Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@23:18:08 GMT

نگاه ویژه برای دور کردن جوانان کشور از مناقشات سیاسی

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۰۱۲۵

نگاه ویژه برای دور کردن جوانان کشور از مناقشات سیاسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اولین نشست شورای اجرایی کمیسیون ملی یونسکو که صبح امروز (دوشنبه) در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، بر ضرورت همسویی دستگاه‌های اجرایی فرهنگی و نیز مجامع تاثیرگذار بین‌المللی به منظور توسعه میراث فرهنگی غنی کشور تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی در این نشست، با اشاره به اهمیت تقویت دیپلماسی فرهنگی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: این مهم موجب توسعه میراث غنی ملی در بین جوانان کشور خواهد شد.

وزیر علوم افزود: ظرفیت‌های زیادی در ذیل فعالیت‌های یونسکو وجود دارد که حائز اهمیت است و باید به آنها پرداخته شود و البته برون‌دادهای قابل توجهی هم تاکنون ارائه شده که شایسته قدردانی است.

وی با بیان اینکه باید برای دور کردن جوانان کشور از مناقشات سیاسی و برای سوق دادن آنان به سمت و سوی صلح و ثبات در منطقه، نگاه ویژه‌ای داشته باشیم بیان داشت: یکی از مراکزی که می‌تواند برای این رسالت مهم، مفید و موثر باشد، کمیسیون ملی یونسکو است که می‌تواند با هماهنگی و هم‌افزایی، بیشترین بهره را از این حیث مشمول حوزه فرهنگی منطقه کند.

وزیر علوم همچنین با اشاره به اهمیت جهانی‌سازی میراث نوروز و با بیان اهمیت این موضوع تصریح کرد: کشورهای منطقه در حال مصادره کردن میراث نوروز به نام خود هستند و نباید اجازه دهیم جوانان کشورمان هویت ملی فرهنگی خود را از دست بدهند. در این راستا باید مراکز فرهنگی ورود پیدا کنند و این مهم را به عنوان یک میراث فرهنگی ملی و با اهمیت پیش ببرند.

غلامی ادامه داد: اعتقاد دارم همواره باید از نظر فرهنگی ایران اسلامی بزرگ را احیاء کنیم و نگذاریم تکه‌تکه شود و این موضوع باید به عنوان یک وظیفه و ماموریت جدی باشد که حتماً برای توسعه منطقه‌ای آینده نیز مهم خواهد بود.

وزیر علوم، خاطرنشان کرد: محوریت جمهوری اسلامی ایران به شکل‌های مختلف در منطقه شناخته شده است، اگر در حوزه توسعه فرهنگ غنی کشورمان غفلت کنیم ممکن است اقتدار نظام اسلامی در این حوزه دچار مشکل شود.

غلامی همسویی دستگاه‌های اجرایی فرهنگی و نیز مجامع تاثیرگذار بین‌المللی را در این راستا مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: باید از استهلاک و موازی‌کاری پرهیز شود و با تجمیع توانمندی‌ها از ظرفیت‌های مختلف همچون رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در سطح برون‌مرزی برای معرفی و ارائه فعالیت‌ها بهره برد.

کد خبر 5062504 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: منصور غلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری یونسکو توهین به پیامبر ثبت نام دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی آموزش مجازی سازمان سنجش دانشجویان دانشگاه ها دوره دکتری پذیرش دانشجو وام دانشجویی کنکور 99 جوانان کشور وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۰۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2

جام جم آنلاین اصفهان؛ محمدرضا طبیبی با بیان اینکه رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان امسال با شعار «اصفهان شهر زنده، شهر زندگی» برگزار می‌شود، گفت: به همین مناسبت در منطقه 2 شهرداری اصفهان 12 برنامه با همکاری مجموعه‌های فرهنگی و فرهنگسراها برگزار می‌شود که از این میان 5 رویداد ویژه است.

وی افزود: در همین راستا، رویداد «رسم دیرین» در قالب آئین گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای روز 6 اردیبهشت از ساعت 17 در بوستان قلمستان برگزار می‌شود.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان گفت: «شهر زندگی 1»، جشنواره عکس از زیبایی‌های محلات منطقه 2 است که نخستین دوره آن به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود و مراحل بعدی به مناسبت‌ها و با موضوعات متنوع شهری برگزار خواهد شد.

وی شعار این رویداد را «شهر زندگی، محله زندگی» با تاکید بر ضرورت زیست پذیری محلات دانست و خاطرنشان کرد: نخستین دوره این جشنواره 9 محله از محله های قدیمی منطقه شامل آفاران، برزان، ولدان، مشکین و جاوان در شمال و بابوکان، رسالت، دهنو و بختیاردشت را به تصویر می کشد و در دوره های بعدی، موضوعاتی از جمله بزرگان و آئین‌های محلات و... محور جشنواره خواهد بود.

طبیبی با اشاره به رویداد «اصفهان جان» گفت: این رویداد نیز شامل روایت‌گری اصفهان در قالب نقالی و به صورت میدانی است و از 3 تا 6 اردیبهشت از ساعت 17 در محلات بابوکان، رسالت، دهنو و قلمستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر رویدادهای این هفته بیان کرد: سایر رویدادها در مراکز فرهنگی منطقه برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به اختتامیه «جشنواره نمکدون» در فرهنگسرای سراج، شب شعر جاوان و اصفهان فیروزه‌ای در فرهنگسرای معلم، مسابقه زیباترین تعریف از اصفهان با عنوان «نگاه اصفهانی»، معرفی کتاب بانوان شیعه، اردوی اصفهان گردی و سینما اسوه اشاره کرد.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان همچنین از برگزاری هفته فرهنگی محله دهنو خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان، برنامه‌های مربوط به هفته فرهنگی دهنو با تأخیر و از 19 تا 21 اردیبهشت برگزار می‌شود. در همین راستا، رویداد «باغ نو -ده نو» به عنوان پیش مقدمه رویدادهای هفته فرهنگی دهنو برنامه‌ریزی شده است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • مسئولان عالی کشور نگاه ویژه به بوشهر داشته باشند
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2