Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در حال حاضر ۳۳ شهرستان استان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند که عادی‌انگاری و بی‌توجهی به هشدار‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مهمترین دلیل وضعیت بغرنج فعلی و جولان کرونا در استان فارس است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، 9 ماه است که از شیوع بیماری منحوس کرونا می‌گذرد و هنوز هیچ نشانه‌ای از فروکش کردن این بیماری نه تنها در استان و کشور بلکه هیچ جای جهان دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنگ‌اندازی کرونا به جان مردم، طوفانی‌تر از قبل ادامه دارد و آژیر خطر آن در تمامی استان‌ها از جمله فارس نگران کننده است.

بیماری خطرناکی با سرعت شیوع و انتشار بالا که روزانه بر اساس آمار، آدم‌های زیادی را قربانی و یا روانه بیمارستان‌ها می‌کند و لذت زندگی کردن را از ما گرفت. کووید 19 هنور دارو و یا درمان خاصی ندارد، بنابراین بهترین واکسن و راه درمان همان رعایت نکات ایمنی و بهداشتی است.

عادی‌انگاری و بی‌توجهی برخی از شهروندان فارسی به هشدار‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مهمترین دلیل جولان کروناست و اگر مردم اصول بهداشتی را رعایت نکنند، روز‌های سخت‌تری را در پیش رو خواهیم داشت.

متاسفانه با افزایش روز افزون شمار مبتلایان به کرونا و بستری شدن آنان، ظرفیت بیمارستان‌های فارس کاملا تکمیل شده است و ممکن است رساندن خدمات پزشکی به مبتلایان جدید با مشکلاتی روبه‌رو شود.

کادر درمان در این مدت در نبرد با کووید 19 خسته و فرسوده شده‌اند، از این رو از مردم انتظار می‌رود با رعایت بهداشت، خستگی را از تن کادر پزشکی در بیاورند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بحران کنونی کروناویروس را معضلی جدی خواند و هشدار داد: ظرفیت بیمارستان‌ها در شرایط کنونی بسیار محدود بوده و برای پذیرش بیماران جدید با مشکل روبه‌رو هستیم.

به دنبال تداوم موج سوم از شیوع بیماری کرونا و ادامه روند افزایشی تعداد بیماران و رشد شمار قربانیان کرونا در کشور و به تبع آن استان فارس، 200 نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به استاندار فارس 9 پیشنهاد را برای کنترل این بیماری ارائه دادند.

نویسندگان این نامه با اشاره به تلاش‌های مدیریتی و اجرایی برای مقابله با کروناویروس در استان فارس، روند افزایشی آمار مبتلایان و فوت شدگان را یادآور شده و به بخشی از گزارش‌های مربوط به وضعیت این بیماری در جهان اشاره کرده‌اند.

توضیحات ذوالفقاری درباره اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی لزوم نظارت هرچه شدیدتر بر اجرای محدودیت‌های کرونایی در «شاهرود بحرانی» عدد متوفیان کرونا در بهشت زهرا به عدد متوفیان چند هفته پیش کشور رسید

اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه نامه خود آورده‌اند: کشور ما با وجود تعهد و تخصص بالای کادر سلامت و از جان گذشتگی‌های بی‌نظیر ایشان، به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه و عدم اتخاذ تصمیمات قاطعانه، متأسفانه وضعیت مطلوبی ندارد و آمار بسیار ناراحت‌کننده است.

در ادامه این نامه آمده است: متأسفانه در حال حاضر حدود 50 درصد از تست‌ها مثبت است، علاوه بر این واکسن نیز در مدت کوتاه در دسترس نیست و حتی به شرط دسترسی، وضعیت ایمن شدن توسط آن مشخص نیست.

نویسندگان در این نامه گفته‌اند: قطعا می‌توان با اتخاذ تدابیر ویژه فوری و کارشناسی‌شده و اعمال قاطعانه تصمیمات، از بروز یک فاجعه انسانی در کشور عزیزمان و استان فارس جلوگیری کرد.

اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خطاب به استاندار فارس مصرانه درخواست کرده‌اند که پیشنهاد آنان را برای کنترل بیماری کرونا، مد نظر قرار داده و دستور به اجرای این پیشنهادات صادر کند.

اعضای شورای شهر شیراز هم در پی افزایش روند آمار کرونا با ارسال نامه‌ای به استاندار فارس خواستار تعطیلی کامل ادارات و صنوف شیراز به‌ مدت یک هفته همراه با کنترل دقیق مبادی ورودی و خروجی این کلانشهر شدند.

با اعلام وضعیت قرمز برای پیشگیری و کنترل کرونا، گشت‌های مشترک بازرسی از اماکن و صنوف هم در کلانشهر شیراز و شهرستان‌ها با قوت و شدت بیشتر انجام می‌شود، همچنین فعالیت گروه‌های آمر سلامت، در شیراز و دیگر نقاط استان فارس آغاز شده است.

بیش از 800 گروه آمر سلامت با استفاده از ظرفیت داوطلبان جمعیت هلال احمر در قالب تیم‌های 3 نفره با استقرار در مراکز پرجمعیت، چهارراه‌ها و میادین، معابر پرتردد، در سراسر فارس در ساعت‌های مختلف شبانه روز، مردم را به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توصیه می‌کنند.

عبدالرضا قاسم پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هم با اشاره به اینکه بیشترین میزان تست کشور در استان فارس انجام می‌شود، عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 24 درصد از تست‌های انجام شده مثبت بوده، اما در روز‌های گذشته شاهد مثبت شدت 50 درصد تست‌ها در استان هستیم.

وی بیان کرد: در بعضی از شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز نزدیک به 80 درصد تست‌های انجام شده در روز‌های گذشته مثبت بوده است.

معاون استاندار فارس از تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها در استان خبر داد و گفت: میزان اشغال تخت‌های بستری عادی 98 درصد و تخت‌های بستری ویژه 83 درصد است و حدود 60 نفر بیمار در لیست انتظار بیمارستان علی اصغر و شهید فقیهی شیراز منتظر بستری هستند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر از 36 شهرستان استان 21 شهرستان در وضعیت قرمز، سه شهرستان در وضعیت سفید و مابقی در وضعیت زرد هستند.

معاون استاندار فارس درباره تعطیلی ناوگان حمل و نقل درون شهری شیراز نیز گفت: بنا بر نظر کارشناسان حمل و نقل عمومی بیش از 30 درصد در شیوع کرونا تاثیرگذار است از این رو ستاد استانی مدیریت کرونا در فارس تصمیم به این تعطیلی یک هفته‌ای گرفته است.

به گزارش تسنیم برای رهایی از بیماری کرونا باید رفتار‌های اجتماعی و سبک زندگی‌های خود را تغییر دهیم، و تنها راه پیشگیری و کنترل کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی که مهمترین آن فاصله اجتماعی استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست‌ها است.

گزارش از مریم رضایی

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیراز استاندار فارس استان فارس بیمارستان ها بیماری کرونا وضعیت قرمز تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ طبق اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های استانداری و نیوساید اهواز به ترتیب با شاخص‌های ۱۳۲ و ۱۱۱ و خرمشهر ۱۱۱ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، ایستگاه حفاری و پست برق شماره سه اهواز، بهبهان، حمیدیه، دزفول، شوش، شوشتر، کارون، ماهشهر، مسجدسلیمان و هندیجان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

همچنین وضعیت هوای رامشیر و شادگان با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این گونه فعالیت‌ها را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

دیگر خبرها

  • دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • بارش‌های رگباری و بهاری از بعد از ظهر امروز در فارس
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی