Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@14:55:31 GMT

ارسال نامه به دانشگاه ها برای جلوگیری از رکود پژوهشی

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۷۰۴۰

ارسال نامه به دانشگاه ها برای جلوگیری از رکود پژوهشی

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالحسین رحیمی در نشست خبری جشنواره ملی فناوری شیخ بهایی که امروز به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری رویدادهای فناورانه زمینه ساز و مشوقی برای ترویج و توسعه فناوری است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم برگزاری چنین رویدادهایی را در ساختار و توسعه علم، فناوری و نوآوری کشور بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: یکی از رویدادهای مهم در حوزه پژوهش، برگزاری هفته پژوهش است که در نیمه دوم آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی خاطرنشان کرد: برگزاری این هفته به تقویت نقش ترویجی و انگیزه بخش در حوزه علم و فناوری کمک خواهد کرد.

رحیمی در ادامه به برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره ملی شیخ بهایی اشاره کرد و گفت: این رویداد =به همت شهرک علمی-تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم بیان کرد: شناسایی اصحاب ایده در حوزه فن آفرینی از ماموریت‌های این جشنواره است. این جشنواره در واقع زمینه ارائه طرح‌ها و ایده‌های فناورانه را مهیا و به نوعی فن آفرینان را وارد یک رقابت مثبت و موثر می‌کند.

وی معرفی فن آفرینان به سرمایه گذاران را از مزایای این جشنواره دانست و تصریح کرد: در چنین شرایطی تعدادی از طرح‌ها به محصول تبدیل خواهند شد و در واقع زنجیره‌ای از ایده تا پدیده و از علم تا عمل و از طرح کلی و مفهومی به کسب و کارهای مبتنی بر فناوری ایجاد می شود.

رحیمی ضمن بیان این مطلب که در این جشنواره فن آفرینان به رقابت خواهند پرداخت، گفت: در این جشنواره ایده‌های فناوارنه و کسب و کارها با یکدیگر مقایسه خواهند شد و فن آفرینان به سرمایه گذاران معرفی می شوند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ادامه داد: در این جشنواره رویداد کافه سرمایه برگزار خواهد شد که در آن همه سرمایه گذاران با صاحبان ایده و کسب و کارهای مبتنی بر فناوری وارد مذاکره خواهند شد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از ارسال نامه ای به دانشگاه ها و پژوهشگاه ها برای جلوگیری از رکود در حوزه پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: به دلیل شیوع کرونا کشور در شرایط ویژه ای قرار گرفته ایم و ما در این راستا به همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها نامه ای ارسال کردیم که بخش پژوهش و فناوری نه تنها دچار رکود نشود، بلکه با شتاب بیشتری نسبت به گذشته به فعالیت خود ادامه دهد.

کد خبر 5062231 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه ها فناورانه و پژوهشی توهین به پیامبر ثبت نام دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری آموزش مجازی سازمان سنجش دانشجویان دانشگاه ها دوره دکتری پذیرش دانشجو وام دانشجویی کنکور 99 معاون پژوهش و فناوری فن آفرینان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۷۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نو آورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی برگزار شد.

حوریه محمدی رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی در این مراسم گفت: این جشنواره در شش حیطه یاددهی ویادگیری،ارزشیابی،طراحی و تولید محصولات داخلی و تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی و…. در دو مرحله دانشگاهی و کشوری و شش بخش داوری با حضور ۸۹ داور برگزار شد.

محمدی افزود: تعداد دانشگاه های علوم پزشکی ۷۰ دانشگاه هستند که ۵۴ دانشگاه در این جشنواره شرکت کردند، وجود فر آیند های برگزیده با پراکندگی جغرافیایی در سراسر کشور از ویژگی های مهم این جشنواره بود.

محمدی با اشاره به اینکه شعار همایش آموزش علوم پزشکی آموزش علوم پزشکی،از کلاس درس تا عرصه است افزود: همایش آموزش علوم پزشکی با محور های توسعه و بازنگری برنامه های درسی منطبق با نیاز های اجتماعی، کیفیت آموزش بالینی،آموزش علوم پزشکی دانشجو محور، اخلاق حرفه ای در آموزش علوم پزشکی و فناوری های نوین آموزشی شروع به کار کرد.

کد خبر 6094556

دیگر خبرها

  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • تأثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند