Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم افتتاح ۸۰ مرکز نیکوکاری در دانشگاه‌ها که امروز در دانشگاه علم وصنعت برگزار شد، گفت: در فضاهای دانشگاه و جریان‌هایی که مجموعه نظام دانشگاه از زمان تاسیس با آن سروکار داشته در هر نسل بخشی را اضافه کرده اند. برای مثال دانشگاه‌های نسل اول آموزشی و دانشگاه‌های نسل سوم تاکید بر کارآفرینی و دانشگاه‌های نسل چهارم دانشگاه‌های آموزشی و پژوهشی و کارآفرین و اجتماعی بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نگاه امامین انقلاب، جریان تحول خواهی که انقلاب براساس آن به وجود آمد، براساس آن هم دوام خواهد داشت. یعنی هر زمان که انقلاب از تحول خواهی بایستد زمان پایان انقلاب است که خیلی‌ها آرزوی آن را دارند و یکی از متفکران غربی گفته بود که منتظریم ببینیم چه زمانی یک انقلاب به شکل یک نظام در می‌آید. حیات جریان تصلی انقلاب اسلامی به این است که انقلابی بماند و حیات اصلی جریان نظام اسلامی به تحول خواهی‌اش است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها افزود: در بحث دانشگاه ما هنوز به آن دانشگاه تراز در نگاه انقلابی و اسلامی و ایمانی نرسیدیم. آن جریانی که دانشگاه را دچار تحول قرار می‌دهد جریانی است که براساس تحولات جریان عمومی نظام علم در دنیاست. خداوند از دانشمندان تعهد گرفته که نسبت به آنچه که در اطرافشان اتفاق می‌افتد بی تفاوت نباشند. اگر چنین کنند دانشمند نیستند. هرکسی که عالم شد، متعهد است. در دانشگاه تراز رسالت انسانی، ایمانی، اخلاقی و علمی که وجود دارد متوجه به مسائل جامعه است. این دانشگاه اجتماعی است.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ادامه داد: جریان دانشگاهی در کشور ما جریانی است که نهادهای انقلابی را بوجود آورده و در دفاع مقدس شرکت کرده، هرجایی که نظام و انقلاب به آن نیاز داشته بازوی پرتوان انقلاب بوده است در حوزه‌های امنیتی و دفاعی توانمندی‌هایی پیدا کرده اند که دینشان را به جامعه ادا کرده اند.

رستمی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در بحث مواسات و همدلی و محرومیت زدایی نیز پیش از این فعال بوده اند و همکاری و ارتباط و فعالیت‌های ارزشمندی داشته اند، اما این مراکز نیکوکاری که به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) است ظرفیت ارزشمندی را در اختیار مجموعه‌ها قرار می‌دهد. جریان دانشگاهی همواره الگوهای خوبی برای جامعه داشته، مراجعه می‌کنیم به خاطرات شهید چمران که فقیری را در زمستان دید که در سرما بود و کاری نتوانست کند و آن شب لباس گرم نپوشید برای همراهی با آن فرد و مریض شد.

وی یادآور شد: برکت توفیقی که در یک جریان دانشجویی برای عمل به تعهداتشان است. این خیریه برای سازندگی و آشنایی با مسائل جامعه و فرصتی برای انجام کار خیر توسط مجموعه‌های توانمند است. این نشان می‌دهد که چهره ارزشمند دانشگاهی در مقابل محرومیت و بیچارگی نیازمندان بی تفاوت نیست، در مرحله اول دانشجویان نیازمند بهره مند می‌شوند و بناست مجموعه‌هایی که توفیق خدمت به محرومین را دارند در دانشگاه هم کمک کنند و قطعا دانشگاه نیز در خدمت محرومیت زدایی خواهد بود و هرکاری که از مجموعه‌های تخصصی دانشگاهی بربیاید برای رفع محرومیت قطعا پیش‌قدم خواهد بود. از سپاه و کمیته امداد و تمام مراکزی که کمک کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم این مراکز از ۸۰ تا به ۳۱۳ تا برسد.

کد خبر 5062477 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: مصطفی رستمی کمیته امداد امام خمینی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها توهین به پیامبر ثبت نام دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی آموزش مجازی سازمان سنجش دانشجویان دانشگاه ها دوره دکتری پذیرش دانشجو وام دانشجویی کنکور 99 دانشگاه ها مجموعه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۹۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، فاطمی به مناسبت روز ملی شورا‌های اسلامی در نشست صمیمی با اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و شهرداران استان یزد، افزود: شهرداری با آن مجموعه عریض و طویل بدون مصوبات شورا نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد، بنابراین توجه به شورا‌ها بسیار مهم است.
وی ادامه داد: ما هم باید به عنوان دستگاه اجرایی استان یزد، زمینه ساز و بستر تحقق مصوبات شورا‌ها را فراهم کنیم.
استاندار گفت: در سال‌هایی که گذشت مجموعه عوارضی که در قالب مالیات بر ارزش افزوده و همچنین عوارض و آلایندگی‌ها به شهرداری‌ها داده ایم، حدود ۱۰ برابر شده است.
فاطمی افزود: این حرکت می‌تواند شهرداری‌ها را برای اینکه بتوانند اقدامات عمرانی موثرتری را انجام دهند، بیشتر یاری دهد که البته در حوزه روستا‌ها هم کار‌های به زمین مانده نیز زیاد است.
همچنین در این مراسم از شورا‌های اسلامی شهر‌های یزد، مهریز، احمدآباد اردکان، مهردشت، مجومرد و بفروئیه به عنوان شورا‌های منتخب تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است