Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران بیش از ۵۰ درصد کالا‌های دپو شده در گمرک‌های کشور با مصوبات اخیر قابلیت اتمام تشریفات گمرکی و ترخیص را دارند.

خبرگزاری میزان - مهرداد جمال ارونقی با حضور در برنامه تلویزیونی اظهار کرد: در همین هفته، اولویت‌های ترخیص کالا‌های دپو شده در گمرکات، مشخص و به بانک مرکزی اعلام می‌شود و این بانک در اسرع وقت برای تأمین ارز اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گمرک کشور درباره رسوب کالا‌ها در گمرک گفت: حدود سه و نیم میلیون تن کالا‌های اساسی در گمرک‌ها، یک میلیون تن کالا‌های اساسی روی شناور‌ها و ۴ میلیون تن کالا‌های غیر اساسی و غیر کانتینری در بنادر و گمرکات کشور دپو شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن ۳۰ هزار دستگاه کانتینر حاوی کالا‌های اساسی و غیر اساسی در گمرکات کشور موجود است.


معاون فنی و امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران افزود: پس از مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و مصوباتی که از طرف شورای عالی امنیت ملی، صادر و به گمرک ابلاغ شده بود و در پی تصمیم گیری جلسه صبح امروز ستاد اقتصادی، جلسه‌ای به ریاست وزیر صمت تشکیل و درباره کالا‌های موجود در بنادر و گمرکات تصمیم‌های ویژه‌ای اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: درباره کالا‌های اساسی که هنوز تأمین ارز نشده است مقرر شد بانک مرکزی همکاری لازم را برای تأمین ارز این کالا‌ها داشته باشد.

معاون گمرک ایران گفت: برخی کالا‌ها، اعتباری خریداری شده است که مقرر شد بانک مرکزی، اعلامیه تأمین ارز به صورت اعتباری را برای این کالا‌ها صادر کند و در مدت ۳ ماه از تاریخ ترخیص کالا نسبت به تأمین ارز آن‌ها با نرخ ارز ترجیحی اقدام شود.

وی اضافه کرد: درباره کالا‌های غیر اساسی مانند مواد اولیه و واسطه‌ای وارد شده، تصمیم‌های بسیار خوبی گرفته شده است و در باره کالا‌ها مقرر شد با ارز اشخاص، اجازه ترخیص کالا بدون کد رهگیری بانک داده شود و رویه واردات در مقابل صادرات هم احیاء می‌شود.

جمال ارونقی گفت: با اجرای این مصوبات توسط گمرک، تحول شگرفی در ترخیص کالا اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه برخی کالا‌های فاسد شدنی هم در گمرکات وجود دارد، افزود: نسبت به تأمین ارز و ترخیص این اقلام اقدام شده است.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: در بخش کالا‌های اساسی فسادپذیر هم، گمرک با همکاری بانک مرکزی, ۲ بار فراخوان صادر کرد که صاحبان کالا بدون کد رهگیری بانک می‌توانند کالا‌های خود را ترخیص کنند، اما استقبال چندانی از این تسهیلات نشد.

جمال ارونقی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ میلیون تن کالا از بنادر و گمرک‌های کشور ترخیص شده است بنابراین دپوی کالا‌ها در گمرک، طبیعی است و اگر مشکل قانونی نداشته باشند در اسرع وقت ترخیص می‌شوند و بیش از ۵۰ درصد کالا‌های دپو شده در گمرک‌ها با مصوبات اخیر قابلیت اتمام تشریفات گمرکی و ترخیص را دارند.

بیشتر بخوانید: علت اصلی رسوب برنج‌های وارداتی مشخص شد

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی گمرک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی گمرک کالا های دپو شده میلیون تن کالا کالا های اساسی بانک مرکزی ترخیص کالا تأمین ارز گمرک ها کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، علی سلاجقه با بیان اینکه دولت سیزدهم گام‌های اساسی نسبت به رفع دغدغه محیط زیستی مردم برداشته است، بیان کرد: در این دولت تاکنون ۵۴ مشعل خاموش شده و ۵.۵ میلیارد یورو برای بهینه‌سازی سوخت و بهبود وضع هوا اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند کاستن از آلودگی هوا به‌واسطه تأسیسات نفتی از جمله پتروپالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های گازی تداوم خواهد یافت، گفت: پارسال کمترین مازوت‌سوزی را در کشور نسبت به سال‌های پیش شاهد بودیم.

گفتنی است رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست چندی پیش با اشاره به اینکه دولت سیزدهم گامی اساسی در موضوع کیفی‌سازی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در ۱۰ پالایشگاه کشور برداشته است، تصریح کرده بود: این پالایشگاه‌ها حتی در زمینه کاهش تولید مازوت و گوگردزدایی از فرآورده‌های نفتی نیز در حال اجرای پروژه هستند.

کد خبر 6097277 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • بررسی مصوبات پیشنهادی صنعتی مازندران برای سفر دولت
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • نقش اساسی سدها در کنترل سیلاب و تأمین آب سیستان و بلوچستان
  • رعایت کرامت مرزنشینان و ساحل‌نشینان خط قرمز دولت است
  • تاکید بر رفع محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی
  • محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری