Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@15:26:38 GMT

کاجستان بیستون چشم به‌راه روزهای خوب

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۵۳۳۴

کاجستان بیستون چشم به‌راه روزهای خوب

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ورود سرمایه گذاران برای اجرای پروژه‌های گردشگری در کاجستان بیستون خبر داد.

امید قادری در گفت و گو با ایسنا، از کاجستان بیستون به عنوان یکی از ظرفیت‌های خوب گردشگری کرمانشاه یاد کرد و افزود: علیرغم پتانسیل‌های بالایی که این کاجستان می‌تواند برای جذب گردشگر داشته باشد، اما متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واقع شدن این تفرجگاه 120 هکتاری در کنار مجموعه تاریخی بیستون و قرار گرفتن در مسیر کریدور گردشگری بیستون به کرمانشاه باعث شده این امکان فراهم شود که بتوانیم با اجرای طرح‌های گردشگری رونقی در آن ایجاد کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بااشاره به تلاش‌های انجام شده برای جذب سرمایه گذار جهت ایجاد طرح‌های گردشگری در این کاجستان 50 ساله، اضافه کرد: اخیرا برای یکی از سرمایه گذاران استان مجوز احداث یک مجموعه اقامتی، تفریحی و ورزشی را کنار کاجستان صادر کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه این سرمایه گذار درحال انجام مقدمات ابتدایی برای شروع علمیات اجرایی پروژه بزرگ گردشگری است، افزود: سرمایه گذاران دیگری هم پای کار آمده‌اند که درخواست ایجاد پروژه‌های گردشگری در این کاجستان را دارند.

قادری اضافه کرد: به سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در این کاجستان را دارند، تاکید کرده‌ایم که به هیچ عنوان نباید به درختان و منابع طبیعی آن آسیب وارد کنند و حفظ و نگهداری درختان را باید در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند و این موضوع را حین اجرای پروژه هم مورد رصد قرار خواهیم داد.

این مسئول یادآورشد: امیدواریم با ورود سرمایه گذاران از ظرفیت خوب کاجستان بیستون برای جذب گردشگر استفاده کنیم و بتوانیم رونقی در آن ایجاد کرده و از شرایط فعلی نجات دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مالکیت کاجستان بیستون مربوط به اداره کل منابع طبیعی استان است، افزود: از حدود هشت سال پیش بهره برداری از این تفرجگاه به شرکت توسعه گردشگری واگذار شده و تا سال 1401 در اختیار این شرکت خواهد بود.

انتهای پیام   

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درخت كاج بيستون كرمانشاه گردشگري استانی فرهنگی و هنری سرمايه گذاري کاجستان بیستون سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۵۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی خاکسار، با اشاره به حضور همدان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار داشت: در غرفه استان همدان و در این نمایشگاه ۱۰ فرصت آماده سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنایع‌دستی به بازدیدکنندگان و هیات‌های تجاری داخلی و خارجی معرفی می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، بیان کرد: مشخصات کلی طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی، میزان سرمایه ‌گذاری و کار امکان سنجی انجام شده برروی آنها در قالب بروشور و کتابچه‌ای تهیه شده است و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وی با تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری و صنایع‌دستی استان در این نمایشگاه افزود: این ۱۰ بسته با ارزش ۳۷هزار میلیارد ریال و در قالب انعقاد یک تفاهم نامه ۵ ساله در استان همدان قابل اجرا خواهد شد.

خاکسار در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد مناطق نمونه گردشگری، پردیس گردشگری خورزنه و دهکده گردشگری سلامت، تولید سفال و سرامیک، صنایع‌دستی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و تولید چرم، مبل و منبت و منبت‌کاری از جمله این بسته‌های سرمایه‌گذاری هستند.

دیگر خبرها

  • مرگ خاموش تخت جمشید و بیستون
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه شدت می یابد
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • مرگ خاموش تخت‌جمشید و بیستون
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی