Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@11:52:58 GMT

تجمع بزرگ مردم غزه در محکومیت بیانیه بالفور

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۲۳۰۷

تجمع بزرگ مردم غزه در محکومیت بیانیه بالفور

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نوار غزه نیز امروز در یکصد و سومین سالگرد صدور بیانیه بالفور  شاهد برپایی فعالیت‌ها و برنامه‌های ملی و مردمی در محکومیت آن بود.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، کمیته مردمی آوارگان در اردوگاه «جبالیا» در شمال نوار غزه یک تجمع اعتراضی در محکومیت بالفور برگزار کرد که جمعیت زیادی از شهروندان فلسطینی در آن حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از جمله حاضران در این تجمع، فلسطینیانی هستند که فاجعه «نکبه فلسطین» را تجربه کردند که مربوط به سال ۱۹۴۸ میلادی می‌شود. زمانی که باندهای صهیونیست اکثریت اراضی فلسطینی را به منظور اجرای وعده بالفور اشغال کردند.

شرکت‌کنندگان در تجمع غزه، پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود:« وعده بالفور باطل است».

آنها همچنین شعارهایی در رد معامله قرن و نقشه‌های استعماری و تاکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطنشان سر دادند.

امروز دوم نوامبر یکصد و سومین سالگرد صدور اعلامیه بالفور، یکی از بیانیه‌های ننگین تاریخ انگلیس و مقدمه ایجاد رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین است.

این نامه تاریخی توسط «آرتور جیمز بالفور» وزیر خارجه وقت انگلیس در تاریخ ۲ نوامبر سال ۱۹۱۷، خطاب به والتر روتشیلد، سیاست‌مدار یهودی‌تبار و از شخصیت‌های شناخته شده صهیونیسم نوشته و در آن به یهودیان وعده ایجاد «میهن ملی» در سرزمین فلسطین داده شده است.

در پی صدور بیانیه بالفور که در چارچوب کمپین «اسکان مردم به میهن در میهن بدون ملت» نوشته شده است، مهاجرت عظیم یهودیان به سرزمین‌های تاریخی فلسطین آغاز شد.

جنبش فتح نیز امروز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد:« ملت فلسطین هرگز تسلیم منطق و اهداف نقشه استعماری نخواهد شد که با اعلام بالفور در سال ۱۹۱۷ آغاز شد و امروز با معامله قرن ادامه دارد که صاحبان آن درصدد نابودی مسئله فلسطین و حقوق ملی و مشروع و غیرقابل تصرف آن هستند.»

در این بیانیه آمده است:« بالفور و معامله قرن، حق فلسطینیان را به حقوقی مدنی و دینی محدود می‌کند یا راه حل اقتصادی برای آن مطرح می‌کند و ملت فلسطین را از حق مقدس خود محروم می‌کند؛ بنابراین سازمان ملل و جامعه بین الملل، مسئول ادامه ظلم و رنج ملت فلسطین و گستاخی اسرائیل برای نقض قانون بین الملل و قطعنامه‌های بین الملی هستند.

جنبش فتح از انگلیس که مسئول اعلام بیانیه بالفور و اجرای آن در فلسطین است، خواست با اصلاح مواضع خود کشور فلسطینی به پایتختی قدس شرقی را به رسمیت شناسد.

در این بیانیه تاکید شده است:«ملت فلسطین که بیش از یکصد سال است در برابر این نقشه‌ها مقاومت کرده است، تسلیم معامله قرن هم نخواهد شد و به مبارزات خود تا دستیابی به حقوق خود بر مبنای قانون بین المللی ادامه خواهد داد.»

فلسطینی‌ها در شهر رام الله در کرانه باختری نیز امروز در کنار رهبران گروه‌های فلسطینی و نمایندگان اتحادیه‌ها و نهادهای مختلف فلسطینی راهپیمایی کردند در حالی که پرچم‌های فلسطینی و پلاکاردهایی را در محکومیت وعده ننگین بالفور در دست داشتند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: نوار غزه غزه فلسطین سازمان ملل بیانیه بالفور معامله قرن ملت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی

مردم یمن در تظاهرات باشکوه امروز خود در صنعاء بار دیگر بر آمادگی خود برای رفتن به غزه و جنگیدن مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرده و خواستار گشوده شدن راه زمینی (از طریق عربستان)برای رفتن به فلسطین اشغالی شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مردم صنعاء نیز همانند دیگر استانهای یمن امروز نیز همانند جمعه های گذشته تظاهرات باشکوهی در حمایت از مردم مظلوم غزه و عملیات مستمر نیروهای مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش برگزار کردند.

الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده استحمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی

در بیانیه تظاهرات باشکوه مردم صنعاء بر آمادگی مجدد مردم یمن برای رفتن به غزه و جنگیدن مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی تاکید شد.

در این بیانیه آمده است: بار دیگر درخواست خود را مبنی بر گشوده شدن گذرگاه های زمینی امن(ازطریق عربستان) برای رفتن و مشارکت مستقیم در نبرد در کنار رزمندگان در فلسطین اشغالی مورد تاکید قرار می دهیم.
این بیانیه با تبریک به رزمندگان مقاومت فلسطین به سبب ضربات کوبنده آنها به اشغالگران صهیونیست از ادامه عملیات نیروهای مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی و حامیان آن حمایت شده است.

این بیانیه آورده است بر ادامه بسیج و سرازیر شدن به سمت اردوگاه های آموزشی و آماده سازی با روحیه گسترده و آماده شدن دهها هزار رزمنده تاکید می کنیم.

این بیانیه افزود به نیروهای مسلح خود، عملیات مستمر و تاثیرگذار در نبرد پیروزی وعده داده شده و جهاد مقدس و ورود به رویارویی در دریا را تبریک گفته و خواستار عملیاتهای بیشتر هستیم.
در این عملیات آمده است از ملت های امت اسلام و آزادگان جهان می خواهیم سلاح تحریم اقتصادی کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و شرکتهای حامی آنها را فعال کنند.

یمنی ها در این تظاهرات بر حمایت خود از عملیات مستمر و دردناک رزمندگان مقاومت فلسطین، لبنان و عراق علیه رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 305 شهید رسید
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر
  • هر جوان فلسطینی به قدر یک لشکر تاثیر دارد
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین