Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئول بسیج جامعه کشاورزی گیلان با اشاره به ضرورت تحقق خودکفایی محصول برنج گفت: طرح «باغ کارخانه» با هدف ارتقاء محصول چای در گیلان اجرا شد. - اخبار استانها -

سرهنگ دوم پاسدار مرتضی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه جامعه هدف بسیج جامعه کشاورزی سپاه گیلان در واقع مهندسان کشاورزی هستند اظهار داشت: با ابلاغ نهضت سراسری جهش تولید در بخش کشاورزی، میزان حمایت‌های بسیج جامعه کشاورزی در استان‌ها از محصولات کشاورزی چندین برابر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بسیج جامعه کشاورزی سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه در بخش محصولات زراعی، مأموریت حمایت از محصول برنج به گیلان محول شد تصریح کرد: یکی از اهداف بسیج جامعه کشاورزی، کمک به افزایش تولید در سطح 220 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان است که در این راستا به جهاد کشاورزی استان کمک خواهیم کرد.

مرادی با اشاره به ضرورت تحقق خودکفایی محصول برنج در استان‌های شمالی ابراز داشت: در کنار حمایت از محصول راهبردی زراعی برنج، حمایت از دیگر محصولات راهبردی از جمله گندم، ذرت، جو و سویا را نیز در دستور کار داریم از طرفی گیلان دارای بیشترین سطح زیرکشت محصول چای در کشور است که نیاز به  توجه دارد.

مشکلی برای تأمین کالاهای اساسی در گیلان وجود نداردرشد 35 درصدی توزیع اعتبارات در گیلان؛ مدیران اجرایی از فعالان بخش خصوصی حمایت کنند640 تُن روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان گیلان توزیع می‌شود

وی حمایت از محصول چای با همکاری سازمان چای و کارخانجات در جهت حفظ و ماندگاری باغات چای را جزو دیگر برنامه‌های بسیج جامعه کشاورزی سپاه قدس گیلان برشمرد و افزود: در دو سال گذشته طرح "باغ کارخانه" با حمایت کارخانجات استان و سازمان چای در گیلان اجرا شد.

مرادی نقش بسیج جامعه کشاورزی سپاه قدس استان گیلان در اجرای طرح "باغ کارخانه" را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: بسیج جامعه کشاورزی سپاه در این طرح به‌عنوان مشاور و تسهیل‌گر در جهت ارتقاء محصول چای و افزایش سطح تولید این محصول در استان نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با اشاره به تشکیل میز تخصصی چای در سازمان چای گفت: با تشکیل این میز تخصصی تلاش می‌کنیم از پتانسیل‌های سپاه و بسیج در راستای موفقیت طرح باغ کارخانه استفاده کنیم البته میز تخصصی فندق را نیز سال گذشته برگزار کردیم و برنامه‌هایی همچون آزمون خاک در بحث باغات فندق را به اجرا درآوریم.

مسئول بسیج جامعه کشاورزی سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه بعضی دستگاه‌های اجرایی نقش پُررنگی در حمایت از محصولات کشاورزی ندارند عنوان کرد: نیاز و اهمیت محصولات بخش کشاورزی امروزه با توجه به مشکلات ناشی از کرونا در جهان و کشورمان دو چندان شده است.

مرادی گفت: بسیاری از ادارات مرتبط با بخش کشاورزی نیستند اما اراضی بلااستفاده در سطح شهرستان‌ها دارند که می‌توانند این اراضی را در اختیار مهندسان و مردم قرار دهند و مهندسان کشاورزی نیز با مشاوره، ارائه راهکارهای مناسب و تقویم زراعی به آن‌ها کمک خواهند کرد که البته این برنامه با همکاری چند اداره در سطح شهرستان‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/612/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حمایت از محصول باغ کارخانه استان گیلان محصول چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۲۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران

  ایوب کرد تمینی  بیان کرد: در واپسین روزهای هفته سلامت کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت سیب و سوران جهت برپایی ایستگاه سلامت برای کارکنان و ارباب رجویان بانک ملی شهر سوران با هدف توانمندسازی مردم درخصوص حفظ و ارتقاء سلامت خود اقدام کردند.
 
وی افزود: شاخص سواد سلامت به‌عنوان یکی از عوامل مهم اجتماعی مؤثر بر سلامت است و آگاه‌سازی مردم از حقوق و مسؤلیت‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت محیط‌های ارائه مراقبت‌های سلامت در امر خود مراقبتی فردی و سازمانی، با تحقق رویکرد جامعه و انسان سالم صورت خواهد گرفت.
 
زیبا اربابی کارشناس مسئول واحد آموزش و ارتقاء سلامت در این رابطه گفت: افزایش آگاهی و مسئولیت‌پذیری افراد جامعه با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و رسانه‌ای بر بخش سلامت باید هدفمند باشد و لازم است که مردم به‌عنوان منابع اصلی سلامت، در حوزه خود مراقبتی توانمند شده و کنترل بیشتری بر سلامت خود، خانواده و جامعه داشته باشند.
 
 وی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت، یک امر مستمر است و صرفاً مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان