه  قطعا تا پایان سال تعهد انجام گرفته در خصوص ریل‌گذاری ۱۰۰ کیلومتر از مسیر راه آهن اردبیل - میانه   انجام خواهد شد.

استاندار اردبیل به اعتبارات اختصاص یافته به راه آهن اردبیل در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: جذب اعتبارات با  روند خوبی در جریان است  و  بر اساس قول رییس سازمان برنامه و بودجه ، این پروژه مشکل مالی نخواهد داشت و بودجه‌های‌دولتی علاوه بر ۱۰۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته، امسال جذب می شود.

بهنامجو  گفت: با توجه به سرعت گرفتن ریل‌گذاری و اختصاص اعتبارات سال آینده این پروژه تکمیل می‌شود.

داود جوان فلاح، سرناظر پروژه  ساختمان ایستگاه راه آهن اردبیل نیز گفت: این ساختمان با زیربنای پنج هزار متر مربع در حال احداث است که ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: این ساختمان  در دو طبقه با اسکلت فلزی و از نظر معماری مدرن احداث شده و  حداکثر تا دو ماه آینده تکمیل می شود.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و عملیات آن پس از سال ها توقف در دولت تدبیر و امید آغاز شد.

مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر در مسیر آرپاچایی در این پروژه در حال احداث است و علاوه بر آن در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.

در طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

 این خط راه‌آهن برای حرکت قطارهایی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت طراحی و اجرا می‌شود.

برچسب‌ها توسعه ایران جهش تولید استان اردبیل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعتبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران جهش تولید استان اردبیل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعتبار توسعه ایران جهش تولید استان اردبیل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعتبار اخبار کنکور راه آهن اردبیل ریل گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی حق‌بین در صد‌وهجدهمین پویش امید و افتخار که در مورد پروژه تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان، تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آسیا با بزرگراه شهید لشگری گفت: شاید ابعاد این پروژه کوچک باشد، اما آنقدر پیچیده و سنگین بود به گونه‌ای که یک سال است که همکاران ما در کنار سنگین‌ترین ترافیک عبوری در حال فعالیت هستند و باید بگویم که در پیشبرد پروژه‌ها ابعاد پروژه مهم نیست بلکه ما به نیاز شهروندان و خدماتی که به آنها ارائه می‌شود توجه می‌کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان این‌که در منطقه ۲۱ پروژه بزرگ‌مقیاس زیادی تعریف شده است، تصریح کرد: در نظر داریم ظرف شش ماه اول سال نسبت به تکمیل تقاطع فتح – باغستان اقدام کنیم چرا که تاثیر زیادی بر کاهش ترافیک ورودی به بزرگراه آزادگان دارد.

حق‌بین همچنین از تجهیز کارگاه پروژه دوگاز اظهار کرد: این پروژه سال‌ها متوقف بود، اما امسال احداث آن را شروع می‌کنیم و امیدواریم فاز اول آن تا پایان سال وارد مدار بهره‌برداری شود تا موجب بازگشایی ترافیک در این محدوده شود.

مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران نیز با بیان این‌که شاید این پروژه از نظر حجم و وسعت کوچک باشد، اما واقعیت این است که معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران با این پروژه حل شد.

وی با بیان این‌که افزایش دو به سه خط در لاین کندروی آزادگان باعث گشایش ترافیکی شده به گونه‌ای که دیگر ترافیک چند کیلومتری در این محدوده نمی‌بینیم اظهار کرد: ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان تحکیم بستر شد و با این تحکیم بستر اصولی چندین سال به عمر مفید این محدوده اضافه شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران اضافه کرد: در مسیر جنوب به شمال محدوده فتح به ابوسعید نیز به طول کیلومتر لاین کندرویی افتتاح شده است که موجب کاهش شدید ترافیک در این محدوده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • رونمایی از شاسی بلند جدید چری با آخرین تکنولوژی‌های جهان
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است